Coca-Cola HBC: Το πλάνο για το 2025 και τα μηνύματα για το DRS

Διαβάζεται σε 11'
Coca-Cola
Coca-Cola iStock

Η κατηγορία του καφέ κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στο εμφιαλωμένο νερό. Να σημειωθεί ότι εφαρμογή DRS στην Ιρλανδία, που επίκεται και στην Ελλάδα απαιτεί ένα ορισμένο επίπεδο τιμολόγησης για να αντισταθμίσει το κόστος που προκύπτει.

Αύξηση φέτος των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση 6-8%, καθώς και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση μεταξύ 7% και 11% προβλέπει η διοίκηση της Coca-Cola HBC με βάση όσα ανέφερε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της χρήσης 2024

«Οι συγχωνεύσεις και εξαγορές είναι πάντα μια επιλογή, μια ευκαιρία και παραμένουμε ανοιχτοί για κάθε ευκαιρία που μπορεί να παρουσιαστεί στο μέλλον, εφόσον πληροί τα κριτήρια της στρατηγικής μας, της αναπτυξιακής μας πορεία, και της δημιουργίας αξίας για την επιχείρησή και τους μετόχους μας», δήλωσε η διοίκηση της Coca Cοla HBC.

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τις επιδόσεις μας πέρυσι και νοιώθουμε ότι είμαστε πολύ καλά τοποθετημένοι να συνεχίσουμε την αναπτυξιακή μας πορεία το 2025 και πέρα απ’ αυτό» ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς. Παρόλο που αναμένουμε ότι το μακροοικονομικό και το γεωπολιτικό περιβάλλον θα εξακολουθήσει να παρουσιάζει προκλήσεις και την επόμενη χρονιά, παραμένουμε πεπεισμένοι ότι χάρη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, τις δυνατότητες και τους ανθρώπους μας, θα σημειώσουμε πρόοδο όσον αφορά τους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχουμε θέσει, τόνισε ο ίδιος.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις πληθωριστικές πιέσεις στα κόστη του Ομίλου ο οικονομικός διευθυντής Αναστάσης Σταμούλης τόνισε ότι η πρόβλεψη είναι ότι θα συνεχίσει να υπάρχει πίεση σε ο,τι αφορά το κόστος, αλλά πιθανότατα όχι τόσο όσο στο παρελθόν. «Υπάρχει κάποια βελτίωση σε ο,τι αφορά τη ζάχαρη και το κόστος ενέργειας, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει πίεση όσον αφορά το αλουμίνιο, την εμπορική πορεία και ορισμένα δευτερεύοντα υλικά συσκευασίας. Βέβαια πρέπει να τονίσω ότι έχουμε πολύ καλή κάλυψη αντιστάθμισης κινδύνου, όσον αφορά τα βασικά μας εμπορεύματα. Κατά μέσο όρο, είμαστε περίπου 60% καλυμμένοι, που είναι καλύτερη θέση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι»

Σε σχέση με τις κινήσεις αντιστάθμισης κινδύνου στα βασικά εμπορεύματα η διοίκηση τόνισε ότι:

«Κατά μέσο όρο, είμαστε καλυμμένοι σε ποσοστό περίπου 60%, το οποίο είναι μια καλύτερη θέση σε σχέση με αυτό που είχαμε την ίδια περίοδο πέρυσι. Έτσι, έχοντας αυτό κατά νου, πιστεύουμε ότι οι προβλέψεις μας αποτυπώνουν τις συγκεκριμένες εξελίξεις της πορείας που έχουμε μπροστά μας». Στη.δε, ζάχαρη ο όμιλος είναι καλυμμένος κατά περίπου 70%, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με ένα χρόνο.

«Σε σχέση με τους καταναλωτές, βλέπουμε, όπως τονίσαμε και πέρυσι, ότι υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ευαισθησία στις τιμές καταναλωτή που στην πραγματικότητα παραμένει σταθερή σε όλες τις χώρες, αν και βρίσκεται κάτω απ’ τα επίπεδα του 2021. Άρα, συνολικά, αυτό απλώς ενισχύει τη θέση ότι η οικονομική προσιτότητα παραμένει βασικό θέμα. Κι αυτό αντικατοπτρίζεται πολύ καλά σε όλα τα σχέδια διαχείρισης της αύξησης των εσόδων μας σε όλες τις χώρες, φυσικά, μαζί με τις πρωτοβουλίες premiumization που έχουμε επίσης. Ωστόσο, τονίζω και αναγνωρίζω ότι υπάρχει μια πληθώρα πρωτοβουλιών προσιτής τιμής που έχουμε στις αγορές μας και στα τρία τμήματα της δραστηριότητας μας μέσω προωθήσεων», σημείωσε ειδικότερα ο κ. Μπογκντάνοβιτς.

Στην Ελλάδα

Ειδικότερα, στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων το 2024 αυξήθηκε κατά 6,1%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, χάρη στην υλοποίηση της στρατηγικής στην αγορά κατά τη διάρκεια των κρίσιμων εμπορικών περιόδων αξιοποιώντας την ανοδική τουριστική τάση. Σημειώθηκε μεσαία μονοψήφια αύξηση στα ανθρακούχα αναψυκτικά, χάρη κυρίως στην Coke Zero, την Sprite και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Η κατηγορία του καφέ κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στο εμφιαλωμένο νερό.

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι, ειδικά για το πώς είδαμε να αυξάνονται τα οργανικά έσοδα 3,3%. Και πρέπει να πω ότι σε συνδυασμό με τον χαμηλότερο πληθωρισμό του κόστους εισροών, έχουμε δει καλή διεύρυνση του μικτού περιθωρίου κέρδους. Τώρα, υπήρχε πίεση στο περιθώριο EBIT, αλλά όπως είπαμε, επενδύαμε πίσω από την ανάπτυξη της επιχείρησης. Αυτές οι επενδύσεις βρίσκονται, για παράδειγμα, πίσω από τους ανθρώπους μας που ενισχύουν το δυναμικό πωλήσεων στα κανάλια εκτός σπιτιού στην Ιταλία και την Ελλάδα, καθώς και συνολικές επενδύσεις πίσω από ισχυρά σχέδια μάρκετινγκ. Υπήρχε επίσης ένα μικρό στοιχείο στο περιθώριο ως αποτέλεσμα του μείγματος χωρών με ισχυρότερη ανάπτυξη που προέρχεται από την Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες.

Και θα ήθελα επίσης να υπενθυμίσω ότι είχαμε την εφαρμογή DRS στην Ιρλανδία, η οποία, όπως ίσως θυμάστε, απαιτεί ένα ορισμένο επίπεδο τιμολόγησης για να αντισταθμίσει το κόστος που προκύπτει, αλλά μαθηματικά αυτό οδηγεί τη μείωση του περιθωρίου», τονίστηκε από τη διοίκηση.

Τα αποτελέσματα

Στο μεταξύ με βάση σχετική ανακοίνωση, η Coca-Cola HBC AG, Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, τα οικονομικά αποτελέσματά της για τη χρήση που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 202 καταγράφηκαν ως εξής:
Βασικά σημεία επιδόσεων έτους

Η εστίαση στην υλοποίηση των στρατηγικών προτεραιοτήτων μας, οδηγεί σε σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 13,8% σε οργανική βάση1

  • Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε οργανική βάση κατά 2,8%, με όλες τις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν άνοδο 1,5%, τα ποτά ενέργειας 30,2% και ο καφές 23,9%.
  • Τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 10,7% σε οργανική βάση, χάρη στις στοχευμένες πρωτοβουλίες μας για την αύξηση των εσόδων.
  • Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,6% σε δημοσιευμένη βάση, με το μεγαλύτερο μέρος της ισχυρής οργανικής αύξησης να αντισταθμίζεται από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές.
  • Σημειώθηκε περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς μας σε αξία, στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά κατά 150 μονάδες βάσης και στα ανθρακούχα αναψυκτικά κατά 20 μονάδες βάσης.

Ισχυρή αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 12,2% σε οργανική βάση

  • Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ύψους 1.192,1 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο συγκρίσιμου λειτουργικού κέρδους βελτιώθηκε κατά 40 μονάδες βάσης, φτάνοντας το 11,1% σε δημοσιευμένη βάση, σημειώνοντας μείωση 20 μονάδων βάσης σε οργανική βάση.
  • Αύξηση του συγκρίσιμου μεικτού περιθωρίου κέρδους κατά 110 μονάδες βάσης, στο 36,1%, ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών μας για την αύξηση των εσόδων και του μειωμένου ρυθμού αύξησης του πληθωρισμού σε σχέση με το κόστος των πρώτων υλών, ενώ το συγκρίσιμο κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο αυξήθηκε κατά 1,0%.
  • Τα υψηλότερα λειτουργικά έξοδα κατά το πρώτο εξάμηνο εξαιτίας των αρνητικών μεταβολών των συναλλαγματικών ισοτιμιών, καθώς και οι συνεχιζόμενες επενδύσεις στην αγορά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους οδήγησαν σε υψηλότερα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 70 μονάδες βάσης.
  • Η απόδοση επενδεδυμένων κεφαλαίων (ROIC) σημείωσε αύξηση κατά 190 μονάδες βάσης, φτάνοντας το 18,3%.

Αύξηση των καθαρών εσόδων και του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση και στους τρεις τομείς δραστηριότητάς μας, αντιμετωπίζοντας ένα εύρος μακροοικονομικών συνθηκών μεταξύ των αγορών

  • Αναπτυγμένες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 3,3% σε οργανική βάση, κυρίως λόγω της διεύρυνσης των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και την αύξηση του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη σε οργανική βάση διατηρήθηκαν ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα.
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,7% σε οργανική βάση, χάρη στη διεύρυνση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο και τη σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 39,6% σε οργανική βάση.
  • Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 23,3% σε οργανική βάση, καθώς αντιμετωπίσαμε την αρνητική επίδραση από τις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών μέσω των πρωτοβουλιών μας για την αύξηση των εσόδων και συνεχίσαμε να σημειώνουμε ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 13,0% σε οργανική βάση.

1 Για λεπτομέρειες επί των Εναλλακτικών Δεικτών Μέτρησης Απόδοσης («ΕΔΜΑ»), ανατρέξτε στις ενότητες «Εναλλακτικοί δείκτες μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ»)» και «Ορισμοί και συμφωνίες Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ»)».

Ισχυρή αύξηση των κερδών ανά μετοχή και των καθαρών ταμειακών ροών, καθώς και βελτιωμένες αποδόσεις για τους μετόχους

  • Τα συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή σημείωσαν αύξηση 9,5% και διαμορφώθηκαν στα €2,28, χάρη στα ισχυρά λειτουργικά κέρδη.
  • Οι καθαρές ταμειακές ροές σημείωσαν μικρή αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι, στο επίπεδο των €712,6 εκατ.
  • Ο δείκτης του καθαρού δανεισμού ως προς τα συγκρίσιμα, προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (συγκρίσιμο προσαρμοσμένο EBITDA) ανήλθε στο 1.0x, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή κεφαλαιακή μας θέση.
  • Επιστρέψαμε €226 εκατ. στους μετόχους από την αρχή του εν εξελίξει προγράμματος επαναγοράς μετοχών.
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει μέρισμα ανά μετοχή €1,03, αυξημένο κατά 11% σε ετήσια βάση, το οποίο αντιπροσωπεύει ποσοστό καταβολής μερίσματος 45%.

Περαιτέρω επενδύσεις στις στρατηγικές προτεραιότητές μας

  • Συνεχιζόμενη στενή συνεργασία με την The Coca-Cola Company, για την ενίσχυση της ανάπτυξης των ανθρακούχων αναψυκτικών, αξιοποιώντας σημαντικά γεγονότα, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το Euro 2024, μουσικά φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις προσαρμοσμένες στις τοπικές αγορές.
  • Κυκλοφορία του Monster Energy Green Zero Sugar σε 16 αγορές το 2024 και συνεχής ισχυρή επίδοση της κατηγορίας, ιδιαίτερα δε των προσιτών εμπορικών σημάτων στην Αφρική.
  • Αύξηση στην κατηγορία του καφέ, χάρη στην αύξηση του μεριδίου εσόδων μας στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης, σύμφωνα με τα σχέδιά μας.
  • Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στις δυνατότητες μίξης και παροχής premium επιλογών με το χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης, ιδιαίτερα μέσω των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες και των premium σημάτων οινοπνευματωδών ποτών, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης της Finlandia Vodka σε 19 νέες αγορές.
  • Συνεχίζουμε να κατέχουμε ηγετική θέση όσον αφορά τη βιωσιμότητα και αναγνωριστήκαμε για όγδοη φορά ως η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο από τους δείκτες Best-in-Class Dow Jones 20242.

2Η προηγούμενη ονομασία αυτών των δεικτών ήταν Δείκτες Βιωσιμότητας Dow Jones (DJSI).

Χθες, με αφορμή τα αποτελέσματα, ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Είμαι υπερήφανος, καθώς πετύχαμε για μια ακόμη χρονιά διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης με αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 13,8% σε οργανική βάση και αύξηση του όγκου πωλήσεων και στους τρεις τομείς δραστηριότητάς μας. Το 2024 απέδειξε ότι μπορούμε να επιτύχουμε με συνέπεια ισχυρές οικονομικές επιδόσεις ακόμη και υπό ποικίλες συνθήκες αγοράς. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα μας για την αφοσίωσή της στο όραμά μας και για τη συνεπή, εστιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής μας. Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω τους πελάτες μας, την The Coca-Cola Company και τους πολύτιμους συνεργάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους.

Συνεχίσαμε να επενδύουμε στις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, κατά κύριο λόγο τα δεδομένα, τις πληροφορίες και την ανάλυση στοιχείων, για να πετύχουμε διαφοροποιημένη σε επίπεδο τομέα και εστιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής μας. Επίσης προβήκαμε σε επιλογές για περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24/7 κατανάλωσης προκειμένου να επιτύχουμε μεγαλύτερη ανάπτυξη, έχοντας πάντα ως επίκεντρο τους πελάτες μας κατά τη λήψη αποφάσεων. Επιτύχαμε αύξηση των μεριδίων αγοράς μας και αύξηση του όγκου πωλήσεων και στις τρεις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητάς μας, δηλαδή τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ποτά ενέργειας και τον καφέ.

Το 2024 σημειώσαμε σημαντική πρόοδο όσον αφορά τους στόχους που έχουμε θέσει στο πλαίσιο των Mission 2025 και NetZeroby40. Τα νέα συστήματα επιστροφής εγγυήσεων συσκευασιών που εγκαινιάστηκαν το 2024 σε ορισμένες από τις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε απέφεραν ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Παράλληλα, σε συνεργασία με κυβερνήσεις και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς συνδράμαμε κοινότητες στην Ευρώπη και τη Νιγηρία που επλήγησαν από πλημμύρες κατά τη διάρκεια του έτους.

Παρόλο που αναμένουμε ότι το μακροοικονομικό και το γεωπολιτικό περιβάλλον θα εξακολουθήσει να παρουσιάζει προκλήσεις και την επόμενη χρονιά, παραμένουμε πεπεισμένοι ότι χάρη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, τις δυνατότητες και τους ανθρώπους μας, θα σημειώσουμε πρόοδο όσον αφορά τους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχουμε θέσει».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα