Σύγχυση για το click away και από τους μεγάλους λιανεμπόρους

Σύγχυση για το click away και από τους μεγάλους λιανεμπόρους
Ψώνια με τη μέθοδο του click away Eurokinissi

Επιχειρησιακές δυσκολίες και πολλά ερωτηματικά έχουν προκύψει στη μέθοδο του click away. Για αργοπορημένο μέτρο με μειωμένο όφελος μιλούν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων.

Σύγχυση ακόμη και στους μεγάλους εμπορικούς ομίλους της αγοράς προκαλεί ο τρόπος εφαρμογής του click away, καθώς μέσα σε ένα «καυτό» εμπορικά διάστημα καλούνται να προσαρμόσουν τις εσωτερικές αλλά και εμπορικές τους διαδικασίες.

Ακόμη και για επιχειρήσεις, που είχαν εισηγηθεί το μέτρο ήδη από το καλοκαίρι, ως μια λύση εκτόνωσης της ζήτησης σε περίπτωση δεύτερου γενικού απαγορευτικού λειτουργίας (όπερ και εγένετο), η απόφαση υιοθέτησης του click away «ήρθε πολύ αργά». Σύμφωνα με επικεφαλής μεγάλων αλυσίδων, που διαθέτουν ισχυρή διείσδυση και στην online αγορά, και προχωρημένα συστήματα αποθήκευσης και διανομής, το όποιο όφελος του clik away «αφορά πια τις νέες παραγγελίες, καθώς οι συσσωρευμένες αγορές του προηγούμενου διαστήματος ήδη είναι δρομολογημένες και έχουν μπει στην ουρά για παράδοση, είτε από ίδια μέσα, είτε από τις εταιρείες διανομής».

Ακόμη και για όσους έχουν όλα τα παραπάνω, αλλά και υπηρεσίες και καταστήματα με άνετη υποδομή παράδοσης εκτός του καταστήματος, η μέθοδος δεν θα εφαρμοστεί για το σύνολο του δικτύου τους, καθώς κάποια σημεία κρίνονται ως μη λειτουργικά. Επίσης παραμένει ερωτηματικό το πώς θα λειτουργήσουν, όσοι έχουν καταστήματα εντός εμπορικών κέντρων, καθώς αν και η κυβέρνηση έδωσε το «πράσινο φως» λειτουργίας τους με την μέθοδο click away, εν τούτοις προκύπτουν επιχειρησιακές δυσκολίες. Πώς θα μοιράσουν εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους στα malls, επιχειρήσεις που πωλούν ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά, μαζί με εκείνες που πωλούν προϊόντα μικρότερου όγκου και βάρους όπως ρούχα, αξεσουάρ και καλλυντικά, αναρωτιούνται τόσο οι αλυσίδες όσο και οι διαχειριστές εμπορικών κέντρων. Ομοίως σε σύγχυση βρίσκονται και τα πολυκαταστήματα, που ενσωματώνουν σειρά επιχειρήσεων εντός τους, χωρίς να έχουν λύση το γρίφο παράδοσης.

«Πέρα από τις αυστηρές προϋπόθεσεις που τίθενται, όπως η απαγόρευση «ουράς» μεγαλύτερης των εννέα ατόμων και το ανώτατο όριο των δέκα λεπτών στο χρόνο εξυπηρέτησης ανά πελάτη υπάρχουν πρακτικά ζητήματα, όπως οι επιστροφές προϊόντων που δεν ξέρουμε πως θα διαχειριστούμε», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ


Επιπλέον, η προσαρμογή στη νέα συνθήκη παραγγελίας εξ αποστάσεως και παραλαβής από το κατάστημα – αν και αποτελούσε υπηρεσία που διέθεταν ήδη μεγάλες αλυσίδες- στην παρούσα φάση εκτιμάται ότι φορτώνει με μεγάλο διαχειριστικό κόστος τις επιχειρήσεις, χωρίς ορατό όφελος. «Είναι διαφορετικό να παραλαμβάνει ο πελάτης από ένα εν λειτουργία κατάστημα, και διαφορετικό να ανοίξεις μόνο για να εξυπηρετείς – στην καλύτερη περίπτωση- 72 πελάτες ανά εργάσιμη ημέρα» αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, υπολογίζοντας την ουρά των 9 ατόμων με ανώτατο όριο εξυπηρέτησης τα 10 λεπτά, για ένα ωφέλιμο 12ωρο λειτουργίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και σήμερα, πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν τοποθετηθεί για το αν θα παράσχουν αυτή την υπηρεσία στους καταναλωτές. Η αλυσίδα Jumbo έσπευσε από την πρώτη στιγμή να ξεκαθαρίσει πως θα απέχει από τη συγκεκριμένη διαδικασία, υποστηρίζοντας πως δεν διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές, ενώ σε «αμηχανία» παραμένουν σειρά μεγάλων εμπορικών αλυσίδων.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα