Αποκρατικοποιούνται και τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια
Δημοσιεύτηκε σχετική απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.
- 01 Νοεμβρίου 2018 09:36
Στις 12 Ιουνίου είχαμε γράψει ότι η Fraport Greece δεν «λέει όχι για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια», που αυτή τη στιγμή παραμένουν στον έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Ισως κάτι γνώριζε η Fraport, που έχει αναλάβει την ανακατασκευή και διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αναφορικά με τις προθέσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, του οποίου απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 25 Οκτωβρίου 2018 και αναφέρει ότι «είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος, που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων…».
Έτσι, λοιπόν, με αυτή την απόφαση, ανατίθεται η αρμοδιότητα με Σύμβαση Παραχώρησης στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών 23 αεροδρομίων, για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης τους, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι προχωρά η αποκρατικοποίησή τους, με τη Fraport να είναι βέβαιο ότι θα εκδηλώσει ενδιαφέρον, χωρίς να αποκλείονται και άλλοι επενδυτές.
Τα 23 αεροδρόμια είναι:
Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Στόχος αυτής της διερεύνησης είναι η προετοιμασία και κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης των ως άνω αεροδρομίων, λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία τους καθώς και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους.
Στο πλαίσιο της διερεύνησης αυτής, κρίνεται αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης, περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης καθώς και μέσω ανάθεσης Σύμβασης Αξιοποίησης με Σύμπραξη μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη (ΣΔΙΤ).
Γυρίζοντας τον χρόνο πίσω, επί υπουργίας Χρυσοχοϊδη, το σχέδιο αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων, τα είχε χωρισμένα σε δύο ομάδες, η καθεμιά εκ των οποίων ομάδων είχε αεροδρόμια δημοφιλών και μη δημοφιλών προορισμών, ώστε να υπάρχει μίγμα και να μην μπορεί ένας επενδυτής να επιλέξει τα πιο δημοφιλή και έπειτα να μείνουν αναξιοποίητα τα υπόλοιπα. Πάντως, η ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, θα έρθει –κυρίως- από την ανάπτυξη των μη δημοφιλών προορισμών. Δείτε όλη την απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.