Κατά 20% μείωσε τους ρύπους το Volkswagen Group
Το 2020, ένα στα δέκα αυτοκίνητα που διέθεσε το Group ήταν ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό. Ποια είναι τα αναλυτικά στοιχεία.
- 25 Ιανουαρίου 2021 11:09
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεσπίζει ολοένα και πιο αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, κυρίως από τις μεταφορές, που αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή, λόγω των εκατομμυρίων μετακινήσεων, καθημερινά.
Τα μέτρα αυτά, περιλαμβάνουν τη δραστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και προς αυτή τη κατεύθυνση έχει θέσει ανώτατο όριο στο μέρο όρο εκπομπών για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τα 95 γρ./χλμ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εφόσον οι κατασκευαστές οχημάτων υπερβαίνουν αυτό το όριο, θα πληρώνουν πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε ένα παραπάνω γραμμάριο, πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό των οχημάτων που πουλά ο κατασκευαστής στην Ευρώπη.
Για να τα καταφέρουν, οι κατασκευαστές άρχισαν να εξηλεκτρίζουν τα μοντέλα τους, με ήπια και πλήρη υβριδική τεχνολογία και με αμιγώς ηλεκτρική. Και τα αποτελέσματα αρχίζουν να αποδίδουν, δεδομένων και των ευνοϊκών μέτρων που λαμβάνουν πολλές κυβερνήσεις, με επιδοτήσεις αγοράς ή και φοροαπαλλαγές για νέας τεχνολογίας υβριδικά – ηλεκτρικά οχήματα.
Μάλιστα, στο Volkswagen Group, οι παραδόσεις ηλεκτρικών μοντέλων των μαρκών του ομίλου (VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, αυξήθηκαν περισσότερο από τέσσερις φορές το 2020, σε συνολικά 315.400 ηλεκτρικά οχήματα (2019: 72.600). Το ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV), αυξήθηκε σε 9,7% (2019: 1,7%), κάτι που καθιστά το Volkswagen Group ηγέτης της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση στη Δυτική Ευρώπη, με μερίδιο περίπου 25% (2019: 14%).
Volkswagen (κλάδος επιβατικών) και Audi, υπερκάλυψαν τους στόχους εκπομπών ρύπων CO2 για τους στόλους τους, κυρίως λόγω της μεγάλης επιτυχίας που γνώρισαν τα ηλεκτρικά μοντέλα VW ID.3 και Audi e-tron. Με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία, το Volkswagen Group μείωσε τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων CO2, για το στόλο νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε., κατά περίπου 20% σε σύγκριση με το 2019, στα 99,8 γρ./χλμ..
Ωστόσο, ο αυστηρός στόχος που έχουν θέσει από κοινού το Volkswagen Group με άλλους μεγάλους κατασκευαστές της γηραιάς ηπείρου για τη μείωση του CO2 – δημιουργώντας μία δεξαμενή μοντέλων όπου ο μέσος όρος προκύπτει συνολικά για όλες τις μάρκες τους – δεν επιτεύχθηκε για μόλις 0,5 γρ./χλμ. Σημειώνεται ότι οι εκπομπές Bentley και Lamborghini, που έχουν αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού, μετρώνται μεμονωμένα, για αυτό δεν περιλαμβάνονται στους παραπάνω υπολογισμούς.
Αναφορικά με τις επιμέρους μάρκες, η VW το 2020 παρήγαγε περίπου έξι εκατομμύρια γραμμάρια λιγότερο CO2 από όσο προέβλεπε ο στόχος. Ο στόλος νέων επιβατικών αυτοκινήτων της Volkswagen στην Ε.Ε. πέτυχε μέσες εκπομπές CO2 92 γρ./χλμ. (-22% από το 2019), ενώ ο στόχος για τη μάρκα ήταν 97 γρ./χλμ..
Συνολικά, περίπου 212.000 BEV ή PHEV οχήματα VW παραδόθηκαν το 2019, από τα οποία περίπου 134.000 αμιγώς ηλεκτρικά. Το ID.3 ήταν το μοντέλο κλειδί για την επίτευξη του στόχου, με 56.500 μονάδες μέχρι το τέλος του χρόνου, με τη ζήτηση να αυξάνεται.
Η Audi συνεχίζει τη μετατροπή της σε πάροχο αειφόρου premium κινητικότητας. Το Audi e-tron σημείωσε σημαντική αύξηση της ζήτησης κατά το προηγούμενο έτος (47.300 μονάδες, +79,5%).
Για το 2021, το Volkswagen Group θα ενισχύσει την ηλεκτρική του επίθεση, με ένα μεγάλο αριθμό νέων ηλεκτρικών οχημάτων, με βάση την Αρθρωτή Πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση (MEB). Η Volkswagen έχει ήδη βγάλει στην κυκλοφορία το ID.4, το ηλεκτρικό της SUV, η Audi θα ξεκινήσει φέτος με τα Q4 e-tron και Q4 e-tron Sportback, ενώ και η SKODA λανσάρει το ENYAQ iV την άνοιξη.
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.