Οι φθηνές αλυσίδες ρούχων που έρχονται στην Αθήνα

Οι φθηνές αλυσίδες ρούχων που έρχονται στην Αθήνα
Πολίτες ψωνίζουν στην Ερμού sooc

Νέο κύμα εγκατάστασης αλυσίδων με φθηνή ένδυση και υπόδηση. Η κάθοδος της τουρκικής LC Waikiki στην Αθήνα και τα σχέδια της Pepco. Η προοπτική για την Primark.

Η έλευση της τουρκικής αλυσίδας ένδυσης LC Waikiki στην Αθήνα, με νέο κατάστημα που εγκαινιάζεται αυτές τις μέρες στο εμπορικό κέντρο River West, θυμίζει κάτι από τις ένδοξες εποχές του 2005, όταν τουρκικές αλλά και ξένες μεγάλες αλυσίδες όπως η H&M εισέρχονταν στην Ελλάδα, διαβλέποντας την προοπτική αφενός να πάρουν μερίδιο από μια κατακερματισμένη αγορά, και αφετέρου ποντάροντας στην προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας.

Στην παρούσα συγκυρία, πληθωρισμός και αβεβαιότητα, μπορεί να σκοτεινιάζουν το τοπίο επενδύσεων, ωστόσο αναδυόμενες αλυσίδες με Value for Money (δηλαδή φθηνό σε σχέση με τον ανταγωνισμό) προϊόν, επεκτείνονται σε όλη την Ευρώπη, συναντώντας έτσι και την ελληνική αγορά. Ιδίως σε εποχές συγκρατημένης κατανάλωσης, εκτιμάται ότι η είσοδος φθηνών αλυσίδων ευνοείται, με τους επενδυτές να υπολογίζουν εδραίωση στη φάση της ανάκαμψης της αγοράς.

Ειδικότερα, η LC Waikiki, η οποία ανέπτυξε παρουσία στην Ελλάδα το 2018 με το πρώτο της κατάστημα στην Ξάνθη, έχει δημιουργήσει πλέον ένα δίκτυο 6 καταστημάτων σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Κόρινθο, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη, ενώ πέρα από το νέο κατάστημα στο River West, έχει ήδη συμφωνήσει για ένα ακόμη κατάστημα στην πρωτεύουσα στο retail park της Trade Estate του ομίλου Φουρλής στην οδό Πειραιώς.

Η LC Waikiki διαθέτει ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος καθώς το 2020 εμφάνισε πωλήσεις 22,6 δισ. τουρκικές λίρες (1,46 δισ. ευρώ), με 845 εκατ. δολ. εξαγωγές. Απασχολεί περίπου 54.000 υπαλλήλους και διαθέτει δίκτυο με πάνω από 1.200 καταστήματα. Φιλοδοξεί δε να ανταγωνιστεί ευθέως τους μεγάλους λιανέμπορους της γρήγορης και προσιτής μόδας, δηλαδή τo ισπανικό γκρουπ Inditex (Zara) και το σουηδικό H&M.

Παρουσία στην Ελλάδα απέκτησε επίσης μια ακόμη επιχείρηση τουρκικών συμφερόντων, η Penti, που ειδικεύεται στην πώληση εσωρούχων, η οποία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη πέρυσι το φθινόπωρο. Στον ευρύτερο προγραμματισμό της εταιρείας είναι να έχει δημιουργήσει συνολικά δέκα φυσικά καταστήματα στη χώρα μας έως και το 2023.

Στις χαμηλές τιμές ποντάρει και η πολωνική εκπτωτική αλυσίδα Pepco, η οποία ανακοίνωσε ότι ξεκινά να δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά. Το φθινόπωρο του 2022 αναμένεται να λειτουργήσει τα πρώτα 4 καταστήματα της στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αθήνα, ενώ ταυτόχρονα διερευνά την επέκταση της και σε άλλες πόλεις.

Η Ελλάδα θα γίνει η 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η Pepco, η οποία λειτουργεί επί του παρόντος τα καταστήματά της από την Εσθονία στο βόρειο τμήμα της Ευρώπης, την Ιταλία στο νότο και από την Ισπανία στα δυτικά, τη Βουλγαρία στα ανατολικά, ενώ το φθινόπωρο του 2021 επέκτεινε την παρουσία της μπαίνοντας με επιτυχία στην αυστριακή αγορά με την επόμενη χώρα να είναι η Γερμανία. Με την είσοδο στην Ελλάδα, η επέκταση ολόκληρου του Ομίλου Pepco, ο οποίος λειτουργεί επίσης τις επιχειρήσεις εκπτωτικού λιανικού εμπορίου (Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία και Dealz στην Ισπανία και την Πολωνία) θα φτάσει συνολικά τις 20 αγορές δραστηριοποίησης.

Η αλυσίδα θα διαθέτει στην Ελλάδα συλλογές ανδρικής, γυναικείας και παιδικής ένδυσης και υπόδησης, αξεσουάρ μόδας, καλλυντικά, παιχνίδια, οικιακό εξοπλισμό και είδη διακόσμησης.

Η Primark, μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στην Ευρώπη με κύριο χαρακτηριστικό τις ανταγωνιστικές τιμές, διαθέτει παρουσία σε 14 χώρες (η πλέον πρόσφατη είσοδός της σε νέα αγορά ήταν στην Τσεχία) σχεδιάζει να προσθέσει στο δίκτυο της ακόμη 130 νέα καταστήματα την επόμενη 5ετία, φθάνοντας τα 530.

Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική αγορά φέρεται να βρίσκεται στη σφαίρα ενδιαφερόντων της, ωστόσο, οι πληροφορίες που ήθελαν την Primark να έχει έρθει σε συμφωνία με τη Lamda Development για είσοδο στο νέο εμπορικό πάρκο στο Ελληνικό, δεν επιβεβαιώνονται. Από την άλλη πλευρά, τα χαρακτηριστικά της εγχώριας κατανάλωσης – μικρό διαθέσιμο εισόδημα, αλλά υψηλό ενδιαφέρον για αγορά προϊόντων ένδυσης και υπόδησης- αφήνουν περιθώρια.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα