Η Apple αποζημιώνει πελάτες για τη μείωση επιδόσεων στα iPhone

Διαβάζεται σε 3'
Η Apple αποζημιώνει πελάτες για τη μείωση επιδόσεων στα iPhone
iphone ISTOCK

Η Apple συμφώνησε να διευθετήσει την αγωγή, δηλώνοντας τότε ότι αρνείται κάθε αδίκημα αλλά ανησυχεί για το κόστος της συνέχισης της δικαστικής διαδικασίας.

Η Apple έχει ξεκινήσει να καταβάλει αποζημιώσεις σε ομάδα εναγόντων, οι οποίοι προσέφυγαν στη δικαιοσύνη καταγγέλλοντας ότι ο τεχνολογικός κολοσσός επιβράδυνε σκοπίμως τη λειτουργικότητα των iPhones τους.

Όπως μεταδίδει το BBC, οι καταγγέλλοντες θα λάβουν μερίδιο από τον διακανονισμό ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων, που αντιστοιχεί σε περίπου 92 δολάρια ανά αγωγή.

Η Apple είχε συμφωνήσει από το 2020 να διευθετήσει την αγωγή, δηλώνοντας τότε ότι αρνείται οποιαδήποτε αδικοπραγία εκ μέρους της, αλλά ανησυχεί για το κόστος που θα επέφερε η συνέχιση της δίκης.

Σε μια παρόμοια ομαδική αγωγή που εκδικάζεται στη Βρετανία, οι πελάτες διεκδικούν αποζημίωση 1,6 δισ. λίρες.

Η υπόθεση στις ΗΠΑ χρονολογείται από τον Δεκέμβριο του 2017, όταν η Apple επιβεβαίωσε μια υποψία ετών μεταξύ των κατόχων συσκευών, παραδεχόμενη ότι επιβράδυνε σκόπιμα ορισμένα iPhone καθώς αυτά μεγάλωναν σε ηλικία. Όταν οι μπαταρίες «γερνούσαν», η απόδοσή τους μειωνόταν και έτσι η τεχνητή επιβράδυνση επιμήκυνε τη διάρκεια ζωής των τηλεφώνων.

Η κατηγορία αφορούσε στον περιορισμό της απόδοσης ορισμένων iPhone χωρίς να ενημερώσει προηγουμένως τους πελάτες της. Η αναστάτωση είχε ως αποτέλεσμα η Apple να προσφέρει σε χαμηλή τιμή την αντικατάσταση μπαταρίας για να διορθώσει το πρόβλημα.

Αυτό οδήγησε στην ομαδική δικαστική προσφυγή των καταναλωτών στα δικαστήρια των ΗΠΑ. Κατά τη στιγμή του διακανονισμού, υπολογιζόταν ότι κάθε άτομο θα μπορούσε να λάβει μόλις 25 δολάρια έκαστο, αλλά η πραγματική πληρωμή φαίνεται να είναι σχεδόν τετραπλάσια.

Στη Βρετανία, η Apple έχασε στην προσπάθειά της να εμποδίσει μια παρόμοια μαζική αγωγή τον περασμένο Νοέμβριο.

Η υπόθεση που έγινε γνωστή για πρώτη φορά από τον Justin Gutmann τον Ιούνιο του 2022, αντιπροσωπεύει περίπου 24 εκατομμύρια χρήστες iPhone.

Η εταιρεία είχε προηγουμένως χαρακτηρίσει την αγωγή ως «αβάσιμη» και δήλωσε ότι «ποτέ δεν κάναμε και δεν θα κάνουμε τίποτα για να συντομεύσουμε σκόπιμα τη διάρκεια ζωής οποιουδήποτε προϊόντος της Apple ή να υποβαθμίσουμε την εμπειρία του χρήστη για να οδηγήσουμε τους πελάτες σε αναβαθμίσεις».

Σε αντίθεση με τον διακανονισμό στις ΗΠΑ, ο οποίος αφορούσε μόνο τις συσκευές των σειρών iPhone 6 και 7, η αγωγή στο Ηνωμένο Βασίλειο ζητά, επίσης, αποζημίωση για τους κατόχους iPhone 8, 8 Plus και X.

Ο κ. Gutmann ανέφερε ότι χάρηκε για τις πληρωμές που έγιναν στις ΗΠΑ, αλλά προειδοποίησε ότι δεν έχουν καμία σχέση με την υπόθεση του Ηνωμένου Βασιλείου.

«Δεν προωθεί τη θέση μας εδώ, δεν έχουν παραδεχτεί τίποτα, έχουν συμβιβαστεί», είπε προσθέτοντας ότι «είναι μια ηθική νίκη, αλλά δεν μας ”χρησιμεύει” και πολύ. Πρέπει να συνεχίσω με την υπόθεση που βρίσκεται στη δικαιοδοσία του Ηνωμένου Βασιλείου».

Μεταξύ άλλων ο Justin Gutmann είπε ότι η Apple «μάχεται με νύχια και με δόντια» κατά της ομαδικής αγωγής στη Βρετανία, η οποία θα εκδικαστεί στο προσεχές χρονικό διάστημα στο Εφετείο, εκεί που θα αποφασιστεί η διάθεση της εταιρείας για να βάλει «στοπ» στην υπόθεση.

«Είναι δύσκολο να θέσω ένα χρονοδιάγραμμα για το τι θα ακολουθήσει, αλλά ελπίζω ότι η δίκη θα διεξαχθεί στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025», κατέληξε ο κ. Gutmann.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα