Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξασφάλισε την χρηματοδότηση της Αττικής Οδού
Διαβάζεται σε 4'Με την προσθήκη του ΒΟΑΚ θα φτάσει σε ανεκτέλεστο της εταιρείας τα 7,5 δισ. ευρώ, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών για οποιονδήποτε Όμιλο έχει υπάρξει στη χώρα.
- 19 Φεβρουαρίου 2024 06:56
Κλείδωσε όπως έγινε γνωστό η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την χρηματοδότηση της Αττικής Οδού καθώς κατάφερε να αποσπάσει έγκριση 2,7 δισ. ευρώ με κοινοπρακτικό δάνειο όπου Alpha Bank, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς και Εθνική Τράπεζα θα χρηματοδοτήσουν με 675 εκατ. ευρώ η κάθε μια το έργο. Ο διαγωνισμός που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ, όπως εκτίμησε πρόσφατα ο επικεφαλής του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης θα ολοκληρωθεί σύντομα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει στην κατοχή της τον Ε65 Λαμία-Εγνατία, Ιόνια ΟδόΑντίρριο-Ιωάννινα, Νέα Οδό Μεταμόρφωση -Σκάρφεια, Κεντρική Οδό Σκάρφεια-Ράχες και συμμετοχή στην Ολυμπία ΟδόΕλευσίνα-Πάτρα-Πύργος. Εντός του έτους αναμένεται να αποκτήσει: Εγνατία Οδό(Ηγουμενίτσα-Κήποι, κάθετος Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή), Αττική Οδό (Μαρκόπουλο-Ελευσίνα και Δυτική Περιφερειακή Υμηττού), κατασκευάζει το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη (από κοινού με ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) και αναμένει πλέον και το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος. Το χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου είναι από τα μεγαλύτερα και «νεαρότερα» χαρτοφυλάκια στην Ευρώπη (με μέση υπολειπόμενη συμβατική χρονική διάρκεια τα 25 έτη), διασφαλίζοντας έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα σημαντικών, προβλέψιμων και επαναλαμβανόμενων αποδόσεων.
Ακόμα ένα στοιχείο που δείχνει την κυριαρχία πλέον της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο κατασκευαστικό γίγνεσθαι της χώρας είναι το ανεκτέλεστο της. Φέτος μόνο με την προσθήκη του ΒΟΑΚ θα φτάσει σε ανεκτέλεστο τα 7,5 δισ. ευρώ, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών για οποιονδήποτε Όμιλο έχει υπάρξει στη χώρα. Με την προσθήκη της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού και πρόσφατα του ΒΟΑΚ το συνολικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που διαχειρίζεται ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ξεπερνάει τα 1,800 χλμ.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, στο Καστέλι Ηρακλείου, κατασκευάζει και συμμετέχει στο μεγαλύτερο κτιριακό έργο της χώρας για το IRC στο Ελληνικό, κατασκευάζει και θα λειτουργεί μια από τις μεγαλύτερες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της χώρας στην Κομοτηνή, κατασκευάζει την πρώτη μονάδα αντλησιοταμίεσυης για πράσινη ενέργεια στην Αμφιλοχία, έχει συμμετοχή σε πολλούς διαγωνισμούς ΣΔΙΤ κ.α.
Ποια είναι η Αττική Οδός
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι. Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης. Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.
Το έργο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, ενώ η βαριά του συντήρηση θα έχει ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο. Ταυτόχρονα, οι προοπτικές υλοποίησης των επεκτάσεων του έργου (μέσω άλλων συμβάσεων) επιτρέπουν την προσδοκία αυξημένης κυκλοφορίας και αυξημένων εσόδων. Σε αυτό το πλαίσιο η απόδοση του έργου αναμένεται εντός του εύρους αποδόσεων που παραδοσιακά στοχεύει και επιτυγχάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ομοειδή έργα, προσδίδοντας επιπλέον αξία στην εταιρεία και σημαντικά οφέλη στους μετόχους της.
Το τίμημα των 3,270 δισ. ευρώ προβλέπεται να καταβληθεί εφάπαξ κατά τον χρόνο υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης και η χρηματοδότηση του έργου αναμένεται να προέλθει από έναν συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων του Ομίλου και τραπεζικού δανεισμού, όπως έχει προβλεφθεί και στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ως αποκλειστικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. για τη συναλλαγή ενήργησε η Mediobanca S.p.A., ενώ η χρηματοδοτική υποστήριξη προήλθε από τις ελληνικές συστημικές τράπεζες. Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί τον μεγαλύτερο ελληνικό στρατηγικό και μακροπρόθεσμο επενδυτή στον κλάδο των παραχωρήσεων.