Rebound στις εκπτώσεις μόνο για 1 στις 3 επιχειρήσεις

Rebound στις εκπτώσεις μόνο για 1 στις 3 επιχειρήσεις
Βιτρίνα καταστήματος με ενδιάμεσες εκπτώσεις Eurokinissi

Παραμένει μεγάλη η απόσταση από τους τζίρους του 2019 για την πλειονότητα των λιανεμπορικών επιχειρήσεων. Καύσωνας και πυρκαγιές επηρέασαν την αγορά της Αθήνας. Αντίστροφη εικόνα για Κρήτη και τουριστικές περιοχές.

Μόλις 3 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων στις φετινές θερινές εκπτώσεις – σύμφωνα με συγκλίνοντα στοιχεία ερευνών τόσο της ΕΣΕΕ όσο και του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών- δίνοντας μια πρώτη εικόνα του μερικού rebound για το εγχώριο λιανεμπόριο.

Σύμφωνα με τα πανελλαδικά στοιχεία της ΕΣΕΕ σε ευρύ δείγμα επιχειρήσεων καταγράφονται κλαδικές και περιφερειακές διαφοροποιήσεις. Η επισκεψιμότητα ήταν χαμηλότερη ιδιαίτερα στα μεγάλα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού των αστικών κέντρων κάτι που ενισχύθηκε το τελευταίο δεκαήμερο των εκπτώσεων μέσα στον Αύγουστο, στοιχείο που θα μπορούσε να αποδοθεί στο ότι για πολλούς συνεχίζονται οι διακοπές. Αντίθετα περιοχές όπως το Νότιο Αιγαίο ή η Κρήτη -εκεί δηλαδή που η τουριστική κίνηση έδειξε μια ιδιαίτερη δυναμική- αλλά και στον κλάδο ένδυσης & υπόδησης, το λιανικό εμπόριο παρουσίασε πιο θετική δυναμική.

Αναλυτικότερα, μία στις τρεις επιχειρήσεις (34%) πραγματοποίησε υψηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου του 2021 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ αντιθέτως το 44% των επιχειρήσεων κατέγραψε πτώση πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, ενώ το 21% του δείγματος ανάφερε πωλήσεις στα ίδια περυσινά επίπεδα.

Σε μία στις τρεις επιχειρήσεις (34%) από όσες πραγματοποίησαν αύξηση του κύκλου εργασιών, η τόνωση των πωλήσεων δεν ξεπέρασε το 10%. Στο ίδιο πλαίσιο σωρευτικά, για σχεδόν δύο στις τρεις επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών κινήθηκε μεν ανοδικά στις εκπτώσεις, αλλά δεν ξεπέρασε το 20%. Αντίστοιχα, για μία στις δύο επιχειρήσεις των οποίο ο κύκλος εργασιών κινήθηκε πτωτικά, η συρρίκνωση δεν υπερέβη το 20%.

Για έξι στις δέκα επιχειρήσεις (59%) ο Ιούλιος ήταν η καλύτερη περίοδος από πλευράς πραγματοποίησης πωλήσεων, εύρημα που παρατηρείται παραδοσιακά και αφορά κυρίως τις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η επισκεψιμότητα στα φυσικά καταστήματα αφού περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις σημείωσαν χαμηλότερη επισκεψιμότητα ακόμη και σε σχέση με πέρυσι, εξέλιξη που μπορεί να συνδέεται τόσο με το φόβο μετάδοσης της πανδημίας όσο και με την ευρύτερη αξιοποίηση των ηλεκτρονικών μέσων συναλλαγής.

Σημειώνεται δε ότι με βάση τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, οι επιχειρήσεις δηλώνουν εξοικειωμένες με τους κανόνες λειτουργίας εν μέσω πανδημίας (καθολική χρήση μάσκας, και περιορισμό εισερχομένων πελατών), ενώ το 79% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων έχουν δηλώσει πλήρως εμβολιασμένοι, καθώς και το 84% των εργαζομένων που απασχολούν.

Η εικόνα στην Αθήνα

Καλύτερο τζίρο στις θερινές εκπτώσεις δήλωσε το 34,8% των εμπόρων, ίδιο τζίρο δήλωσε το 30,3% και χειρότερο τζίρο δήλωσε το 33,9% των εμπόρων. Αυτό προκύπτει από την εξαμηνιαία ερεύνα για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, που για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε με την συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών (ΑΣΟΕΕ) και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα.

Όπως αναφέρει ο ΕΣΑ ο τζίρος του Ιουλίου ήταν πολύ καλός, αλλά του Αυγούστου εξανέμισε τις όποιες προσδοκίες δημιουργήθηκαν, γιατί ο καύσωνας και η αρνητική ψυχολογία που επικράτησε λόγω των δασικών πυρκαγιών μείωσαν κατά πολύ τον τζίρο.

Οι πωλήσεις κατά τις θερινές εκπτώσεις του 2021 σε σύγκριση με το 2019 είναι αποκαρδιωτικές και αποτελούν απόδειξη ότι η επαναφορά στην κανονικότητα έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει, γιατί 8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν χειρότερα αποτελέσματα και ένα ισχνό ποσοστό του 2,4% δήλωσε καλύτερο τζίρο το 2021 σε σύγκριση με το 2019.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, στην ερώτηση πως κινήθηκαν οι πωλήσεις σε σχέση με το 2019, καλύτερο τζίρο δήλωσε το 2,4%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 10,6% και χειρότερο τζίρο δήλωσε το 79,1%. Σχετικά με την ανάπτυξη της επιχείρησης ηλεκτρονικά, το 58,2% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι διαθέτουν κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και το 41,8% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι δεν διαθέτουν κανάλι ψηφιακών πωλήσεων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα