Πως τα πήγε η Coca Cola το 2018 στην Ελλάδα
Ποια προϊόντα "έτρεξαν" με άνοδο άνω του 10%, ποια ήταν τα επιτυχημένα λανσαρίσματα της Coca Cola και ποιες κατηγορίες κινήθηκαν καθοδικά
- 14 Φεβρουαρίου 2019 11:32
Ο όγκος πωλήσεων το 2018 της Coca Cola HBC AG στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 4,5% στο έτος, υποβοηθούμενος από την καλή τουριστική σεζόν και το σταδιακά βελτιούμενο οικονομικό περιβάλλον όπως αναφέρει η εταιρεία με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών μεγεθών της.
Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε καλή ανάπτυξη κυρίως λόγω της Coca-Cola Zero και, σε μικρότερο βαθμό, την Coca-Cola Regular, ενώ οι πωλήσεις Schweppes αυξήθηκαν στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% και οι πωλήσεις Sprite ανέκαμψαν μετά από αρκετά χρόνια με τη βοήθεια της κυκλοφορίας της Sprite Zero με γεύση λεμόνι-μέντα.
Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών καταγράφηκε για άλλη μια χρονιά μεσαίας τάξης μονοψήφια αύξηση. Από την άλλη, οι κατηγορίες των χυμών και του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού υποχώρησαν.
Σε ότι αφορά στην μεγάλη εικόνα, δηλαδή το σύνολο των δραστηριοτήτων του ομίλου σε Ευρώπη και Αφρική, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση 6,0%, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση κατέγραψαν αύξηση 2,1%.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,7% ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων συμπεριλαμβανομένης της προϊοντικής καινοτομίας, των αυξήσεων των τιμών και του βελτιωμένου μείγματος συσκευασίας.
Αντίστοιχα τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του 2018 αυξήθηκαν κατά 9,6% και ανήλθαν σε €680,7 εκατ. και τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 5,9%.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
“Το 2018 πετύχαμε ακόμη μία πολύ καλή επίδοση με ρυθμό αύξησης των εσόδων πέραν του εύρους που είχαμε θέσει ως στόχο και ακόμη μία βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Η ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, ενισχύθηκε από νέες κυκλοφορίες προϊόντων σεαριθμό-ρεκόρ, ενώ σημειώθηκε βελτίωση τιμής και μείγματος προϊόντων για όγδοη συνεχόμενη χρονιά. Αυτή η ανάπτυξη υποστήριξε την πρόοδο των περιθωρίων κέρδους, την οποία πετύχαμε μαζί με την αύξηση των επενδύσεών μας σε ενέργειες μάρκετινγκ.
Η ξεκάθαρη εστίασή μας σε ενέργειες βελτιστοποίησης της βάσης κόστους συνεχίζεται, καθώς επενδύουμε στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας. Η κατάσταση της επιχείρησης, οι ικανότητες και η αφοσίωση των ανθρώπων μας και η συνολική εμπορική μας πρόταση μας κάνουν να πιστεύουμε περισσότερο στην ικανότητά μας να συνεχίσουμε την αύξηση των εσόδων και περιθωρίων κέρδους”.