KitKat: Η Nestle χάνει το “σήμα κατεθέν” της σοκολάτας στην Ευρώπη (και) λόγω Ελλάδας
Και σε δεύτερο βαθμό o Εισαγγελέας του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε ότι δεν προστατεύεται το σχήμα της KitKat. Τι απαντά στο News 24/7 o εκπρόσωπος της Nestle
- 20 Απριλίου 2018 19:22
Τα τέσσερα “δάχτυλα” της KitKat και κατά πόσο αποτελούν ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της σοκολάτας της Nestle είναι αντικείμενο δικαστικής διαμάχης που κρατάει χρόνια ανάμεσα στην ελβετική πολυεθνική και την Mondelez (σ.σ. η πρωην Kraft – Jacob Suchard – Παυλίδης στην Ελλάδα).
Η τελική απόφαση του Γενικού Εισαγγελέα του Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ανακοίνωθηκε χθες σημειώνει ότι η KitKat δεν είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη σε Ελλάδα, Βέλγιο, Ιρλανδία και Πορτογαλία και για τον λόγο αυτό χάνει την αποκλειστικότητα του σχήματος των “τεσσάρων δακτύλων” σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η απόφαση του Γενικού Εισαγγελέα, του οποίου η συμβουλή δεν είναι δεσμευτική, αλλά ακολουθείται γενικά, σημαίνει ότι το σχήμα KitKat είναι πλέον ανοικτό σε αντιγραφή από ανταγωνιστές.
Η θέση της Nestle
Σε επικοινωνία που είχε το News24/7 με εκπρόσωπο της εταιρείας στην Ελλάδα σχετικά με την εξέλιξη, πήραμε την παρακάτω απάντηση: Λαμβάνουμε υπόψη την Άποψη του Γενικού Εισαγγελέα Wathelet, που συνάδει με τα επιχειρήματα της Nestlé. Δυστυχώς, θεωρούμε ότι η τελική του απόφαση βασίζεται σε μη ορθά στοιχεία. Η Nestlé υπέβαλλε επαρκή αποδεικτικά στοιχεία για να αποδείξει την αναγνωρισιμότητα του χαρακτηριστικού σχήματος των 4 δακτύλων για να πετύχει το όριο («συγκρισιμότητα» ) που προτάθηκε από τον Γενικό Εισαγγελέα, συμπεριλαμβανομένων και των χωρών για τις οποίες τα στοιχεία δεν έγιναν αποδεκτά. Περιμένουμε την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, και ελπίζουμε ότι θα ακολουθήσει την Άποψη για τα νομικά της στοιχεία και θα καταλήξει σε απόφαση που θα είναι ευνοϊκή για την Nestlé.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται ελάχιστες ημέρες μετά από την έναρξη παραγωγής της KitKat Ruby στο εργοστάσιο της Nestle στο Αμβούργο με στόχο την ευρωπαϊκή αγορά, αρχής γενομένης από την Μεγάλη Βρετανία. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους η συγκεκριμένη σοκολάτα η οποία έχει μια χαρακτηριστικά έντονη φρουτένια γεύση μούρων, χωρίς την προσθήκη κάποιας επιπλέον γεύσης ή χρώματος, λανσαρίστηκε με επιτυχία σε Ιαπωνία και Ν. Κορέα στις αρχές του 2018. Στην Ελλάδα αναμένεται να έρθει μέσα στους επόμενους μήνες.
Το τι ακριβώς αποτελεί σήμα κατατεθέν σε ότι αφορά το σχήμα ή την συσκευασία αποτέλει μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες δικαστικές μάχες στον εμπορικό κόσμο καθώς για παράδειγμα έχουν προστατευθεί το μπουκάλι τις Coca Cola ή το τριγωνικό σχήμα της σοκολάτας Toblerone, ένω δεν κατάφερε να κατοχυρωθεί για παράδειγμα ο κύβος του Ρούμπικ.
Με πληροφορίες από τον theguardian.com. Το ιστορικό, το σκεπτικό και η πρόταση του Γενικού Εισαγγελέα βρίσκονται στην ιστοσελίδα curia.europa.eu