Η στρατηγική ΑΒ Βασιλόπουλος για επιστροφή στα κέρδη
Διαβάζεται σε 4'Η μέγγενη υψηλού κόστους λειτουργίας και συγκράτησης των τιμών στοίχισε πέρυσι στην αλυσίδα, η διοίκηση της οποίας επιχειρεί ανασύνταξη διατηρώντας το επενδυτικό της πρόγραμμα. Στο 50% των προϊόντων τιμές προσφοράς.
- 26 Σεπτεμβρίου 2023 08:48
Τον επαναπροσδιορισμό της στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ ως ανταγωνιστική αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιχειρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά από μια χρονιά κατά την οποία υπέστη πίεση στο τζίρο και την κερδοφορία της.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, θυγατρικής του ομίλου Ahold-Delhaize το μίγμα του υψηλού λειτουργικού κόστους, η προσπάθεια για στήριξη τιμών μέσω εκπτώσεων και παροχών αλλά και η «ταυτότητα» της, η οποία την κατέτασσε στη συνείδηση του καταναλωτή ως «ακριβή» οδήγησαν σε ζημιές στη χρήση του 2022, κατάσταση που μέσω μιας συντονισμένης στρατηγικής προσπαθεί να ανατρέψει.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας το 2022 εμφάνισε οριακή αύξηση πωλήσεων, λόγω πληθωρισμού στα 1,98 δισεκατομμύρια ευρώ από 1,96 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021. Τα λειτουργικά της κέρδη συρρικνώθηκαν στα 20,143 εκατ. ευρώ από 66,727 εκατ. ευρώ το 2021 ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημιές 2,098 εκατ. ευρώ από κέρδη 42,972 εκατ. ευρώ.
Ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Ν. Λαβίδας σε χθεσινή δημοσιογραφική εκδήλωση ανέλυσε τους παράγοντες δυσκολίας υπογραμμίζοντας το ζήτημα των τιμών. «Στηρίξαμε το καλάθι του νοικοκυριού, κρατήσαμε τις τιμές και εμφανίσαμε ζημιές». Επίσης το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση κόστισε πέρυσι στην ΑΒ 9 εκατ. ευρώ και 1 εκατ. ευρώ το «καλάθι του νοικοκυριού» το κόστος του οποίου για φέτος υπολογίζεται στα 6 εκατ. ευρώ. Το 2022 δε διατέθηκαν 230 εκατ.ευρώ σε προωθητικές ενέργειες γεγονός, ενώ ήδη κατά τον ίδιο το 50% των προϊόντων που διαθέτει η αλυσίδα βρίσκονται υπό κάποια μορφή έκπτωσης ή προσφοράς, όταν στον μέσο όρο της αγοράς (με στοιχεία Nielsen) το ποσοστό κυμαίνεται στον 40,9%. Ο ίδιος πρόσθεσε δε πως κόστισε στην αλυσίδα και επιβολή προστίμου από την Πολιτεία, τόσο σε απόλυτο νούμερο όσο και σε επίπεδο φήμης, καθώς δεν παρά τις επεξηγήσεις, στον καταναλωτή πέρασε η εικόνα της παράβασης. Πάντως η αλυσίδα ως γνωστόν έχει προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια για να εφεσιβάλλει το πρόστιμο.
Ο ίδιος ωστόσο, σχολιάζοντας την πρωτοβουλία της κυβέρνησης μέσω τροπολογίας να ελέγξει εμμέσως και τις τιμές των προμηθευτών, τόνισε πως είναι μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση. «Δεν μπορεί να βάζει πλάτη μόνον το λιανεμπόριο» υπογράμμισε, υπενθυμίζοντας ότι στην τελική τιμή προς τον καταναλωτή η παρέμβαση των εμπόρων είναι πεπερασμένη.
Πέρα από την προσπάθεια απορρόφησης των ανατιμήσεων, ο κ. Λαβίδας αναφέρθηκε και στους παράγοντες κόστους (ενέργεια, εφοδιαστική αλυσίδα, αύξηση μισθοδοσίας κτλ). Συμπλήρωσε δε πως το γεγονός του ότι το προσωπικό της αλυσίδας εμφανίζεται μειωμένο κατά 900 περίπου άτομα οφείλεται κυρίως στο γεγονός της μη αναπλήρωσης θέσεων εργασίας. «Είναι γνωστή η δυσκολία του κλάδου να βρει εργαζόμενους και να τους διατηρήσει» ανάφερε.
Η στρατηγική και οι στόχοι
Στόχος για φέτος είναι η επιστροφή στην κερδοφορία, ήδη όπως είπε ο κ. Λαβίδας το αποτέλεσμα στο εννεάμηνο είναι κερδοφόρο ενώ η χρονιά εκτιμάται ότι θα κλείσει με την ίδια απόδοση τζίρου Στις επιδιώξεις της διοίκησης είναι ο τζίρος να αναπτύσσεται στα επίπεδα του πληθωρισμού ώστε να μην χάνει μερίδια αγοράς.
Στόχος της εταιρείας είναι στη διετία να έχει διπλασιάσει στα 1.600 τα προϊόντα με «χαμηλή τιμή» ενώ σε συνεργασία με τη μητρική λανσάρονται και νέα brands σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
«Χρειάζεται χρόνο και υπομονή να χτίσουμε ότι δεν είμαστε οι ακριβότεροι» είπε ο κ. Λαβίδας συμπληρώνοντας ότι και με ζημιές η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο ύψους 180 εκατ. ευρώ στην τριετία.
Το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί 636 εταιρικά καταστήματα, 242 franchise και 14 cash & carry. Στο επενδυτικό πρόγραμμα φέτος ήταν το άνοιγμα έξι εταιρικών καταστημάτων εκ των οποίων τα τέσσερα ήδη έχουν λειτουργήσει. Τον Νοέμβριο αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του και το κατάστημα στο Μαρούσι ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανοίξει το πρώτο σούπερ μάρκετ στο Άγιο Ορος. Επίσης διακόπηκε η συνεργασία της ΑΒ με τη Shell. Πρόκειται για 80 καταστήματα franchise με μικρό όμως συνολικό αποτύπωμα στον τζίρο της εταιρείας αφού δεν ξεπερνούσε τα 2 εκατ. ευρώ. Παράλληλα συνεχίζεται με γρήγορους η επέκταση του δικτύου franchise με 42 νέα καταστήματα.