Κρι Κρι: Από τις εξαγωγές το 62,6% του τζίρου
Διαβάζεται σε 3'Σημαντική αύξηση πωλήσεων στο εξάμηνο εμφάνισε η ελληνική γαλακτοβιομηχανία, που προχώρησε σε θετική αναθεώρηση μεγεθών για το σύνολο της χρονιάς. Το άνοιγμα στην αγορά των ΗΠΑ και οι επιδόσεις σε Ιταλία, Βρετανία, Γαλλία.
- 17 Σεπτεμβρίου 2024 08:05
Ισχυρή ανάπτυξη στο α’ εξάμηνο του 2024 εμφάνισε η ελληνική γαλακτοβιομηχανία Κρι-Κρι, η οποία επενδύει σημαντικά ώστε να διευρύνει την παρουσία της στις ξένες αγορές με νέο εξαγωγικό στόχο τις ΗΠΑ.
Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη του πρώτου μισού της χρονιάς η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών στα 130,87 εκατ.ευρώ έναντι 112,97 εκατ.ευρώ αντιστοίχως πέρυσι, αυξημένο κατά 15,8%. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 29,44 εκατ.ευρώ έναντι 28,72 εκατ.ευρώ το 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27,05 εκατ.ευρώ έναντι 26,18 εκατ.ευρώ το 2023, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 26,32 εκατ.ευρώ έναντι 21,19 εκατ.ευρώ πέρυσι.
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +14,5% σε αξία και +19,7% σε όγκο. Στις αγορές εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ.ευρώ και πλέον αποτελούν το 62,6% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις παρουσίασαν μείωση -2,4% σε αξία, αλλά αύξηση +4,8% σε όγκο εξαιτίας της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών στο ράφι.
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2024, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ προχώρησε σε αναθεωρημένη πρόβλεψη εκτιμώντας ότι οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 245 εκατ.ευρώ (έναντι των 233 εκατ.ευρώ ως αρχική εκτίμηση), ενώ τα Κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) θα διαμορφωθούν στα επίπεδα περιθωρίου πέριξ του 16% (έναντι του 15% ως αρχική εκτίμηση).
Η εταιρεία συνεχίζει δε το επενδυτικό της πρόγραμμα ύψους 50 εκατ.ευρώ για την προσεχή τριετία, ενώ ανοίγεται στις ΗΠΑ όπου ήδη έχει παρουσία σε τοπικές αλυσίδες στο Τέξας αλλά και προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλους λιανοπωλητές για παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας.
Σε κάθε περίπτωση οι υπερατλαντικές πωλήσεις δεν αναμένεται να έχουν στη φετινή χρήση ουσιαστικό αντίκτυπο, ωστόσο η εταιρεία εκτιμά ότι βασικός μοχλός ανάπτυξης θα είναι οι αγορές του εξωτερικού, τόσο στο γιαούρτι, με την επέκταση της γεωγραφικής εμβέλειας και την επέκταση της πελατειακής βάσης στις χώρες που έχει παρουσία, όσο και στο παγωτό.