Η Miele κερδίζει έδαφος σε Ελλάδα και Βαλκάνια

Διαβάζεται σε 3'
Miele
Miele Roberto Pfeil/AP Photo

Η Miele Hellas χτίζει τη θέση της ως premium brand στα ηλεκτρικά παρά το γεγονός του ότι δεν έχει παρουσία στα μεγάλα δίκτυα λιανικής ηλεκτρικών. Η ελληνική θυγατρική ελέγχει πλέον ακόμη 7 όμορες αγορές.

Προ διετίας η Miele Hellas ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον ηγέτη της λιανικής ηλεκτρικών Κωτσόβολο ακολουθώντας μια νέα στρατηγική προώθησης στην ελληνική αγορά μέσω δικών της φυσικών σημείων εξυπηρέτησης, του ηλεκτρονικού της καναλιού αλλά και πολύ επιλεκτικών συνεργασιών με εταιρείες λιανικής και μικρών κατασκευαστικών εταιρειών στον τομέα της κουζίνας.

Το στοίχημα σύμφωνα με τα πεπραγμένα του 2024 φαίνεται ότι πέτυχε καθώς το 2024 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 10% σε αξία και κατά 13% σε όγκο, οι οποίες ανήλθαν στα 64 εκατ. ευρώ από τις πέντε αγορές τις οποίες ήλεγχε έως πέρυσι, δηλαδή την Ελλάδα, την Κύπρο, την Αλβανία, τη Β. Μακεδονία και το Κόσοβο.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ελληνικής θυγατρικής του γερμανικού ομίλου, κ. Θ. Κυριαζή ασφαλώς η αγορά της Ελλάδας εισέφερε το μεγαλύτερο τζίρο (40 εκατ. ευρώ) ενώ εμφάνισε ανάπτυξη κατά 12% έναντι του 2023, αυξάνοντας ταυτόχρονα το μερίδιο αγοράς της φίρμας κατά μία ποσοστιαία μονάδα, στο 4,5%. Σημειώνεται δε πως η εταιρεία κατάφερε μέσα στην τελευταία τετραετία να αυξήσει κατά 50% το μέγεθος της στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας οι εξαγωγές (σ.σ. προς τις τρεις βαλκανικές αγορές) εμφάνισαν αύξηση κατά 44% το 2024, καθώς ξεκινούν από χαμηλή βάση. Αύξηση παρουσίασαν και οι πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της φίρμας (κυρίως για μικρές συσκευές) κατά 57% το 2024.

Κατά την περασμένη χρήση η εταιρεία πρόσθεσε δύο νέα σημεία αποκλειστικής πώλησης προϊόντων της στην Αθήνα, ενώ μελλοντικός στόχος είναι αφενός η σταθερή προσθήκη 1-2 σημείων κατ’έτος με μεσοπρόθεσμη στόχευση δημιουργίας σημείων και εκτός Αττικής.

Οι παραπάνω επιδόσεις εξασφάλισαν στην ελληνική θυγατρική μεγέθυση της περιμέτρου των αγορών όπου δραστηριοποιείται κι έτσι από την 1η Ιανουαρίου 2025 στο δίκτυο των αγορών που ελέγχει εντάχθηκαν επίσης η Σλοβενία, η Κροατία και η Βοσνία. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία έχει δημιουργήσει δύο σημεία παρουσίας σε Λιουμπλιάνα και Ζάγκρεμπ ενώ αύξησε το απασχολούμενο προσωπικό της κατά 50 άτομα, ξεπερνώντας πλέον στο σύνολο τους 150 εργαζόμενους. Σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή η παραπάνω διεύρυνση της επιρροής της αυξάνει και το μέγεθος της αγοράς καταναλωτών όπου απευθύνεται η φίρμα φθάνοντας πλέον κοντά στα 30 εκατομμύρια και για τις 8 αγορές ενδιαφέροντος.

Όσον αφορά στην τρέχουσα χρήση η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής εκτίμησε πως θα παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων κατά 10% αλλά και πως η εταιρεία θα περάσει σε καθαρή προ φόρων κερδοφορία το 2025, μετά τις συγκυριακές ζημιές του 2023. Σημειώνεται ότι σε λειτουργικό επίπεδο η εταιρεία είναι κερδοφόρα και κατά τον κ. Κυριαζή έχει βελτιώσει το μικτό περιθώριο κέρδους της κατά την τελευταία διετία αφενός λόγω της αύξησης πωλήσεων και αφετέρου λόγω του μίγματος προϊόντων και εμπορικής στρατηγικής.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα