K. Νεμπής (ΟΤΕ): Tα μηνύματα για τα “βαφτίσια” του ΟΑΚΑ, το “σήμα Τ” και η ΔΕΗ
Διαβάζεται σε 7'Μηνύματα για την ανάγκη αντιμετώπισης της πειρατείας στη συνδρομητική τηλεόραση έστειλε κατά την πρώτη του συνέντευξη Τύπου ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής.
- 27 Νοεμβρίου 2024 13:43
Το ΟΑΚΑ δεν τελεί υπό μετονομασία σε “T” – το brand της Deutsche Telekom – βασικού μετόχου του ΟΤΕ, όπως ανέφερε, χθες (26/11), απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, στην πρώτη του ενημέρωση του Τύπου από τον Ιούλιο που ανέλαβε επικεφαλής του Ομίλου.
Πάντως, στο φόντο και σχετικών πληροφοριών που διακινούνται, ο νέος επικεφαλής του Ομίλου, που διαδέχθηκε τον Μιχάλη Τσαμάζ, δεν ήταν κατηγορηματικός ότι μπορεί να υπάρχουν σχετικές συζητήσεις. Παράλληλα, ανέφερε ότι το εμπορικό σήμα Cosmote είναι με βάση μετρήσεις από τα πλέον αγαπημένα στην Ελλάδα, αλλά και με υψηλή διείσδυση με βάση και διεθνείς συγκριτικά δεδομένα, λέγοντας ότι υπάρχει με το εν λόγω σήμα μεγάλο εύρος συνεργασιών στον επαγγελματικό αθλητισμό.
Στο ίδιο “κλίμα” απαντώντας σε άλλο ερώτημα, για το αν έχει δρομολογηθεί η αλλαγή του brand Cosmote με “T” αρκέστηκε να πει ότι ο ΟΤΕ εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει να χρησιμοποιεί και την μάρκα του βασικού του μετόχου η οποία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πρώτες 10 στον κόσμο, από τον οποίο μπορεί να υπάρξει σημαντική μεταφορά τεχνογνωσίας.
“Έχουμε κάνει πολλά θέλουμε όμως ακόμη περισσότερα” ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ΟΤΕ υποστηρίζοντας ότι στόχος αυτού του πυλώνα είναι να μειωθούν δραστικά οι οι μη πωλησιακές επαφές στα φυσικά κανάλια εξυπηρέτησης και πώλησης και να αυξηθούν αντίστοιχα οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καθώς και να ενισχυθεί η εμπειρία του πελάτη διαδικτυακά.
Η Telekom
Όσον αφορά στο μετασχηματισμό του ίδιου του οργανισμού θα ακολουθήσει ένα λειτουργικό παραγωγικό μοντέλο το οποίο θα αποσύρει σταδιακά υπηρεσίες που άλλοτε ήταν βασικές, αλλά δεν βοηθούν, πλέον, τον οργανισμό. Επίσης, θα μεταφερθούν σε cloud υποδομές ενώ θα επιχειρηθεί και η αξιοποίηση κοινών πλατφορμών με την μητρική Telekom. “Η Telekom είναι ένας Όμιλος με παρουσία σε πάνω από 50 χώρες. Έχει πάνω από 300 εκατ. πελάτες και απασχολεί πάνω από 200.000 εργαζόμενους. Το μέγεθός της, της επιτρέπει να έχει περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας από οποιονδήποτε άλλο. Google, Apple, SpaceX, Perplexity, OpenAI, Nvidia και Netflix είναι μόνο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συνεργασιών της Telekom. Όπως κάναμε με το Netflix, έτσι θέλουμε να κινηθούμε για να αξιοποιήσουμε όσες περισσότερες συνεργασίες μπορούμε προς όφελος των πελατών μας”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Νεμπής.
Περιγράφοντας την επόμενη μέρα του εμβληματικού, άλλοτε εθνικού παρόχου, ο κ. Νεμπής, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης με τρεις πυλώνες που ακολουθεί. Ο πρώτος είναι η Ανάπτυξη με προτεραιότητα στα δίκτυα οπτικών ινών FTTH με στόχο ο ΟΤΕ να καλύψει το 65% της επικράτειας, ενώ στις λύσεις θα προστεθούν και η τεχνολογία fix wireless access. Η ανάπτυξη περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη του 5G plus, της συνδρομητικής τηλεόρασης ώστε να φτάσουμε τη διείσδυση στο μέσο ευρωπαϊκό όρο, τις υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις και τις νέες δραστηριότητες όπως είναι το payzy και οι ασφάλειες.
Ο δεύτερος αφορά τον μετασχηματισμό του Ομίλου που οδηγεί σε καλύτερη εμπειρία του πελάτη με μείωση των μη «πωλησιακών» επαφών στα φυσικά κανάλια πώλησης με αύξηση των e sales και e care, χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης κ.α. Ο τρίτος είναι η διαφοροποίηση στην αγορά με, μεταξύ άλλων, βελτίωση των δεικτών εμπειρίας του πελάτη και, όπως προαναφέρθηκε, στην αξιοποίηση της μάρκας «Τ». «Γνωρίζουμε ότι έχουμε πολλά περιθώρια ανάπτυξης σε αυτό τον τομέα» σημείωσε σχετικά ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ.
Το μήνυμα για την πειρατεία
Σε σχέση με τη συνεργασία με τη Nova ο επικεφαλής του Ομίλου σημείωσε ότι αποτελεί σημαντικό σταθμό για την ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, που παραμένει χαμηλότερα από τους Ευρωπαϊκούς μέσους όρους, που είναι στο 50% του πληθυσμού, ζητώντας παράλληλα να αυστηροποιηθούν οι κυρώσεις για την πειρατεία από την πλευρά της πολιτείας. Απαιτείται και η αρωγή της κυβέρνησης, υιοθετώντας επιτέλους αυστηρότερα μέτρα για την καταπολέμηση της πειρατείας τόνισε λέγοντας: «Η συμφωνία με την Nova απέδωσε ως προς αυτή την κατεύθυνση. Τώρα είναι η σειρά της πολιτείας να αναλάβει δράση, αυστηροποιώντας τις ποινές για όσους καταναλώνουν πειρατικό περιεχόμενο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νεμπής.
Η οπτική ίνα και η ΔΕΗ
Αναφερόμενος στην είσοδο της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες ανέφερε ότι προς ώρας η μεγαλύτερη εταιρεία ενέργειας της χώρας δεν λειτουργεί ως ανταγωνιστής.
“Συνεργαζόμαστε με όλους τους παρόχους που δημιουργούν δίκτυα οπτικών ινών, όπου υπάρχει η ανάγκη να προσφέρουμε υπηρεσίες για τους πελάτες μας. Η ΔΕΗ αυτή τη στιγμή περνάει ίνες σε περιοχές που υπάρχει ήδη το δικό μας δίκτυο οπτικών ινών. Παρ’ όλα αυτά, θα ήμασταν θετικοί να αγοράσουμε χονδρική από τη ΔΕΗ σε περιοχές που δεν είναι στο δικό μας πλάνο. Στο πλαίσιο αυτό το δοκιμάζουμε και πιλοτικά” απάντησε, σε σχετική ερώτηση, χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ κ. Κώστας Νεμπής τονίζοντας ότι είναι θετικό να υπάρχει ανταγωνισμός στα δίκτυα οπτικών ινών.
Τόνισε πως οι πελάτες, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, “μας επιλέγουν γιατί είμαστε ο μεγαλύτερος System Integrator της αγοράς. Έχουμε το μέγεθος και την τεχνογνωσία, και παραδίδουμε τα έργα στην ώρα τους”.
Παράλληλα, όπως ανέφερε, θα συνεχιστεί η εντατική δουλειά του ICT τμήματος της εταιρείας, για την ψηφιοποίηση του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, όπου στο πρόγραμμα “Σύζευξις”, παρά το παρωχημένο των προκηρύξεων, όπως ειπώθηκε, ο Όμιλος έχει καταγράψει ένα σεβαστό όγκο δουλειάς. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα στόχος είναι να αυξηθεί η ψηφιακή στροφή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσα προγράμματα τύπου Grow your business που προσφέρει o ΟΤΕ.
Νέες υπηρεσίες
Συνολικά, σχετικά με το δίκτυο οπτικών ινών, επισήμανε πως ο ΟΤΕ έχει έως σήμερα 1,6 εκατ. συνδέσεις, έως το τέλος του 2024 θα έχει φτάσει περίπου στις 1,7 εκατ., ενώ ο στόχος είναι τα 3 εκατ. συνδέσεις, κάτι που απαιτεί περίπου τρία με τριάμισι χρόνια από σήμερα. Επίσης τόνισε πως ο ΟΤΕ έχει σήμερα (μακράν) το μεγαλύτερο δίκτυο καλωδίων στην Ελλάδα με 21 χιλιάδες χιλιόμετρα καλώδια και συνεχίζει να επενδύσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Για την υπηρεσία παραγγελίας φαγητού BOX, σημείωσε πως «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την πορεία του BOX. Έχει ήδη φτάσει τους 1 εκατ. πελάτες και δέχεται 40.000 παραγγελίες την ημέρα. Και έχουμε ακόμη δρόμο». Για την υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών payzy, σημείωσε πως «έχει φτάσει τους 400.000 πελάτες, ενώ 2.000 επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει το payzypro. Ήδη έχει λανσαριστεί και στην γερμανική αγορά, ενώ θέλουμε να το αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο».
Φόροι και εργαζόμενοι
Σχετικά, με την υψηλή φορολογία στον κλάδο τηλεπικοινωνιών, σημείωσε πως «είμαστε στις 2-3 χώρες στην Ευρώπη με την υψηλότερη φορολογία σε σταθερή, κινητή και TV, κατάλοιπο της μνημονιακής περιόδου. Έχει γίνει η πρώτη κίνηση με την κατάργηση του φόρου 5% στις υψηλές ταχύτητες σταθερής. Ελπίζω να υπάρξει και συνέχεια».
Σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό του Ομίλου, ο κ. Νεμπής υπογράμμισε: «Έχουμε τους καλύτερους επαγγελματίες στην αγορά, και γι’ αυτό είμαστε περήφανοι. Θέλουμε να τους κρατήσουμε και να τους εξελίξουμε, και προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε».