Σαράντης: Κερδίζει μερίδια αγοράς – Ποντάρει και στις εξαγωγές

Διαβάζεται σε 3'
Sarantis
Sarantis

Η διοίκηση του ομίλου Σαράντη σημείωσε πως στο β’ εξάμηνο της χρονιάς -παρά την παραδοσιακή εμπορικότητα του- ο όμιλος αναμένει την αντεπίθεση του ανταγωνισμού αλλά και τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν στην αγορά.

Σιγουριά για την επίτευξη της πρόβλεψης μεγεθών της τρέχουσας χρήσης αλλά συγκράτηση όσον αφορά την προς τα πάνω αναθεώρηση αυτής εκφράζει η διοίκηση του ομίλου Σαράντη μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων για το πρώτο μισό της χρονιάς.

Στο α’ εξάμηνο επιτεύχθηκε οργανική ανάπτυξη ανά αγορά και ανά κατηγορία προϊόντων, ενώ η ενσωμάτωση της Stella Pack (από τον Ιανουάριου του 2024) διαφάνηκε ουσιωδώς στα μεγέθη. Κατά τον CFO του ομίλου κ. Χ. Βάρσο η οργανική ανάπτυξη προήλθε κυρίως από αύξηση του όγκου πωλήσεων και δευτερευόντως από πληθωριστικές αυξήσεις της τάξης του 2%-3% σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων.

Η διοίκηση σημείωσε ωστόσο πως στο β’ εξάμηνο της χρονιάς -παρά την παραδοσιακή εμπορικότητα του- ο όμιλος αναμένει την αντεπίθεση του ανταγωνισμού αλλά και τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν στην αγορά. Για το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου το momentum παραμένει θετικό αλλά με ηπιότερους ρυθμούς, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει το βασικό προϋπολογισμό.

Υπενθυμίζεται πως για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης του 2024 ο όμιλος αναμένει κύκλο εργασιών της τάξης των 595,2 εκατ. ευρώ, κέρδη EBIT 61 εκατ. ευρώ (περιθώριο κέρδους EBIT στο 10,3%) και κέρδη EBITDA στα 80,2 εκατ. ευρώ (περιθώριο κέρδους EBITDA 13,5%). Στο α’ εξάμηνο του 2024, ο όμιλος παρουσίασε μεγέθη συνακόλουθα με την παραπάνω πρόβλεψη και ειδικότερα ενοποιημένο τζίρο της τάξης των 302,6 εκατ. ευρώ, κέρδη EBITDA στα 41,7 εκατ. ευρώ (περιθώριο EBITDA 13,8%) και κέρδη κέρδη προ τόκων, φόρων EBIT 31,8 εκατ. ευρώ (περιθώριο EBIT 10,5%).

Εκτός από τις επιδόσεις των θυγατρικών του στην Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη, ο όμιλος πέτυχε επίσης αύξηση των εξαγωγών ποντάροντας τόσο στη σειρά αντιηλιακής προστασίας Carroten όσο και στη νέα δερμοκαλλυντική σειρά Clinea.

Κατά την πρόσφατη παρουσίαση των προοπτικών της προσεχούς πενταετίας ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Γ. Μπούρας και ο CFO του ομίλου κ. Χ. Βάρσος υπογράμμισαν μεταξύ άλλων και το άνοιγμα της εταιρείας στη ΝΑ Ασία. Επί χρόνια ο όμιλος διατηρεί μικρές εξαγωγές από Ελλάδα και τη θυγατρική του στην Πορτογαλία, με το μέγεθος αυτών των πωλήσεων να ανέρχεται σε 16 εκατ. ευρώ. Την τελευταία τριετία επιχειρείται το άνοιγμα στη ΝΑ Ασία, όπου ο όμιλος έχει διεισδύσει με το brand καλλυντικών Bioten.

Συζητείται δε η επέκταση της συνεργασίας με τον τοπικό συνεργάτη σε αγορές όπως η Ταϊλάνδη, η Μαλαισία και το Χόνγκ Κόνγκ. Στη σφαίρα πιθανών νέων αγορών για εξαγωγή καλλυντικών εντάσσονται επίσης η Αυστραλία και η Μέση Ανατολή.

Πέραν των παραπάνω ο όμιλος δεν αποκλείει την πιθανότητα νέων εξαγορών -τακτική που εξάλλου υποστήριξε τη μεγέθυνση του τα προηγούμενα χρόνια- ωστόσο επισημάνθηκε πως οι όποιες κινήσεις θα είναι μικρότερου μεγέθους και επικεντρώνονται σε εταιρείες και brands καλλυντικών και ειδών προσωπικής φροντίδας, καθώς οι στόχοι εξαγορών εταιρειών ειδών οικιακής χρήσης έχουν περιοριστεί μετά και τις τελευταίες κινήσεις, όπως η εξαγορά της Stella Pack στην Πολωνία.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα