Από Αλβανία και Τουρκία, μέχρι Αίγυπτο και Ιράν ‘βλέπει’ η ΔΕΗ

Από Αλβανία και Τουρκία, μέχρι Αίγυπτο και Ιράν ‘βλέπει’ η ΔΕΗ
Eurokinissi

Προς τα πού κινείται η ΔΕΗ, αναζητώντας τρόπους να ανακτήσει έσοδα από άλλες πηγές και δραστηριότητες, με δεδομένο ότι θα χάσει μερίδια και έσοδα από τη λιανική πώληση ρεύματος

Τρόπους να ανακτήσει έσοδα από άλλες πηγές και δραστηριότητες, καθώς είναι δεδομένο ότι θα χάσει μερίδια και έσοδα από τη λιανική πώληση ρεύματος, αναζητά η ΔΕΗ, σύμφωνα με όσα είπε χθες βράδυ στο Συνέδριο της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ ο πρόεδρος της επιχείρησης Μανώλης Παναγιωτάκης.

Στο πλαίσιο αυτό η ΔΕΗ, σύμφωνα πάντα με όσα είπε ο κ. Παναγιωτάκης, προτίθεται να συμμετάσχει και να είναι παρούσα σε όλα τα μεγάλα ενεργειακά projects που βρίσκονται σε εξέλιξη ή θα προκύψουν τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων:

· Θα αναζητήσει εταίρους προκειμένου να καταθέσει προσφορά για την κατασκευή της υποθαλάσσιας σύνδεσης της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, την οποία έχει δρομολογήσει ο ΑΔΜΗΕ (ο οποίος είναι ακόμα υπό τον έλεγχό της).

· Θα προχωρήσει στην κατασκευή έργων ΑΠΕ για τα οποία έχει άδειες η ΔΕΗ Ανανεώσιμες, με πρώτα στη σειρά δύο μεγάλα αιολικά πάρκα, αλλά και με την υλοποίηση έργων γεωθερμίας και βιομάζας.

· Θα επιδιώξει την κατασκευή υδροηλεκτρικών έργων στην Αλβανία αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των στελεχών της και σε συνεργασία με ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες που έχουν εμπειρία σε τέτοια έργα. Η συνάφεια προκύπτει από το γεγονός ότι η Αλβανία έχει αντίστοιχο ανάγλυφο με την Ελλάδα και έχει μεγάλο υδραυλικό δυναμικό που θα μπορούσε να στηρίξει την κατασκευή υδροηλεκτρικών έργων 1000 MW.

· Θα επιχειρήσει να δραστηριοποιηθεί σε αγορές ξένων χωρών όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και το Ιράν, σε επίπεδο μελετών ή συντήρησης ενεργειακών έργων, στο βαθμό που υπάρχει συσσωρευμένη πολύτιμη εμπειρία των μηχανικών της.

· Θα μπεί στην ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που εκτιμάται ότι θα έχει τα επόμενα χρόνια και στη χώρα μας  ισχυρό οικονομικό ενδιαφέρον.

«Η ΔΕΗ σε λίγα χρόνια δεν μπορεί παρά να είναι εντελώς διαφορετική από τη σημερινή, αλλά μπορεί να είναι ταυτόχρονα και ισχυρότερη» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτάκης ζητώντας από την πολιτεία να της επιτρέψει να λειτουργεί ελεύθερα ως επιχείρηση, μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, και ειδικότερα:

· Να σταματήσει να δεσμεύεται από το ποσοστό 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις και από το πολύπλοκο και ασφυκτικό πλαίσιο ελέγχου των προσλήψεων που οδηγεί στο να μεσολαβεί διάστημα 2 – 3 χρόνων από την προκήρυξη μέχρι την πρόσληψη.

· Να μπορεί να προσλάβει έτοιμα στελέχη από την αγορά για τις ανάγκες του ανταγωνισμού.

· Να εξαιρεθεί από το νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις που οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις και αύξηση του κόστους λόγω γραφειοκρατίας.

Ο πρόεδρος της ΔΕΗ κάλεσε τα στελέχη της επιχείρησης να εξοικειωθούν με την ιδέα ότι τα επόμενα χρόνια η ΔΕΗ θα χάνει μερίδια στην προμήθεια ρεύματος. «Το 2015 χάσαμε 108 εκατ. ευρώ από απώλεια μεριδίων στη λιανική. Το 2016 εκτιμάται ότι θα χάσουμε πάνω από 250 εκατ. ευρώ και πρέπει να το πάρουμε απόφαση» ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης, επισημαίνοντας ότι η επιχείρηση έχει επεξεργαστεί σχέδια αντίδρασης σε αυτή την τάση, με συγκεκριμένες εμπορικές κινήσεις, αλλά περιμένει να οριστικοποιηθεί η συμφωνία με τους δανειστές για να προχωρήσει στην υλοποίησή τους.

«Ήδη γράψαμε απώλειες 43 εκατ. ευρώ με τη μείωση 10% που αποφασίσαμε το Σεπτέμβρη για τους επαγγελματικούς καταναλωτές προκειμένου να μην χάσουμε καλούς πελάτες, και άλλα 30 εκατ. ευρώ που μας κόστισε η επιβράβευση των συνεπών οικιακών πελατών» είπε ο πρόεδρος της ΔΕΗ και προανήγγειλε ότι δεν θα «τσιγκουνευθεί» κονδύλια για την αναβάθμιση όλων των εμπορικών καταστημάτων που έρχονται σε συναλλαγή με τον πελάτη.

Σε ότι αφορά την απήχηση του νέου συστήματος διακανονισμών της ΔΕΗ, ο πρόεδρος της επιχείρησης ανέφερε ότι τα σημάδια στις τρείς πρώτες μέρες εφαρμογής του μέτρου είναι πολύ ενθαρρυντικά, σε βαθμό που να δικαιολογούν την εκτίμηση ότι «θα πάει πολύ καλά».

Εξέφρασε τέλος τη βεβαιότητα ότι μετά τη μείωση κατά 10% των τιμολογίων στους επαγγελματίες, το 2016 θα είναι η χρονιά που θα καταστεί εφικτό να μειωθούν και τα τιμολόγια των οικιακών πελατών.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα