Γιατί το Mega AB στην Εθνική είναι (ίσως) το καλύτερο υπερμάρκετ στα Βαλκάνια

Γιατί το Mega AB στην Εθνική είναι (ίσως) το καλύτερο υπερμάρκετ στα Βαλκάνια

Πέρασαν 23 χρόνια από την πρώτη φορά που άνοιξε τις πόρτες του και η πρόσφατη ανακαίνιση το έκανε ξανά σημείο αναφοράς στο λιανεμπόριο

Η ιστορία των υπερμάρκετ στην Ελλάδα, όπως τουλάχιστον τα έχει γνωρίσει η σύγχρονη γενιά, μετράει κοντά 25 χρόνια ζωής. Έγιναν «τόποι προσκυνήματος» κυρίως τα Σάββατα, η έξοδος της οικογένειας που συνδύαζε διασκέδαση με ψώνια και ο προορισμός των ατελειώτων επιλογών που μέχρι τότε δεν γνώριζες ότι είχες. Το τελευταίο μπορεί να λοιδορήθηκε, (σ.σ. όσοι θυμούνται από τους «10 μικρούς Μήτσους» το Τζίμη να επαναλαμβάνει: «Πάμε Βασιλόπουλο να χαζέψουμε μουστάρδες») όμως το υπερμάρκετ έγινε αναπόσπαστο κομμάτι στην ζωή των περισσότερων Ελλήνων.

Φυσικά δεν έμειναν και αυτά ανεπηρέαστα από την ύφεση. Δεν είναι λίγα αυτά που σήμερα αποτελούν σκιές του παρελθόντος και του καλού τους εαυτού. Μεγάλες αλυσίδες που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τους προμηθευτές τους αναγκάστηκαν να γεμίζουν σειρές από ράφια σε υπερμάρκετ με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή στην χειρότερη περίπτωση να τοποθετούν πάνω στα ράφια την ταμπέλα «προσωρινά σε έλλειψη», όπου και η αλυσίδα και ο υπάλληλος και ο πελάτης γνωρίζουν ότι (και) στην προκειμένη περίπτωση «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού».

Δεν είναι όμως όλα έτσι. Για παράδειγμα η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει στα MEGA AB αλλάζοντας ριζικά την εικόνα τους, φρεσκάροντας έτσι την εμπειρία αγορών των Ελλήνων στα υπερμάρκετ. Γιατί και πως; Γιατί είναι θέμα πίστης στην παράδοση. Σε αυτή που ξεκίνησε το 1939 όταν και τότε σε δύσκολες εποχές οι αδελφοί Βασιλόπουλοι μάθαιναν στους Έλληνες τι σημαίνει delicatessen ή όταν πριν ακόμη τα φέρουν αντιπροσωπείες γνώριζε προϊόντα που δεν έφερνε κανένας άλλος στην Ελλάδα (Colgate, Uncle Ben’s, Kellogg’s, Tide) που στην συνέχεια μπήκαν σε κάθε σπίτι . H ακόμη όταν άνοιγε το1969 το εμβληματικό για την εποχή υπερμάρκετ στον Φάρο Ψυχικού που για περισσότερα από 20 χρόνια ήταν σημείο αναφοράς στο λιανεμπόριο στην Ελλάδα. Όλα αυτά που έκαναν την ΑΒ Βασιλόπουλος να είναι το «πετράδι του στέμματος» της παγκόσμιας αλυσίδας Delhaize και τους ανθρώπους της να την αντιγράψουν σε κινήσεις της σε άλλα καταστήματα σε όλο τον κόσμο.

Ένα από αυτά ήταν το MEGA AB στην Εθνική. Δημιούργημα του Γεράσιμου Βασιλόπουλου άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του στις 30 Οκτώβριο του 1992 και έγινε το σημείο αναφοράς όλων των βορείων προαστίων και η πρώτη στάση όσων ξεκινούσαν ταξίδι για τον βορρά ή τα κοντινά εξοχικά. Σε ένα χώρο 3.500 τ.μ. ξεδίπλωνε με τον καλύτερο τρόπο την τεράστια ποικιλία για την οποία φημίζεται η αλυσίδα και έγινε γνωστή μέσα από το σλογκαν «και του πουλιού το γάλα».

Τα χρόνια όμως πέρασαν και η ανάγκη για μία προσαρμογή στις απαιτήσεις του σημερινού καταναλωτή επέβαλε μία ανανέωση. Ήταν άλλωστε και κρυφό αίτημα των Βορείων. Μετά από την ανακαίνιση του MEGA ΑΒ στο Ελληνικό ήθελαν και αυτοί στα μέρη τους να έχουν το καλύτερο. Τελικά πέρα από το καλύτερο πέτυχαν να έχουν και το πιο σύγχρονο υπερμάρκετ στην Ελλάδα. Το MEGA AB στην Εθνική ανακαινίστηκε πλήρως και άνοιξε ξανά τις πόρτες του πριν από μερικές εβδομάδες. Στους έξι ανακαινισμένους σταθμούς (έτοιμα γεύματα, delicatessen, αλλαντικών/τυριων/κρεάτος, ιχθυοπωλείου, μαναβικής και κάβα), που πλαισίωναν την ποικιλία προϊόντων σούπερ μάρκετ, ήρθαν να προστεθούν ένα ολοκαίνουργο αρτοζαχαροπλαστείο, ο σταθμός «περί απόλαυσης» με ιδιαίτερους καφέδες,τσάγια και άλλα ροφήματα από όλο τον κόσμο, χειροποίητες σοκολάτες και αποξηραμένα φρούτα και ο σταθμός Ομορφιά & Φροντίδα ο οποίος μεταξύ των άλλων περιλαμβάνει stand για μακιγιάζ. Παράλληλα η κάβα με τα κρασιά από όλο τον πλανήτη διαθέτει wine tester, για να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να δοκιμάσουν διαφορετικές ετικέτες οίνων που εναλλάσσονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα με τη χρήση μίας προπληρωμένης κάρτας δοκιμών.  

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα