Μετρό Θεσσαλονίκης: Δύο μνηστήρες για τη λειτουργία και τη συντήρησή του

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δύο μνηστήρες για τη λειτουργία και τη συντήρησή του
eurokinissi

Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης για το Μετρό Θεσσαλονίκης με ΦΠΑ είναι 362,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 292 εκατ. ευρώ).

Δύο ενδιαφερόμενοι τελικά κατέβηκαν στον διαγωνισμό για το έργο-ΣΔΙΤ λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πηγές επικεφαλής στο πρώτη σχήμα είναι η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και στο η ΑΤΜ που επίσης λειτουργεί δίκτυα μετρό στην Κοπεγχάγη και το Μιλάνο.

Πλέον ο εν εξελίξει διαγωνισμός κάνει βήματα προκειμένου να προχωρήσει και τελικά να ολοκληρωθεί. Σήμερα επίσης κατατίθεται τροπολογία για το Μετρό Θεσσαλονίκης σύμφωνα με την οποία παρέχεται (άρθρο 12) η δυνατότητα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), ανάθεσης από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά) στον Ανάδοχο του Βασικού Έργου για χρονικό διάστημα δύο ετών με δυνατότητα προαίρεσης για ένα (1) ακόμη έτος, αμέσως μετά την περίοδο κατασκευής του.

Με τη σύναψη της σχετικής συμπληρωματικής σύμβασης διασφαλίζεται η επίσπευση της κανονικής λειτουργίας του μετρό, αφού η λειτουργία αυτού θα διενεργείται για την ως άνω μεταβατική περίοδο από τον κατασκευαστή του, προς όφελος των επιβατών και με θετικά αποτελέσματα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου της Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία η λειτουργία και συντήρηση θα διεξάγεται από τον ανάδοχο του υπό εξέλιξη διαγωνισμού ανακήρυξης αναδόχου μέσω ΣΔΙΤ. Το σχήμα που κατασκευάζει τη βασική γραμμή αποτελείται από τις ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI.

Αυτό σημαίνει πως ο διαγωνισμός θα έχει χρόνο για να ολοκληρωθεί, να στελεχωθεί, να γίνει η απαραίτητη εκπαίδευση και ο νέος φορέας λειτουργίας να παραλάβει το δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης ήδη εν λειτουργία.

Ποιο είναι το έργο

Αντικείμενο της Σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών που σχετίζονται με τη λειτουργία και τη συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας η επιτροπή του διαγωνισμού θα αποφασίσει για το ποιο σχήμα θα αναδειχθεί ανάδοχος και θα αναλάβει την λειτουργία-συντήρηση του δικτύου. Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 132 μήνες, δηλαδή για περίοδο 11 ετών. Σύμφωνα με την προκήρυξη δεν προβλέπεται επιπλέον παράταση του χρόνου της σύμβασης.

Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης με ΦΠΑ είναι 362,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 292 εκατ. ευρώ). Η αποπληρωμή του έργου αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του Αναδόχου, η δε ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να καταβάλει στον Ανάδοχο ως συμβατικό τίμημα το 100% των πληρωμών διαθεσιμότητας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα