7+2 πράγματα που έμαθε η Carrefour στους Έλληνες

7+2 πράγματα που έμαθε η Carrefour στους Έλληνες

H παρουσία του σήματος Carrefour μετράει μέρες στην ελληνική αγορά. To news247 θυμάται τις σημαντικότερες αλλαγές που έφεραν στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων

Πριν από 10 και κάτι χρόνια από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΣΜΕ (σ.σ. ο σύνδεσμος των ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ) ο τότε πρόεδρος του Παντελής Παντελιάδης, ευχαρίστησε την οικογένεια Μαρινόπουλου για την συνεργασία τους με τα Continent και αργότερα με την Carrefour. Τα μέλη της οικογένειας Μαρινόπουλου αρχικά εξέλαβαν την αναφορά αυτή ως ειρωνική και όταν ο κ. Παντελιάδης τελείωσε την ομιλία του ζήτησαν περαιτέρω διευκρινήσεις για την παράξενη αυτή ευχαριστία. Η παρεξήγηση λύθηκε όταν ο ισχυρός άνδρας του ομίλου Metro τους εξήγησε ότι πλέον δεν χρειάζεται να παίρνουν το αεροπλάνο και να πηγαίνουν στην Γαλλία για να βλέπουν τις καινοτομίες και τις τελευταίες τάσεις στο χώρο του λιανεμπορίου καθώς πλέον υλοποιούνταν και στα καταστήματα τους στην Ελλάδα και κρίνοντας θα προχωρούσαν σε αντιγραφή ή όχι.

Ο κύκλος των Carrefour στην Ελλάδα κλείνει ανεπίσημα την επόμενη εβδομάδα και επίσημα στις 31 Μαρτίου οπότε και με βάση την συμφωνία που είχαν με την Μαρινόπουλος  θα πρέπει να έχουν ξηλωθεί όλες οι πινακίδες που φέρουν το σήμα της. Στα 26 χρόνια που πέρασαν από τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος Continent και τα 18 από την έλευση της Carrefour (σ.σ. που εξαγόρασε την ομοεθνή της Continent) το τοπίο στο λιανεμπόριο στην Ελλάδα άλλαξε ριζικά και πρωταγωνιστές στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν οι Γάλλοι. Στο news247 καταγράψαμε τις σημαντικότερες από αυτές τις αλλαγές.

1. Υπερμάρκετ – Εμπορικές στοές:

Οι αγορές στο σούπερ μάρκετ γίνονται εμπειρία και οικογενειακή εκδρομή. Οι Θεσσαλονικείς το μάζευαν από όλη την πόλη και ταξίδευαν ως την Πυλαία για να αγοράσουν στο πρώτο Continent (σ.σ. εκεί που φιλοξενείται σήμερα το ΙΚΕΑ) και οι Αθηναίοι κατέβαιναν για τα ψώνια τους στον Άλιμο. Το υπερμάρκετ  γίνονταν ο πυλώνας γύρω από τον οποίο θα αναπτύσσονταν κέντρα αλλάζοντας τις εμπρορικές “πίατσες” όπως τις ξέραμε έως τότε και μαζί με αυτά και ο τρόπος που αγοράζαμε. Πλέον τα ψώνια του σούπερ μάρκετ χωρίζονταν στα εβδομαδιαία αυτά που θα κάναμε πηγαίνοντας με το αυτοκίνητο σε ένα υπερμάρκετ και στα καθημερινά από το σούπερ μάρκετ της γειτονίας.

2. Discount Stores: Αρκετά πριν κάνουν την εμφάνιση τους στην Ελλάδα τα Lidl ο όμιλος είχε φέρει το 1996 από την Ισπανία την DIA, μία αλυσίδα με καταστήματα γειτονιάς όπου πουλούσε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Το μοντέλο κατάφερε να επιβιώσει για μία δεκαετία περίπου και στην συνέχεια απορροφήθηκε από την Μαρινόπουλος.

3. Οι εκπτώσεις μπαίνουν στο σούπερ μάρκετ: Μέχρι τότε οι Έλληνες ήξεραν ότι εκπτώσεις γίνονται μόνο στα ρούχα και μόνο δύο φορές τον χρόνο. Πλέον εκπτώσεις γίνονται και στα τρόφιμα και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούσαν τις προσφορες που γίνονταν έως τότε. Ο όμιλος ήταν αυτός που εισήγαγε τις εκπτώσεις 20% ή 30% σε κατηγορίες προϊόντων για διήμερα ή εβδομάδα που στην συνέχεια ακολούθησε και το υπόλοιπο λιανεμπόριο

4. Ψωνίζεις; Κερδίζεις:

Η πιστότητα του πελάτη και η επανάληψη της επίσκεψης είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα στον κόσμο των σούπερ μάρκετ. Ένα τέχνασμα που χρησιμοποιούσαν παλιά -α και που κάποιοι το κάνουν ακόμη και σήμερα ήταν οι “στάμπες” που με την συγκέντρωση τους αγόραζες ένα (σ.σ. συνήθως άχρηστο) προϊόν με έκπτωση. Τα Continent ήταν τα πρώτα που έφεραν την κάρτα πιστότητας  στην Ελλάδα που η συγκέντρωση πόντων μεταφράζονταν σε δωροεπιταγές.

5. Πιστωτική Κάρτα: Οταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 έκανε την εμφάνιση της στην αγορά η Dynamic Visa άλλαξε ριζικά ο χάρτης του πλαστικού χρήματος στην Ελλάδα. Η πρώτη πιστωτική που δεν έπρεπε να πας σε τράπεζα για να την αποκτήσεις και είχε ένα σωρό προνόμια σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις υπήρξε η αφετηρία για να γίνει το πλαστικό χρήμα πιο μαζικό και φιλικό στα μεσαία εισοδήματα αλλά και να συνδέονται οι πιστωτικές με παροχές.

6. Δάνειο από το σούπερ μάρκετ: Πριν από 10 χρόνια η Carrefour Μαρινόπουλος σε συνεργασία με την τότε Εμπορική Τράπεζα συνέστησαν μία κοινή εταιρεία την Carrefour Credit η οποία παρείχε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες μέσα από το δίκτυο των Carrefour. Βασικό προϊόν ήταν η πώληση δανείων χωρίς ο πελάτης να χρειαστεί να πάει στην τράπεζα.

7 Carrefour Travel: Καλά ο φούρνος με το ζεστό ψωμί, το ζαχαροπλαστείο και το ιχθυοπωλείο που σου καθάριζε και τα ψάρια, αλλά και ταξιδιωτικό γραφείο; Το Carrefour Travel έκανε αρκετούς να πετάξουν για ένα κοντινό ταξίδι στην Ευρώπη ή να φύγουν εκδρομή Σαββατοκύριακου σε ένα νησί χωρίς να το έχουν σκεφτεί πριν μπουν στο σούπερ μάρκετ. Απλώς βλέποντας της προσφορά φεύγοντας με τα ψώνια στα χέρια. Από το 2007 η εταιρεία προχώρησε σε εξωτερική συνεργασία στο κομμάτι του τουρισμού.

Τα αρνητικά

1. Προσφορές κάτω του κόστους: Στην μάχη του λιανεμπορίου δεν ήταν λίγες οι φορές που υπήρχαν και χτυπήματα κάτω από την μέση και σε αυτά ο όμιλος είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Με προσφορές κάτω του κόστους που λειτουργούσαν σαν κράχτες σε προϊόντα με μικρό απόθεμα που τελείωνε το πολύ μέσα σε μία ώρα είχε καταφέρει να φέρει στο υπερμάρκετ αρκετούς πελάτες οι οποίοι έφευγαν έχοντας αγοράσει οτιδήποτε άλλο πέρα από την προσφορά.

2. Οι προμηθευτές στο περίμενε: Σε αντίθεση με την πολιτική που ακολουθούσαν στην πατρίδα τους οι Γάλλοι στους προμηθευτές στην Ελλάδα φέρονταν κυριολεκτικά αποικιοκρατικά με καθυστερήσεις πληρωμών που έφταναν και τον ένα χρόνο. Την συμπεριφορά αυτή την ακολούθησαν στην πορεία και άλλες αλυσίδες ποτέ όμως στο χρονικό μέγεθος που έχει η Carrefour – Μαρινόπουλος.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα