Ακτοπλοΐα: Σε νέο ιστό η σημαία της ΑΝΕΚ

Διαβάζεται σε 8'
ΑΝΕΚ
Πλοίο της ΑΝΕΚ (EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ)

Το απόγευμα η Γενική Συνέλευση των μετόχων της Attica, μετά την αντίστοιχη που έγινε το πρωί στα Χανιά, “σφραγίζει” την συγχώνευση δια απορροφήσεως της ΑΝΕΚ από την Attica.

Τις μέρες αυτές πολλοί πολίτες παρακολουθούν τη σειρά “Ναυάγιο” του Mega, άλλοι ενθυμούμενοι άλλοι μαθαίνοντας για ένα σημαντικό σταθμό της ναυτικής ιστορίας του τόπου.

Ήταν χάραμα της 8ης Δεκεμβρίου, όταν έγινε μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες. Κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα (23 ν.μ. βορειοδυτικά της νήσου Μήλου) το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά – Πειραιάς, βυθίστηκε, λόγω μετατόπισης φορτίου, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 224 άνθρωποι.

Μετά το τραγικό γεγονός ένας ιεράρχης σύμβολο της Κρήτης και του ελληνισμού, ο μακαριστός επίσκοπος Κισάμου και Σελίνου Ειρηναίος Γαλανάκης από άμβωνος, “σήκωσε” ράσα και μανίκια, γύρισε “γη και ουρανό” και πάνω στον “επιτάφιο” θρήνο της Μεγαλονήσου, όπως, σήμερα, αποτυπώνεται στο μνημείο έξω από τους βορειοδυτικής προμαχώνες των Χανίων, έβαλε σε ρότα το όραμα για μια ναυτιλιακή εταιρεία όλων των Κρητικών, που θα χτίσει ασφαλείς γέφυρες με τη χώρα

Έτσι, όπως αναφέρει και στην ιστοσελίδα τηςμ γεννήθηκε, η εταρία ΑΝΕΚ LINES, η πρώτη ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία λαϊκής βάσης, δημιουργήθηκε πριν από 50 χρόνια, όταν κάποιοι οραματιστές Κρητικοί, αποφάσισαν ν’ αναλάβουν δράση για να λύσουν το πρόβλημα της μετακίνησης από και προς το νησί τους.

Ξεκίνησε σαν μια ευχή των κατοίκων της Κρήτης, που ήθελαν να εξασφαλίσουν σύγχρονα και ασφαλή πλοία για τα συχνά ταξίδια τους. Μέχρι τότε η έννοια «λαϊκή βάση» ήταν άγνωστη.

“Ήταν στις 10 Απριλίoυ 1967, όταν, με πρόταση του κου. Κωνσταντίνου Αρχοντάκη και του κου. Ιωάννη Τζαμαριουδάκη και την αμέριστη συμπαράσταση του τότε Σεβασμώτατου Μητροπολίτη Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίου Γαλανάκη, μερικές εκατοντάδες έμποροι, επαγγελματίες, συνταξιούχοι και αγρότες, κινητοποιήθηκαν και ένωσαν τις δυνάμεις τους για να υλοποιήσουν την τολμηρή ιδέα της ίδρυσης της πρώτης παγκοσμίως πολυμετοχικής ναυτιλιακής εταιρείας.

Έτσι, το ταξίδι της ΑΝΕΚ ξεκίνησε και συνεχίστηκε χάρη στη δύναμη των ανθρώπων που έδωσαν το υστέρημά τους για να τη χρηματοδοτήσουν και την ψυχή τους για να την αναπτύξουν και να τη στηρίξουν στα δύσκολα” αναφέρεται σχετικά.

Σήμερα νωρίτερα, σε κλίμα έντονης συγκίνησης αλλά και μεγάλης αισιοδοξίας, έλαβε χώρα στο εμβληματικό κτίριο της ΑΝΕΚ στα Λιβάδια Χανίων η τελευταία Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΑΝΕΚ η οποία εισέρχεται πλέον σε νέα ρότα μετά την συγχώνευση δια απορροφήσεως από την Attica Group, θέμα το οποίο εκλήθηκαν να εγκρίνουν οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ. Πλέον η ΑΝΕΚ συνεχίζει να κρατά τη σημαία, όλοφορτη ιστορίας, σε νέο και ισχυρό ιστό, αυτόν της Attica.

Χαρακτηριστικό της σημασίας της συνέλευσης ήταν, όπως αναφέρουν τα χανιώτικα ΜΜΕ, η – για πρώτη φορά – παρουσία στα Χανιά και στο κτίριο της ΑΝΕΚ, του Προέδρου του Δ.Σ. της Attica Group Κυριάκου Μάγειρα, αλλά και σύσσωμης της διοίκησης της ΑΝΕΚ με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Σήφη Βαρδινογιάννη και στελεχών των δυο εταιρειών.

Την εισήγηση του Δ.Σ. της ΑΝΕΚ ανάγνωσε ο πρόεδρός της Γιώργος Κατσανεβάκης ο οποίος ολοκληρώνοντας ανέφερε χαρακτηριστικά:

«…Η εισήγηση από το Διοικητικό Συμβούλιο είναι να εγκριθεί η πρόταση ώστε να προχωρήσουμε σε καλύτερες ημέρες στην εταιρεία μας αντιμετωπίζοντας τις δυσχέρειες της εποχής που περνάμε όλοι μας και όλες οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα».

Σε ότι αφορά στους μετόχους της ΑΝΕΚ σημειώνεται ότι οι υφιστάμενες κοινές και προνομιούχες μετοχές της ΑΝΕΚ, θα ανταλλαγούν με νέες κοινές μετοχές που θα εκδόσει η Attica Συμμετοχών. Οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ θα λάβουν 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της ATTICA, ονομαστικής αξίας εκάστης μετοχής τριάντα λεπτών του ευρώ (€0,30), για κάθε μία παλαιά, κοινή ή προνομιούχα, ονομαστική μετοχή της AΝΕΚ, ονομαστικής αξίας εκάστης τριάντα λεπτών του ευρώ (€0,30).Οι μέτοχοι της Attica θα εξακολουθήσουν να κατέχουν τον ίδιο αριθμό κοινών μετοχών της που κατείχαν πριν από την επέλευση των αποτελεσμάτων της Συγχώνευσης.

Αναλυτικά το σχέδιο ανταλλαγής, προβλέπει, ότι η Attica θα απορροφήσει την ΑΝΕΚ και οι δυο εταιρείες συγχωνεύονται με ημερομηνία μετασχηματισμού την 30.9.2023. Σύμφωνα με έκθεση της «PricewaterhouseCoopers η εισφερόμενη καθαρή θέση της ΑΝΕΚ την 30.9.2023 ανέρχεται σε 106.864.015,07 ευρώ. Ειδικότερα η PWC εκτίμησε την σταθμισμένη αξία της Attica Group μεταξύ 559,2-634,5 εκατ ευρώ και το εύρος της αξίας της μετοχής μεταξύ 2,59-2,94 ευρώ. Η σταθμισμένη αξία της ΑΝΕΚ εκτιμήθηκε μεταξύ 71,4 -82,1 εκατ. ευρώ και το εύρος αξίας της μετοχής μεταξύ 0,32-0,37 ευρώ.

Όταν ολοκληρωθεί η συναλλαγή οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ θα συμμετέχουν με 11,25% στο νέο κεφάλαιο που θα σχηματισθεί συνεπεία της Συγχώνευσης και οι μέτοχοι της Attica Group θα συμμετέχουν με ποσοστό 88,75% περίπου στο νέο μετοχικό κεφάλαιο που θα σχηματισθεί συνεπεία της συγχώνευσης.

‘Ετσι, με σημαντική απόδοση αξίας σε μετόχους της ΑΝΕΚ, μετά την επικύρωση, από τις δύο γενικές συνελεύσεις των εταιρειών των σχεδίων συγχώνευσης δια απορροφήσεως, δημιουργείται ένας όμιλος που θα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία στον κόσμο, όσον αφορά την διακίνηση επιβατών και η πέμπτη όσον αφορά τη διακίνηση οχημάτων. Κι αυτό, με πέντε θυγατρικές εταιρείες που θα διαχειρίζονται τα 45 πλοία, τη Superfast Ferries, την Blue Star Ferries, τη Hellenic Seaways, την Africa Morocco Links (AML) και βέβαια την ΑΝΕΚ.

Πλέον, στην Κρήτη μετά και τα χρόνια όπου Attica και ΑΝΕΚ “είχαν σύμφωνο συμβίωσης”, αφού η σχέση τους πέρασε κι από φουρτούνες, αλλά “σφυρηλατήθηκε” μέσα από την κοινοπραξία που είχαν τα τελευταία χρόνια και βοήθησε, εφενός την ΑΝΕΚ να γράψει λειτουργικές αποδόσεις σημαντικές, αλλά και την Attica να ενδυναμώσει την παρουσία της έναντι του ανταγωνισμου.

Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στην Κοινοπραξία συνέβαλε κατά τα έτη 2021 και 2022 με το ποσό των 107 εκατ. ευρώ και 193 εκατ. ευρώ αντίστοιχα στον κύκλο εργασιών και με το ποσό των 1 εκατ. ευρώ και 24 εκατ. ευρώ αντίστοιχα στο EBITDA της Attica Group, η οποία για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό να διατηρηθεί. Αντίστοιχα η συμμετοχή στην Κοινοπραξία της ΑΝΕΚ, συνέβαλε κατά τα έτη 2021 και 2022 με το ποσό των 116,8 εκατ. ευρώ και 140,7 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών της απορροφώμενης Εταιρίας.

Πλέον, βέβαια, με σεβασμό στην ιστορία, τέσσερα πλοία θα είναι τα πλοία, με χρώματα της ΑΝΕΚ, με τα οποία θα δραστηριοποιείται η Attica Group στις γραμμές της Κρήτης, μετά την ολοκλήρωση της απορρόφησης. Μάλιστα, καθώς η ιστορία και ο σεβασμός στην παράδοση είναι βάση για το αύριο, τα τέσσερα πλοία “θα “βαφτιστούν” με ονόματα “σηματωρούς” της Μεγαλονήσου και των Χανίων.

Πιο συγκεκριμένα το «Blue Galaxy» θα μετονομασθεί σε «Κίσσαμος», το «Blue Horizon» σε «Λευκά Όρη» και τα δυο αυτά πλοία με τα «Έλυρος» και «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα εξυπηρετούν τις γραμμές του Ηρακλείου και των Χανίων αντίστοιχα.

Σύμφωνα, δε, με πληροφορίες, μετά τις αναγκαίες συντηρήσεις, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» σύμφωνα με πληροφορίες θα αντικατασταθεί από άλλο πλοίο με μεγαλύτερο γκαράζ, καθώς ο όμιλος Attica Group εστιάζει στην εξυπηρέτηση των φορτηγών οχημάτων από και προς Κρήτη.

Επενδύσεις 31 εκατ. ευρώ

Να σημειωθεί ότι με αφετηρία τη συγχώνευση μπαίνουν σε τροχιά τα επενδυτικά σχέδια του Ομίλου Attica για την ΑΝΕΚ. Όπως αναφέρει η έκθεση των διοικητικών συμβουλίων των δυο εταιρειών η Attica Group θα επενδύσει άμεσα στην ΑΝΕΚ κεφάλαια ύψους 31 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό μέρους του στόλου της. Ειδικότερα η Attica σκοπεύει να επενδύσει 20 εκατομμύρια ευρώ περίπου για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δυο πλοία της ΑΝΕΚ (απορροφώμενη εταιρία). Επίσης θα επενδύσει άλλα 11,3 εκατ. ευρώ σε συντήρηση (one-off catch-up fleet maintenance costs) των πλοίων της.

Τα οφέλη που θα προκύψουν από την επένδυση σε scrubbers θα προέλθουν από την χρήση οικονομικότερου τύπου καυσίμου «3,5% HSFO» σε σχέση με το ακριβότερο καύσιμό «0,5% VLSFO» που χρησιμοποιείται σήμερα από τα πλοία της ΑΝΕΚ. Όπως εκτιμάται, με τα σημερινά επίπεδα τιμών των καυσίμων, τα οφέλη για την ΑΝΕΚ θα είναι περίπου 9,5 εκατ. ευρώ και θα καταστήσουν τα πλοία ανταγωνιστικά στις γραμμές που δραστηριοποιούνται.

Παράλληλα, αναμένεται να προωθηθεί και η ανανέωση του ενιαίου στόλου με την πώληση κάποιων μεγαλύτερης ηλικίας πλοίων και την τοποθέτηση παραγγελιών σε ναυπηγεία για την κατασκευή νέων «πράσινων» επιβατηγών οχηματαγωγών.

Κρήτη και Αδριατική

Στην έκθεση τονίζεται ακόμη ότι η συγχώνευση των δυο εταιριών παρουσιάζει σειρά στρατηγικών και οικονομικών πλεονεκτημάτων. Οι Συγχωνευόμενες Εταιρίες διατηρούν από το 2011 Κοινοπραξία Εσόδων η οποία επέτρεψε στην Απορροφώσα Εταιρία να εξορθολογήσει την προσφερόμενη χωρητικότητα στις γραμμές της Κρήτης και Αδριατικής.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα