Μεγάλες προσδοκίες από τις φετινές εκπτώσεις
Αυξημένες πωλήσεις, πάνω από το επίπεδο του 2020, αναμένει ο εμπορικός κόσμος στις φετινές εκπτώσεις. "Αγκάθι" παραμένει η πιθανότητα ανεξέλεγκτης έξαρσης της πανδημίας και ο φόβος για νέα μέτρα.
- 01 Νοεμβρίου 2021 06:15
Οφέλη για όσους έχουν omnichannel παρουσία, κοινώς διατηρούν ηλεκτρονικά αλλά και φυσικά δίκτυα καταστημάτων αναμένεται να χαρίσει και ο φετινός εκπτωτικός Νοέμβριος, ο οποίος ξεκινά με το ενδιάμεσο χειμερινό 15νθήμερο και τελειώνει με την Black Friday, η οποία διαρκεί συνήθως πολύ περισσότερο από μια μόνον Παρασκευή.
Παρά το γεγονός του ότι οι εκπτώσεις αφορούν οριζοντίως ολόκληρο το λιανεμπόριο, οι μικρές και μεμονωμένες ελληνικές επιχειρήσεις αντιτίθενται στο θεσμό και ζητούν την κατάργηση του. Ο λόγος εδράζεται κυρίως στον ανταγωνισμό με τις μεγαλύτερες οργανωμένες αλυσίδες, που συχνά «κλέβουν» τον εκπτωτικό τζίρο αφενός γιατί οι οικονομίες κλίμακας τους προσφέρουν τη δυνατότητα μεγαλύτερων προσφορών και αφετέρου γιατί «επικοινωνούν» με μεγάλες καμπάνιες την τρέχουσα εμπορική τους πολιτική.
Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια η ψηφιακή επικοινωνία αποτελεί πλεονέκτημα για τους μεγάλους του εμπορίου, ήδη από το περασμένο Σαββατοκύριακο τόσο μέσω των διαδικτυακών τους καταστημάτων όσο και μέσω μηνυμάτων, έχουν ενημερώσει τους καταναλωτές για τα είδη και τα ποσοστά εκπτώσεων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, κατά το 15νθήμερο των ενδιάμεσων χειμερινών εκπτώσεων αναμένεται να κινηθεί η ένδυση και η υπόδηση-δεδομένου ότι ο καιρός εμφανίζει ήδη από τον Οκτώβριο χαμηλότερες θερμοκρασίες –, ενώ προς το τέλος του μήνα αναμένεται να κινηθούν περισσότερο οι αγορές των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό ποντάρουν στην Black Friday αλλά και την Cyber Monday, που ακολουθεί.
Σε ό,τι αφορά τη ζήτηση σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, παρά το γεγονός του ότι η αγορά φέτος είναι «ανοιχτή» (υπενθυμίζεται πως το lockdown πέρυσι είχε καταστήσει μονόδρομο τις online αγορές), το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων αναμένεται επίσης να κινηθεί θετικά. Ήδη, οι προηγούμενοι μήνες απέδειξαν πως το momentum για τα ηλεκτρονικά καταστήματα παραμένει ισχυρό, καθώς επιτρέπει τόσο τον εντοπισμό προϊόντων, όσο και τη σύγκριση τιμών, γεγονός στο οποίο εκπαιδεύεται ολοένα και περισσότερο ο ‘Ελληνας καταναλωτής.
Σε κάθε περίπτωση, ο εμπορικός κόσμος αναμένει αυξημένες πωλήσεις, σίγουρα πάνω από το επίπεδο του 2020, ενώ αρκετοί εκτιμούν ότι θα ισοφαρίσουν και το επίπεδο του ανέφελου 2019. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο όγκος λιανικών πωλήσεων τον Αύγουστο του 2021 κινήθηκε ανοδικά κατά 6,6%, (σε αξία κατά 8,8%), γεγονός που καταδεικνύει τη δυναμική και για τους επόμενους μήνες του φθινοπώρου.
Παράγοντες του εμπορίου χαρακτηρίζουν σημαντική την καταναλωτική κίνηση του διμήνου Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου σε όλες τις κατηγορίες εμπορευμάτων από ένδυση και υπόδηση έως τα καλλυντικά (αγορά που κινείται με συνθήκες «ελατηρίου»), αλλά και σε μεγαλύτερης αξίας προϊόντα, όπως τα ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά, τα έπιπλα και ο οικιακός εξοπλισμός γενικώς.
«Αγκάθι» στις προσδοκίες ωστόσο παραμένει η πιθανότητα ανεξέλεγκτης έξαρσης της πανδημίας και ο φόβος για νέα μέτρα, αλλά και το έλλειμμα προϊόντων. Ως γνωστόν η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα έχει δημιουργήσει πρόβλημα προμηθειών στο εμπόριο, γεγονός που αναμένεται να στρέψει τον καταναλωτή είτε σε «συμβιβασμό» με υπάρχοντα προϊόντα, είτε να στερήσει πωλήσεις από τις επιχειρήσεις.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις