Πώς ψωνίζει ο Έλληνας στα σούπερ μάρκετ
Διαβάζεται σε 2'
Από τη λίστα με τα ψώνια στις περικοπές οδηγήθηκαν σταδιακά οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια των πληθωριστικών πιέσεων. Σταθερή προτίμηση στα είδη ιδιωτικής ετικέτας. Πολλές επισκέψεις, μικρότερες αποδείξεις.
- 17 Φεβρουαρίου 2025 06:32
Ενισχυμένος κατά 2,6% ήταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2024 σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, όπου συνολικά η αγορά εμφάνισε τζίρο 12,1 δισ. ευρώ έναντι 11,8 δισ. ευρώ το 2023. Τα ίδια στοιχεία καταδεικνύουν ότι η αγορά παρουσίασε όγκους πωλήσεων αυξημένους κατά 2,8% και αύξηση τζίρου στα FMCGs (ταχέως κινούμενα καταναλωτικά προϊόντα) 2,6%.
Στα τρόφιμα η τιμή ανά τεμάχιο αυξήθηκε 0,7% οδηγώντας μεγαλύτερη μερίδια καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl). Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana το μερίδιο των pl στα τρόφιμα ανήλθε πέρυσι στο 27,4% από 26,7% το 2023 και 26,3% το 2022.
Εν αντιθέσει με τα τρόφιμα οι τιμές ανά τεμάχιο στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής υποχώρησαν 3,9% και στα καθαριστικά 2,3% ως αποτέλεσμα της αύξησης των προσφορών. Έτσι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας υποχώρησε στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής στο 20,1% (από 20,8% το 2023) και συγκρατήθηκε στο 25,9% στα καθαριστικά.
Παρά την ενίσχυση των προσφορών, τη στροφή μεγαλύτερης μερίδας καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το περσινό καλάθι των αγορών από τα σούπερ μάρκετ σε ό,τι αφορά τους ταχυκίνητους κωδικούς αυξήθηκε 2,6% σε αξία και 2,8% σε όγκο, ξεπερνώντας τα 12,148 δις. ευρώ από 11,836 δις. ευρώ το 2023 και τα 10,754 δις. ευρώ που ήταν το 2022.
Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, με βάση τα στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις στα μικρά σημεία πώλησης με επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 5,5%, κάτι που επιβεβαιώνει την ανάγκη για μικρές καθημερινές αγορές.
Οι πωλήσεις των υπερμάρκετ ενισχύθηκαν κατά 3,1%, κατά 2,6% ο τζίρος των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. και μόλις 1,5% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ.
Oι γεωγραφικές περιοχές όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων ήταν η Κρήτη με αύξηση 5,2%, η Βόρεια Ελλάδα (+3,9%), η Πελοπόννησος (+3,1%), η Θεσσαλονίκη (+2,7%) και ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με αύξηση πωλήσεων 1,7% και 2% αντίστοιχα.