Ελληνικό: Πράσινο φως για τα έργα στη Μαρίνα Αγίου Κοσμά

Διαβάζεται σε 5'
Μακέτα της ανάπλασης του Ελληνικού
Μακέτα της ανάπλασης του Ελληνικού Eurokinissi

Ο γενικός σχεδιασμός της Μαρίνας Αγίου Κοσμά όπως αναφέρεται αποσκοπεί στην ανάπτυξη του τουριστικού λιμένα, έτσι ώστε αυτός να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφη αναψυχής.

Θετικά γνωμοδότησε η Περιφέρεια Αττικής για την Μαρίνα του Αγίου Κοσμά ανοίγοντας τον δρόμο για να ξεκινήσουν και εκεί έργα υποδομής αλλά και έργα για την ανέγερση κτιρίων στο πλαίσιο της αξιοποίησης του Ελληνικού από τη Lamda Development.

H θετική γνωμοδότηση έλαβε χώρα την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024. Η Lamda Development έχει σχεδιάσει την μεταμόρφωση της σημερινής σε μια μαρίνα που θα μπορεί να υποδέχεται super yachts και θα εξυπηρετεί εκατοντάδες θέσεις σκαφών.

Η Μαρίνα Αγίου Κοσμά αποτελείται από μια θαλάσσια περιοχή που έχει έκταση 528 στρέμματα ενώ άλλα 32 στρέμματα είναι οι χερσαίοι χώροι. Συνολικά προβλέπονται πάνω από 300 θέσεις ενώ περιλαμβάνονται και γιωτ τα οποία μπορεί να φτάνουν μέχρι και τα 80 μέτρα.

Μεταξύ των επιτρεπόμενων χρήσεων γης μπορούν να περιλαμβάνονται αθλητικές εγκαταστάσεις, γραφεία / τράπεζες / κτίρια διοίκησης, τουριστικές εγκαταστάσεις, εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών, εστιατόρια / αναψυκτήρια / κέντρα διασκέδασης, κατοικίες για μακροχρόνια μίσθωση, χώροι συνάθροισης κοινού / πολιτιστικά κτίρια, χώροι πρασίνου, κτίρια / γήπεδα στάθμευσης και αποθήκευσης, πρατήρια καυσίμων και εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ουσιαστικά στην Μαρίνα του Αγίου Κοσμά θα επικεντρώνεται όλη η ζωή της παραλιακής ζώνης της επένδυσης του Ελληνικού. Με την αναγέννηση της παραλίας, την δημιουργία των οικιστικών και εμπορικών ζωνών, τον Riviera Tower και το IRC (καζίνο) σε παρακείμενη θέση, το Riviera Galleria, το πεντάστερο ξενοδοχείο κ.α., η Μαρίνα θα βρίσκεται ως ένα σημείο συνάντησης πολλών διαφορετικών δραστηριοτήτων.

Ο σχεδιασμός της Μαρίνας

Ο γενικός σχεδιασμός της Μαρίνας Αγίου Κοσμά αποσκοπεί στην ανάπτυξη του τουριστικού λιμένα, έτσι ώστε αυτός να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφη αναψυχής.

Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός προβλέπει την πλήρη αξιοποίηση της θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας, καθώς και την βέλτιστη ανάπτυξη της διατιθέμενης χερσαίας ζώνης, με στόχο την διαμόρφωση μίας μαρίνας υψηλών προδιαγραφών και κορυφαίας ποιότητας και αισθητικής σύμφωνα με τα πλέον προηγμένα διεθνή πρότυπα, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.

Ειδικότερα, στη θαλάσσια ζώνη προβλέπεται η διαμόρφωση μίας άρτια οργανωμένης λιμενολεκάνης με σύγχρονες παροχές προκειμένου να εξυπηρετήσει τον άνετο και ασφαλή ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής διαφόρων μεγεθών. Στη χερσαία ζώνη, προβλέπεται η υλοποίηση υποδομών κατάλληλης κλίμακας και υψηλού επιπέδου, για την άρτια εξυπηρέτηση των επιβαινόντων στα σκάφη αλλά και των επισκεπτών της μαρίνας γενικότερα.

Σύμφωνα με την μελέτη, “ο νέος αυτός σχεδιασμός εντάσσεται σε μια ολοκληρωμένη ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά και λειτουργεί σε συνέργεια με τις προβλεπόμενες υποδομές τουρισμού και αναψυχής εντός αυτού.

Στόχος της ολοκληρωμένης αυτής ανάπτυξης είναι η δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Πόλου διεθνούς εμβέλειας και η ανάδειξη του παραλιακού μετώπου με ελεύθερη πρόσβαση σε όλους. Πρόκειται για μία σύγχρονη αστική ανάπλαση μεγάλης κλίμακας και ταυτόχρονα δημιουργία ενός μοναδικού πόλου τουρισμού και αναψυχής, αντάξιου μίας εξαιρετικής μητροπολιτικής ριβιέρας, όπως η Αθηναϊκή, ικανού να προσελκύσει διεθνές κοινό, αλλά και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής”.

Στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης, ο παρών γενικός σχεδιασμός καλείται να ικανοποιήσει τους ακόλουθους στόχους:

– Εκσυγχρονισμός της μαρίνας και των παρεχόμενων σε αυτή υπηρεσιών

Βασικός στόχος της προτεινόμενης ανάπτυξης της μαρίνας είναι η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών διαφόρων μεγεθών και η παροχή ενός πλήρους φάσματος υπηρεσιών στα σκάφη, έτσι ώστε η μαρίνα να ανταποκριθεί στις τάσεις της αγοράς για περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού όλο και μεγαλύτερου μεγέθους σκαφών σε σύγχρονες υποδομές.

– Ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της μαρίνας

Ιδιαίτερης σημασίας είναι η ανάπτυξη της χερσαίας ζώνης και θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας σε συνέργεια με την ανάπτυξη της Ζώνης Ανάπτυξης ΠΜ-Α1 και γενικότερα του ΣΟΑ του Μητροπολιτικού Πόλου, έτσι ώστε να διαμορφωθεί ένας ενιαίος πόλου τουρισμού και αναψυχής που συνάδει απόλυτα με τους διακηρυγμένους και θεσμοθετημένους στόχους σε σχέση με την ολοκληρωμένη διαχείριση του παράκτιου μετώπου της πρωτεύουσας και τη συνεισφορά του στην ποιότητα ζωής των κατοίκων.

– Συμβατότητα με τους γενικούς άξονες και στόχους του υπερκείμενου θεσμικού πλαισίου

Η ικανοποίηση των κατευθύνσεων του ευρύτερου πλαισίου εθνικού χωρικού σχεδιασμού και η τήρηση των γενικών αρχών διαχείρισης του παρακτίου μετώπου της Αττικής, όπως αυτές προσδιορίζονται στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, ειδικά σεθέματα όπως ο κοινόχρηστος χαρακτήρας των ακτών, οι χρήσεις γης κλπ., αποτελεί καθοριστικό στοιχείο για τη βιώσιμη ανάπτυξη της μαρίνας και την αρμονική ένταξή της στον ευρύτερο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό.

Σε ότι αφορά στην ανάπτυξη της μαρίνας θα διαθέτει:

  • Συνολική επιφάνεια χερσαίας ζώνης: 31.442,85 m2
  • Γενικός συντελεστής δόμησης επί του συνόλου της χερσαίας ζώνης: 0,029
  • Μέγιστη συνολική εκμετάλλευση / δόμηση: 900 m2
  • Μέγιστο ποσοστό κάλυψης: 15% επί συνολικής επιφάνειας Τομέα 1
  • Μέγιστο ύψος κτιρίων: 16,0 m
  • Επιτρεπόμενες χρήσεις γης: Διοίκηση και λειτουργία μαρίνας

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα