Κόστος παραγωγής και συγκράτηση τιμών ροκάνισαν τα κέρδη της Creta Farms

Διαβάζεται σε 2'
Κόστος παραγωγής και συγκράτηση τιμών ροκάνισαν τα κέρδη της Creta Farms
Istock

Η εταιρεία συνέχισε να παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων και να διατηρεί ηγετικό μερίδιο στην αγορά αλλαντικών το 2023.

Την ισορροπία εκείνη που θα της επιτρέψει να απορροφήσει το αυξημένο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας αλλά και να διατηρήσει την  πρώτη θέση στην κατηγορία των αλλαντικών αναζητά η Creta Farms, η οποία όπως πλείστες άλλες εταιρείες τροφίμων βρίσκεται στη μέγγενη της ακριβής παραγωγής και της ανάγκης διατήρησης τιμών.

Η διοίκηση της εταιρείας υπό την Bella Bulgaria και τον κ. Δ.Βιντζηλαίο, η οποία την έχει οδηγήσει μετά την εξυγίανση της να αποκτήσει ηγετικά μερίδια αγοράς, αναφέρει πως ο κλάδος των αλλαντικών αποτελεί ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. “Αν και η διείσδυση των εισαγωγών είναι πολύ περιορισμένη, η περαιτέρω μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος έχει στρέψει μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού σε προϊόντα χαμηλότερης τιμής και κατά κανόνα ποιότητας”. Παράλληλα η συνεχής αναζήτηση προσφορών πιέζει παραγωγούς και λιανεμπόρους σε έντονα πλάνα ενεργειών ειδικά σε κατηγορίες πρώτης ανάγκης.

Σε κάθε περίπτωση, για τη χρήση του 2023, οι πωλήσεις της Creta Farms ανήλθαν σε 147,1 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 124,8 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων, επενδυτικών και εξόδων αναδιοργάνωσης (EBITDA) διαμορφώθηκε σε 8,32 εκατ. ευρώ. Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε 698 χιλ. ευρώ, ενώ το καθαρό μετά από φόρους αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους 105 χιλ. ευρώ, έναντι κερδών 1,18 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022. Τέλος, στις 31/12/2023 η εύλογη αξία του καθαρού δανεισμού της εταιρείας ανερχόταν σε 34,80 εκατ. ευρώ και ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού σε 677 άτομα.

Παρά το γεγονός του ότι οι πωλήσεις λιανικής παρέμειναν σταθερές το 2023, η εταιρεία κατέγραψε θετικές επιδόσεις στον τομέα χονδρικής, δηλαδή πωλήσεις προς τον κλάδο εστίασης εκμεταλλευόμενη τον ιδιαίτερα υψηλό αριθμό επισκεπτών από το εξωτερικό κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.

Η στρατηγική της Creta Farms επικεντρώνεται τόσο στη διείσδυση της στην αγορά των premium προϊόντων μέσα από το brand Εν Ελλάδι, όσο και στη διατήρηση των μεριδίων της στα προϊόντα χαμηλότερης τιμής, καθώς και στην ενίσχυση της θέσης της στα έτοιμα προψημένα κρεατοσκευάσματα με νέα προϊόντα, καθώς ήδη στον τομέα του προψημένου γύρου διαθέτει μερίδιο 70%.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα