Όλες οι αλλαγές που βρίσκονται σε εξέλιξη στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Αναλυτικό ρεπορτάζ για όσα συντελούνται στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, με χαρακτηριστικές φωτογραφίες από τα πρώτα έργα.
- 08 Ιουνίου 2018 12:20
Η εικόνα και η λειτουργικότητα των ελληνικών αεροδρομίων, αποτελεί προπομπό για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Και βέβαια δεν αφορά μόνο τους ξένους επισκέπτες της χώρας μας, αλλά όλους τους πολίτες που διακινούνται στα ελληνικά αεροδρόμια.
Αυτή τη στιγμή συντελούνται μικρές και μεγαλύτερες εργασίες αναβάθμισης και σε ορισμένες περιπτώσεις ριζικής αλλαγής των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, τα οποία έχει αναλάβει η Fraport Greece, ως προς την κατασκευή, διαχείριση και λειτουργία. Καταγράψαμε τις πρώτες εικόνες από ορισμένες αλλαγές που πραγματοποιούνται, ώστε οι ταξιδιώτες να βιώσουν μια καλύτερη εμπειρία μετακινούμενοι στους προορισμούς τους.
Αναλυτικά ανά αεροδρόμιο έχουμε:
KVA – Καβάλα
Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2. Αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού- Εργασίες αποκατάστασης κτηρίου (βάψιμο προσόψεων, μόνωση οροφής). Εργασίες στα W.C υπό εξέλιξη. Επίσης, βρίσκεται υπό κατασκευή η εγκατάσταση μοντέρνου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών «HBS inline screening». Αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών-, σε εξέλιξη.
PVK – Άκτιο
Επέκταση κατά 2.381 m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού. Η αποκατάσταση στους χώρους των WC βρίσκεται σε εξέλιξη. Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών- Οι πρώτοι ιμάντες παραλαβής αποσκευών έχουν τεθεί ήδη σε λειτουργία. Μέχρι τα τέλη του 2019 θα έχουμε 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14), 60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 8) και διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4).
ZTH- Ζάκυνθος
Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – εκτελούνται εργασίες αποκατάστασης στο κτήριο (μόνωση στην οροφή, διάδρομοι για τους πεζούς κλπ). Το αναβαθμισμένο κατάστημα Dufry είναι έτοιμο. Το «HBS inline screening» για τον έλεγχο και τη διαχείριση των αποσκευών έχει τεθεί σε λειτουργία. 33% αύξηση των σταθμών, τα check-in αυξήθηκαν από 15 σε 20 και έχουν τεθεί σε λειτουργία. Ακόμη, έχει ολοκληρωθεί η ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών.
CHQ – Χανιά
Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού και του χώρου αναχωρήσεων- εκτελούνται εργασίες επέκτασης στο πρώτο επίπεδο (στα gate lounges) και διαμορφώνονται τα εμπορικά σημεία, τις ερχόμενες εβδομάδες θα ξεκινήσουν και τα έργα δημιουργίας μεσοπατώματος. H αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών και ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών, ξεκινά τις επόμενες μέρες.
CFU- Κέρκυρα
Προβλέπονται: Νέος Τερματικός Σταθμός, επέκταση τερματικού σταθμού κατά 10.294 m2 και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού. Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλα έργα αποκατάστασης στο υπάρχον terminal (στέγαστρα, προσόψεις, μόνωση στέγης κ.α), ανακαίνιση σε όλα τα W.C. Αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών και ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης στάθμευσης αεροσκαφών- σε εξέλιξη.
EFL – Κεφαλονιά
Ο Νέος Τερματικός Σταθμός είναι υπό κατασκευή. Έργα σε εξέλιξη: η αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών και ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών. Με την ολοκλήρωσή του θα έχουμε: 71% αύξηση των σταθμών check-in (από 7 σε 12), 100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6), διπλασιασμό των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4).
SKG – Θεσσαλονίκη
Νέος Τερματικός Σταθμός. Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης. Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού – ολοκληρώθηκε η αναδιάταξη της ροής των επιβατών (από ένα ενιαίο σημείο ασφαλείας παράλληλα με την αναδιάταξη καταστημάτων F&B και Dufry) και βρίσκεται σε εξέλιξη με άμεση ολοκλήρωση η συντήρηση του κτηρίου (προσόψεις, τέντες, μόνωση στέγης κα) και αναβάθμιση όλων των W.C. Σε εξέλιξη η αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών και ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών.
Εξάλλου, πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της η έρευνα για την ανίχνευση και απομάκρυνση τυχόν μη εκραγέντων πυρομαχικών (UXO) – απομεινάρια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Εκτός του καλοκαιριού αναμένονται οι εκσκαφές για τον καινούργιο αεροσταθμό.
RHO- Ρόδος
Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στον διάδρομο από-προσγείωσης. Αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – αυτήν την περίοδο πραγματοποιείται η ανακαίνιση, επισκευή και αναβάθμιση του κύριου κτηρίου και ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των εμπορικών χώρων, ολοκληρώθηκε η βελτίωση στον χώρο των gates. Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα θα προκύψουν: 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45), 71% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 7 σε 12), 25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5).
KGS- Kως
Νέος Τερματικός Σταθμός- Η αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 24.000 m2 αγγίζει το 201%. Η πλήρης ανακαίνιση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών έχει ολοκληρωθεί με εφαρμογή “power-in and push-back” – πρακτικές που επιτρέπουν την παράλληλη στάθμευση περισσότερων αεροσκαφών στον χώρο. Ανακαίνιση και επισκευή των κτηρίων και των συστημάτων εντός των εγκαταστάσεων.
JTR – Σαντορίνη
Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού- Λαμβάνουν χώρα η ανακαίνιση και επισκευές του κτηριακού συγκροτήματος και των συστημάτων του. Η αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου θα φθάσει στο 236%, έργο το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2020. Με την ολοκλήρωση θα έχουμε: 113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17), 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6), 250% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7), 250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου.
JMK – Μύκονος
Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 m2 με την ανέγερση νέου τμήματος. Θα διατεθεί μεγαλύτερος χώρος για διάθεσή σε F&B και καταστήματα. Αυτήν τη στιγμή ολοκληρώνονται εργασίες ανακαίνισης του υπάρχοντος terminal ενώ έχουν επίσης ανακαινισθεί τα W.C (από τα πλέον σοβαρά θέματα που έχουν πολλά αεροδρόμια). Έχει ανακαινισθεί πλήρως ο διάδρομος αποπροσγείωσης. Αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών όπου θα εφαρμοστεί η “push back” πρακτική ώστε το αεροδρόμιο να έχει δυνατότητα υποδοχής περισσότερων αεροσκαφών.
SMI -Σάμος
Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού 19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2. Αυτήν την περίοδο «τρέχει» η ανακαίνιση, επισκευή και αναβάθμιση του κύριου κτιρίου τερματικών και συστημάτων. Στη Σάμο, ολοκληρώθηκε η κατεδάφιση του παλιού terminal και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες επέκτασης οι οποίες προσδοκούμε να τελειώσουν μέσα στο 2019.
MJT- Λέσβος
Νέος Τερματικός Σταθμός- 185% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 7.185 m2. Οι εργασίες επέκτασης ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2018 και θα ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2019. Σε αυτές, περιλαμβάνεται κατεδάφιση του παλιού τερματικού εκτός από τον πύργο ATC. Αυτήν την εποχή πραγματοποιούνται εργασίες ανακαίνισης στο κτήριο και στα συστήματα, επισκευές στον χώρο στάθμευσης των αεροσκαφών.
JSI – Σκιάθος
Ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του διαδρόμου από-προσγείωσης, του τροχόδρομου και του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών και οριστικοποιήθηκε η χρήση των “power-in και push-back” πρακτικών. Αυτήν την περίοδο λαμβάνουν χώρα η ανακαίνιση, επισκευή και αναβάθμιση του κεντρικού κτιρίου τερματικού σταθμού (T2) και του παλαιού κτιρίου τερματικού (T1) και συστημάτων κτιρίων. Με την ολοκλήρωση του έργου θα προκύψει: επέκταση τερματικού σταθμού κατά 9.511 m2.