Αττική Οδός: Ξεκινά ο έλεγχος των προσφορών – Πως θα φτάσουμε στην υπογραφή της σύμβασης

Αττική Οδός: Ξεκινά ο έλεγχος των προσφορών – Πως θα φτάσουμε στην υπογραφή της σύμβασης
Αττική Οδός Eurokinissi

Το ΤΑΙΠΕΔ βάσει προκήρυξης, δύναται να ζητήσει βελτιωμένες προσφορές εφόσον η διαφορά της καλύτερης προσφοράς είναι μικρότερη από 5% από άλλες προσφορές.

Ζεσταίνει μηχανές το ΤΑΙΠΕΔ για να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την Αττική Οδό. Η διαδικασία φαίνεται πως αποτελεί μεγάλη προτεραιότητα για το Ταμείο και ο μεγάλος στόχος είναι να αναδειχθεί το συντομότερο δυνατό ο προτιμητέος επενδυτής για τον αστικό αυτοκινητόδρομο της Αθήνας.

Με βάση τα παραπάνω, μέχρι τις 21 Αυγούστου τα συμμετέχοντα σχήματα θα πρέπει να έχουν απαντήσει στις επιστολές που εστάλησαν από το ΤΑΙΠΕΔ στις οποίες ζητούνται διευκρινίσεις σε σχέση με τους κατατεθέντες φακέλους τους. Αυτές οι απαντήσεις θα μας οδηγήσουν (εφόσον δεν υπάρξει κάποια παράταση) σε ένα άλλο ορόσημο.

Αυτό είναι η 24η Αυγούστου όπου υπάρχει προγραμματισμένη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου. Πρόκειται για ένα κρίσιμο σημείο καθώς σε αυτό το Δ.Σ. θα ληφθούν οι αποφάσεις για την εγκυρότητα των συμμετοχών των έξι σχημάτων που διεκδικούν της Αττική Οδό.

Όσοι περάσουν και αυτόν τον σκόπελο, θα αναμένουν άμεσα, την ημέρα αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών από τις οποίες θα προκύψει ο προτιμητέος επενδυτής που θα αναλάβει τις τύχες του άξονα για τα επόμενα 25 χρόνια.

Να θυμίσουμε πως το ΤΑΙΠΕΔ βάσει προκήρυξης, δύναται να ζητήσει βελτιωμένες προσφορές εφόσον η διαφορά της καλύτερης προσφοράς είναι μικρότερη από 5% από άλλες προσφορές. Αυτό μπορεί να σημάνει και μια επιμήκυνση του χρόνου ανάδειξης του προτιμητέου επενδυτή.

Τα βήματα μέχρι την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης

Για το ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί σημαντικό στόχο, ο διαγωνισμός να προχωρήσει σε ολοκλήρωση μέχρι τον Οκτώβριο του 2023, χρόνος στον οποίο λήγει η υφιστάμενη σύμβαση.

Για να συμβεί αυτό θα πρέπει:

  • Να ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάδειξης του προτιμητέου επενδυτή
  • Να εξεταστούν τυχόν προσφυγές ή ενστάσεις. Αυτό είναι και ένα σημείο κλειδί καθώς τυχόν δικαστικές προσφυγές μπορεί να επιφέρουν καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας.
  • Να μαζευτούν όλα τα απαραίτητα έγγραφα και να κλειδώσει η διαδικασία χρηματοδότησης του έργου.
  • Να συναφθεί το έγγραφο της σύμβασης παραχώρησης και να αποσταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
  • Να ολοκληρωθεί εν ευθέτω χρόνω η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
  • Να υπάρξει κύρωση της σύμβασης παραχώρησης στη Βουλή των Ελλήνων (κάθε σύμβαση παραχώρησης αποτελεί νόμο του ελληνικού κράτους).
  • Να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης και να γίνει το οικονομικό κλείσιμο.

Τα στοιχήματα

Τα στοιχήματα είναι αρκούντως πολλά. Οι διαγωνισμοί συμβάσεων παραχώρησης ιδιαίτερα στο υψηλό επίπεδο της Αττικής Οδού είναι περίπλοκοι και μακροχρόνιοι. Για παράδειγμα από το Φθινόπωρο του 2021 έχουμε ανάδοχο για την Εγνατία αλλά ακόμα ο διαγωνισμός δεν έχει ολοκληρωθεί. Το ίδιο έχει παρατηρηθεί και σε άλλους διαγωνισμούς (π.χ. ΒΟΑΚ ή παλαιότερα άλλοι διαγωνισμοί αυτοκινητόδρομων).

Τυχόν ενστάσεις και προσφυγές μπορεί δυνητικά να βγάλουν εκτός επιθυμητού χρόνου τον διαγωνισμό. Ωστόσο, μέχρι σήμερα στους διαγωνισμούς του Ταμείου δεν έχει παρατηρηθεί κάποια καθυστέρηση καθώς σπανίζουν οι προσφυγές.

Το τίμημα επίσης θα πρέπει να συναντά τις προσδοκίες του Ταμείου οι οποίες είναι βασισμένες στην αποτίμηση από δύο ανεξάρτητους φορείς. Αυτό το σημείο είναι επίσης ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας.

Ακόμα και μετά το κλείσιμο όμως θα χρειαστεί ένα διάστημα για να περάσουμε από την μια παραχώρηση στην επόμενη. Αυτή η μεταβατική περίοδος ποικίλλει ανάλογα με το μέγεθος του έργου και την προετοιμασία μεταβίβασης. Είναι κάτι που θα γίνει για πρώτη φορά σε σύμβαση παραχώρησης στη χώρα (τουλάχιστον σε αυτό το επίπεδο).

Ο διαγωνισμός χαρακτηρίζεται και από τους συμμετέχοντες ως ο μεγαλύτερος αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη.

Να θυμίσουμε πως τα σχήματα που κατέθεσαν προσφορές και διεκδικούν την νέα 25ετή σύμβαση είναι τα ακόλουθα:

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. – INTRAKAT A.E.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S.
  • ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα