Ο Κωτσόβολος «κάνει ησυχία» για καλό σκοπό
Διαβάζεται σε 4'
- 07 Μαρτίου 2025 17:10
Θυμηθείτε τι βλέπετε μόλις μπαίνετε σ’ ένα εμπορικό κατάστημα. Δυνατά φώτα – δυνατοί ήχοι – έντονη κινητικότητα, είναι σίγουρα τα πρώτα πράγματα που σας έρχονται στο μυαλό. Φανταστείτε τώρα ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό. Ένα κατάστημα, το οποίο χαρακτηρίζεται από ηρεμία, χαλαρή ατμόσφαιρα με μειωμένα φώτα και ήχους.
Αλήθεια, αν είχατε τη δυνατότητα να επιλέξετε, ποιο από τα δύο θα προτιμούσατε; Ιδίως αν έχετε κάποια ευαισθησία στα έντονα ερεθίσματα ή αν ανήκει στην κατηγορία των νευροδιαφορετικών ανθρώπων.
Μη βιαστείτε να απαντήσετε, προτού επισκεφθείτε το κατάστημα Κωτσόβολος στο Νέο Ηράκλειο (Μαρίνου Αντύπα 90, 14121), όπου τα πάντα κυλούν σε έναν ιδιαίτερο τέμπο, μακριά από βαβούρα και φασαρία. Τι ακριβώς συμβαίνει στο συγκεκριμένο κατάστημα;
Όλα ξεκινούν ένα τέταρτο πριν τις 3.00 το μεσημέρι. Από το μεγάφωνο ακούγεται μια φωνή, η οποία προειδοποιεί τους πελάτες ότι το κατάστημα προετοιμάζεται να μπει στην «Ήσυχη Ώρα». Μερικά λεπτά αργότερα, όλο το μαγαζί «κάνει ησυχία» για δύο ολόκληρες ώρες (έως τις 17.00).
Οι οθόνες στις τηλεοράσεις κλείνουν. Τα μεγάφωνα κλείνουν, ο φωτισμός μειώνεται, οι ηλεκτρονικές συσκευές απενεργοποιούνται, η μουσική χαμηλώνει τελείως. Και όλοι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις αγορές τους ή να χαζέψουν τα νέα προϊόντα σ’ ένα περιβάλλον ησυχίας και ηρεμίας.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Κωτσόβολος, η οποία εφαρμόζεται σε συνεργασία με τη TheHappyAct και η οποία αποσκοπεί στην ενίσχυση της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης, δεδομένου ότι το «Quiet Hour – Ήσυχη Ώρα» απευθύνεται κυρίως σε όσους βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού ή αντιμετωπίζουν προβλήματα Αισθητηριακής Επεξεργασίας.
Μειώνοντας τους ήχους και περιορίζοντας τα οπτικά ερεθίσματα, ενώ προηγουμένως έχουν αφαιρεθεί μόνιμα όλα τα αρωματικά χώρου. Το κατάστημα στο Νέο Ηράκλειο εξασφαλίζει ένα περιβάλλον αισθητηριακά προσβάσιμο, επιτρέποντας σε όλους να έχουν μια ισότιμη αγοραστική εμπειρία και δημιουργώντας έναν χώρο αποδοχής, ισότητας και σεβασμού.
Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του “Quiet Hour”, ενημερωτικά υλικά έχουν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία του καταστήματος, όπως στις τηλεοράσεις και στην είσοδο, ενώ στα ταμεία υπάρχει καρτολίνα με QR code, το οποίο μπορείς να σκανάρεις και να δώσεις το feedback σου, έχοντας βιώσει την αγοραστική αυτή εμπειρία.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Φεβρουάριο από το κατάστημα του Νέου Ηρακλείου (Μαρίνου Αντύπα 90, 14121), ενώ σύντομα πρόκειται να επεκταθεί και σε άλλα καταστήματα στην Ελλάδα, δίνοντας την ευκαιρία σε ολοένα και περισσότερους να έχουν μια ισότιμη αγοραστική εμπειρία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «Quiet Hour – Ήσυχη Ώρα» δεν είναι η μοναδική πρωτοβουλία της Κωτσόβολος προς την κατεύθυνση της αισθητηριακής προσβασιμότητας. Κι αυτό διότι, πάντα σε συνεργασία με την TheHappyAct, έχει ήδη χαρτογραφήσει 11 καταστήματά, διαθέτοντας αισθητηριακές πληροφορίες μέσω του site της, όπως τους αισθητηριακούς χάρτες. Μ’ αυτόν τον τρόπο έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ασφαλή περιήγηση και βέλτιστη εμπειρία αγορών.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Quiet Hour μπορείτε να βρείτε εδώ: Quiet Hour – Τεχνολογία χωρίς εμπόδια