Καθαρά κέρδη ύψους 191,6 εκατ. ευρώ εμφάνισε η Coca-Cola HBC AG το Α’ εξάμηνο 2017
Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία για τον όγκο πωλήσεων ανά τομέα και ανά κατηγορία. Τι δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Λόης
- 10 Αυγούστου 2017 13:31
Καθαρά κέρδη ύψους 191,6 εκατ. ευρώ εμφάνισε η Coca-Cola HBC AG, εμφιαλωτής των σημάτων της The Coca-Cola Company, κατά το Α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι 140,0 εκατ.ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση 36,9%.
Κατά το ίδιο διάστημα τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 209,6 εκατ.ευρώ έναντι 150,4 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου καταγράφοντας αύξηση 39,4%.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα €0,576 καταγράφοντας αύξηση 38,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα €0,526, καταγράφοντας αύξηση 35,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Σημειώνεται ότι τα καθαρά κέρδη και τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη αναφέρονται σε καθαρά κέρδη και συγκρίσιμα καθαρά κέρδη μετά φόρων αναλογούντα σε ιδιοκτήτες της μητρικής εταιρείας.
Αναφερόμενος στην πορεία και τα αποτελέσματα της εταιρείας ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τα εξαιρετικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του έτους, που χαρακτηρίζονται από αύξηση του όγκου πωλήσεων και των εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο και στους τρεις τομείς δραστηριότητάς μας. Είναι επίσης πολύ ικανοποιητικό να βλέπουμε την αύξηση των εσόδων να μεταφράζεται σε σημαντική αύξηση του περιθωρίου κέρδους. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η στρατηγική μας σχετικά με την αξιοποίηση των παγίων μας και τη βελτίωση της κερδοφορίας μέσω της λειτουργικής μόχλευσης είναι ισχυρή και αποδίδει καλά αποτελέσματα. Είμαστε σε καλό δρόμο για την αύξηση των εσόδων και του περιθωρίου κέρδους, με τον οργανισμό ενδυναμωμένο από την πρόοδο που έχουμε επιτύχει σε σχέση με τους χρηματοοικονομικούς μας στόχους για το 2020».
Η Coca-Cola HBC είναι κορυφαίος εμφιαλωτής προϊόντων της εταιρείας The Coca-Cola Company με ετήσιες πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 2 δισεκατομμύρια κιβώτια. Έχει εκτεταμένη γεωγραφική κάλυψη, δραστηριοποιείται σε 28 χώρες και εξυπηρετεί περισσότερους από 595 εκατομμύρια ανθρώπους. Η Coca-Cola HBC προσφέρει μεγάλη ποικιλία κυρίως μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση αναψυκτικών στις εξής κατηγορίες: ανθρακούχα αναψυκτικά, χυμοί, εμφιαλωμένο νερό, ποτά για αθλούμενους, ποτά ενέργειας, και έτοιμο προς κατανάλωση τσάι και καφέ.
Η Coca-Cola HBC είναι απόλυτα προσηλωμένη στον στόχο της προώθησης σταθερής ανάπτυξης, προκειμένου να δημιουργεί αξία τόσο για τις δικές της εμπορικές δραστηριότητες όσο και για την κοινωνία. Σε αυτό το πνεύμα, προσφέρει προϊόντα που ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών, προάγει ένα περιβάλλον εργασίας χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, διεξάγει τις εμπορικές της δραστηριότητες με τρόπους που προστατεύουν και διατηρούν το περιβάλλον και συμβάλλει στη κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη των κατά τόπους κοινωνιών. Η Coca-Cola HBC είναι πρώτη δύναμη στη βιομηχανία των αναψυκτικών στους δείκτες Dow Jones Sustainability World και τους ευρωπαϊκούς δείκτες και εντάσσεται και στο δείκτη FTSE4Good.
Όγκος πωλήσεων ανά τομέα
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,4% στο πρώτο εξάμηνο, με αύξηση σε όλους τους τομείς δραστηριότητας.
Ο τομέας των αναπτυγμένων αγορών κατέγραψε αύξηση 0,8%, με ένα ισχυρό δεύτερο τρίμηνο λόγω της χρονικής συγκυρίας του Καθολικού Πάσχα και των ζεστών θερμοκρασιών του Ιουνίου. Οι καλές επιδόσεις στην Ελλάδα και την Ιρλανδία αντιστάθμισαν την πτώση του όγκου πωλήσεων στην Ιταλία. Ο τομέας των αναπτυσσόμενων αγορών κατέγραψε επίσης αύξηση 0,8%, στην οποία συνετέλεσαν οι ισχυρές επιδόσεις στην Τσεχική Δημοκρατία και την Ουγγαρία και η επιστροφή στην αύξηση του όγκου πωλήσεων στην Πολωνία το δεύτερο τρίμηνο. Στον τομέα των αναδυόμενων αγορών συνεχίστηκε η θετική τάση με αύξηση της τάξης του 1,9% στο πρώτο εξάμηνο, κυρίως λόγω της αύξησης σε Ουκρανία, Ρουμανία και Σερβία.
Όγκος πωλήσεων ανά κατηγορία
Οι καλές επιδόσεις συνεχίζονται χάρη στις εμπορικές μας πρωτοβουλίες, τις επιλογές διάθεσης του κατάλληλου σήματος, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, μέσω του κατάλληλου καναλιού διανομής και για την κατάλληλη περίσταση (OBBPC), τα επιλεγμένα μέτρα διατήρησης των τιμών των προϊόντων μας σε προσιτά επίπεδα και καμπάνιες όπως αυτήν του «Taste the Feeling».
Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 1,8% στο πρώτο εξάμηνο, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχε σημειώσει αύξηση 0,9%. Οι καλές επιδόσεις στις περισσότερες αγορές, ειδικά στην Ουκρανία, τη Ρουμανία, την Τσεχική Δημοκρατία, την Ουγγαρία και την Ιρλανδία υπεραντιστάθμισαν την πτώση του όγκου στην Ιταλία και τη Νιγηρία. Οι παρουσιάσεις της νέας σύνθεσης της Coke Zero και της νέας γεύσης της Fanta ήταν πολύ επιτυχημένες, γεγονός που συνέβαλε στην αύξηση του όγκου πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία. Εντός της κατηγορίας, οι πωλήσεις προϊόντων με το σήμα Coca-Cola και η Fanta σημείωσαν αύξηση 2,3% και 1,9% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκαν κατά 0,7%, έναντι σταθερών επιδόσεων το πρώτο εξάμηνο του έτους. Οι καλές επιδόσεις στην Ιταλία και τη Νιγηρία, ανέβασαν την κατηγορία, ενώ οι πωλήσεις στη Ρωσία και την Πολωνία επηρεάστηκαν από τον ψυχρότερο καιρό, και στην περίπτωση της Πολωνίας, από τη μείωση του μεγέθους συσκευασίας στο πλαίσιο της στρατηγικής διαχείρισης της αύξησης των εσόδων.
Οι πωλήσεις χυμών κατέγραψαν πτώση 1,8%, που αποτελεί βελτιωμένη απόδοση σε σύγκριση με την πτώση 5,0% το αντίστοιχο εξάμηνο πέρυσι, ως αποτέλεσμα της θετικής συνεισφοράς της Ρωσίας, της Τσεχικής Δημοκρατίας και της Ουγγαρίας. Η Ιρλανδία επηρεάστηκε αρνητικά από μεταβολές του μείγματος προϊόντων της εντός της κατηγορίας, και η Νιγηρία από τις προγραμματισμένες σημαντικές αυξήσεις τιμών.
Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού υποχώρησε το πρώτο εξάμηνο κατά 6,4%. Μολονότι η πτώση οφειλόταν κυρίως στη Ρωσία και την Ελβετία, οι επιδόσεις στη Ρουμανία, την Ουγγαρία και τη Βουλγαρία ήταν πολύ θετικές.