Κυνηγοί προσφορών και στα online σούπερ μάρκετ

Κυνηγοί προσφορών και στα online σούπερ μάρκετ
istock

Αν έως πρότινος το online κανάλι αγορών προσέλκυε καταναλωτές λόγω ευκολίας, το 2022 μετά την έξαρση των ανατιμήσεων και του πληθωρισμού τιμών, οι καταναλωτές στρέφονται και για μαζικές αγορές προσφορών. Μικρό το μερίδιο του grocery.

Άνοδο 5% στην αξία των online πωλήσεων παρουσίασε ο κλάδος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το δωδεκάμηνο του 2022 συγκριτικά με το 2021, με τον συνολικό κύκλο εργασιών να αγγίζει τα 266 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι πλατφόρμες παράδοσης παραγγελιών (Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit και Wolt) που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε η Convert Group, η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο γ’ τρίμηνο του έτους με 18% αύξηση πωλήσεων και στο δ΄τρίμηνο με 10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.

Αν η παραπάνω αύξηση αποδίδεται στις ανατιμήσεις προϊόντων (και λιγότερο σε όγκο, όπως παρατηρείται εξάλλου και στο φυσικό δίκτυο των σούπερ μάρκετ), εν τούτοις από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι σημαντικό μέρος των ηλεκτρονικών αγορών αφορούσαν σε προϊόντα με σημαντικές εκπτώσεις.

Συγκεκριμένα, τα προϊόντα που πωλήθηκαν διαδικτυακά το 2022 εμφάνισαν κατά μέσο όρο έκπτωση κατά 35% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των παραγωγών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερες κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%, δημητριακά φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%. Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%.

Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) διαδικτυακών αγορών το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +20% σε προϊόντα για κατοικίδια, +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +7% σε προϊόντα αρτοποιίας, +6% σε ποτά και αναψυκτικά, +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά, +3% σε φρέσκα τρόφιμα και +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.

Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει, σύμφωνα με το report της Convert Group, την τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.

Σύμφωνα και πάλι με την ανάλυση, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από απευθείας (direct) επισκέψεις στα online super markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).

Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops και laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα