Έκλεισε η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ απο ΙΝΤΡΑΚΑΤ – Πήρε το “ναι” από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Διαβάζεται σε 5'
Έκλεισε η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ απο ΙΝΤΡΑΚΑΤ – Πήρε το “ναι” από την Επιτροπή Ανταγωνισμού
INTRAKAT

“Πράσινο” από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Το πράσινο φως έδωσε πριν από λίγο η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Η θετική απόφαση ήταν αναμενόμενη καθώς υπήρχε από τις 17 Οκτωβρίου η εισήγηση προς την Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Πλέον αυτό που αναμένεται είναι να πέσουν οι υπογραφές, να γίνει η οικονομική συναλλαγή μεταξύ της ΙΝΤΡΑΚΑΤ και του Ομίλου Ελλάκτωρ. Αυτό σύμφωνα με πηγές κοντά στην συμφωνία εκτιμάται ότι θα γίνει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. θα πρέπει να προηγηθούν κάποιες διαδικαστικές κινήσεις από την πλευρά της Ελλάκτωρ, όπως η σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης για το θέμα.

Με την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ η ΙΝΤΡΑΚΑΤ σκαρφαλώνει και επίσημα στην δεύτερη θέση του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου της χώρας με ανεκτέλεστο που αγγίζει τα 5 δισ. ευρώ. Παράλληλα η ΙΝΤΡΑΚΑΤ αποκτά ένα μεγάλο portfolio εμβληματικών έργων που τρέχει η ΑΚΤΩΡ, όπως η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, η επέκταση του προς Καλαμαριά, το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, η συμμετοχή στο Πάτρα-Πύργος, η λειτουργία και συντήρηση της Ψυττάλειας (με ΑΒΑΞ και ΕΡΓΟΤΕΜ), ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία ύψους 682 εκατ. ευρώ, πολλαπλές εργολαβίες με την ΕΥΔΑΠ, οι πρόδρομες εργασίες στο Vouliagmenis Mall κ.α.

Επίσης η ΑΚΤΩΡ είναι προσωρινός ανάδοχος και σε σειρά από άλλα έργα όπως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (με ΤΕΡΝΑ και ΙΝΤΡΑΚΤ) το βόρειο τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθη-Σύνορα, το Φράγμα Τσικνιά, ενώ συμμετέχει σε πολλούς διαγωνισμούς μεγάλων δημόσιων έργων με κορυφαίο την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον.

Η ΑΚΤΩΡ διαθέτει περίπου 3.500 εργαζομένους και μια τεράστια πείρα στην κατασκευή έργων υποδομής και γενικά έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Με την προσθήκη αυτή η ΙΝΤΡΑΚΑΤ δημιουργεί ένα ισχυρό πόλο στις κατασκευές και αλλάζει τις ισορροπίες.

Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι η επόμενη, εντός ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ημέρας της ΑΚΤΩΡ που όπως φαίνεται θα υπάρχει ως ξεχωριστή εταιρική οντότητα στα πλαίσια ενός Ομίλου. Αυτό ουσιαστικά θα διατηρήσει και τα μεγάλα πλεονεκτήματα που διαθέτει η εταιρεία.

Η αγοραπωλησία σύμφωνα με τις ανακοινώσεις ανέρχεται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί με τα μεγάλα έργα, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναλαμβάνει και τις υποχρεώσεις της ΑΚΤΩΡ. Με το κλείσιμο της συμφωνίας δόθηκε ποσό 20 εκατ. ευρώ ενώ θα δοθούν με το κλείσιμο.  Παράλληλα έχει αναληφθεί η υποχρέωση καταβολής για άλλα 114 εκατ. ευρώ υπό τη μορφή ενδοομιλικών υποχρεώσεων τα οποία θα καταβληθούν από την ΑΚΤΩΡ (ως μέλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ πλέον) σε διάστημα 19 μηνών.

Το μεγάλο στοίχημα για την ΙΝΤΡΑΚΑΤ είναι να αναλάβει γρήγορα τα ηνία και να συνεχίσει τα μεγάλα έργα καθώς υπάρχουν ασφυκτικές προθεσμίες, ειδικά για τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης και το Πάτρα-Πύργος. Ειδικά για το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει ούτε μέρα για χάσιμο καθώς το έργο έχει συσσωρευμένα χρόνια καθυστερήσεων και βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία για την κατασκευή του.

Η αναδιάταξη της ΙΝΤΡΑΚΑΤ ως ο δεύτερος ισχυρότερος πόλος στις κατασκευές δημιουργεί νέες συνθήκες στα έργα τα οποία εκτελεί και διεκδικεί ενώ θα πρέπει να δούμε την ειδική σχέση που θα έχει με τον Όμιλο Ελλάκτωρ στα έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων. Αν δηλαδή το κατασκευαστικό τους κομμάτι από την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ θα δίνεται στην ΑΚΤΩΡ όπως γίνεται μέχρι σήμερα.

Επίσης θα πρέπει να δούμε σε διαγωνισμούς με παράλληλη συμμετοχή, όπως για παράδειγμα στο Μετρό προς Ίλιον αν θα αποφασιστεί η αποχώρηση μιας εκ των δύο εταιρειών που έχει πλέον η ΙΝΤΡΑΚΑΤ και με βάση ποια κριτήρια θα το αποφασίζει.

Στο μεταξύ, ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat κ. Αλέξανδρος Εξάρχου χαιρέτισε την απόφαση και δήλωσε:

«Με την εξαγορά της Άκτωρ, η ολοκλήρωση της οποίας θα υλοποιηθεί άμεσα, η IntrakatΙΝΚΑΤ -0,43% μετεξελίσσεται σε καταλυτικό παίκτη της αγοράς, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πρόκειται για ένα ορόσημο στην πορεία του Ομίλου μας, το οποίο επισφραγίζει την δυναμική αναπτυξιακή μας πορεία και την στρατηγική επιλογή μας να δημιουργήσουμε έναν κορυφαίο επιχειρηματικό πυλώνα, με διευρυμένο χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων, παράγοντας αξία για τους μετόχους, την οικονομία και την κοινωνία».

Ο κ. Εξάρχου πρόσθεσε: «Η εξαγορά της Άκτωρ αντανακλά την ισχυρή εμπιστοσύνη των μετόχων μας στις προοπτικές του Ομίλου IntrakatΙΝΚΑΤ -0,43%, του κατασκευαστικού κλάδου και της ίδιας της χώρας. Και με αυτήν την επιχειρηματική πρωτοβουλία, ο Όμιλος μας στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα για το μέλλον: Τη φιλοδοξία και τη δέσμευσή μας να αποτελέσουμε καταλύτη για την πρόοδο και την ανάπτυξη της χώρας, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία, την εμπειρία και το ταλέντο των ανθρώπων μας. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που βλέπουμε αυτό το όραμά μας να υλοποιείται».

Οπως σημειώνει η σχετική ανακοίνωση, ο νέος, ισχυρός, επιχειρηματικός πυλώνας στις κατασκευές φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει και να επεκτείνει το αποτύπωμά του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, διευρύνοντας και ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων του και επενδύοντας στην εξωστρέφεια, τη βιωσιμότητα και τη δημιουργία υποδομών που θα είναι ανθεκτικές στο μέλλον και την κλιματική αλλαγή.  Ο νέος πυλώνας θα διαθέτει συνολικό ανεκτέλεστο της τάξης των 5 δισ. ευρώ (εκτίμηση για τις 31/12/23) και θα προσφέρει σημαντικές συνέργειες στον τομέα των κατασκευών, των ΣΔΙΤ, των παραχωρήσεων και της ενέργειας, με χαρτοφυλάκιο 370 έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, συνδυαστικό κύκλο εργασιών της τάξης του 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση και πάνω από 3.000 εργαζομένους.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα