Skroutz: Ο γάμος των 300.000 ευρώ και το αναγκαστικό διαζύγιο των 10 εκατομμυρίων

Skroutz: Ο γάμος των 300.000 ευρώ και το αναγκαστικό διαζύγιο των 10 εκατομμυρίων

Δώδεκα χρόνια μετά την πώληση του 50% στην Dionic οι ιδρυτές της Skroutz γίνονται ξανά αποκλειστικά αφεντικά στο "μαγαζί" τους

Πριν από 13 χρόνια ακριβώς, Φεβρουάριος του 2005 και μία ανάρτηση στο insomnia.gr ήταν η πρώτη “διαφήμιση” που έκανε γνωστή την γέννηση του skroutz.gr . Την ανάρτηση την είχε κάνει ο Γιώργος Χατζηγεωργίου, Διευθύνων Σύμβλουλος σήμερα της Skroutz ο οποίος μαζί με τον Γιώργο Αυγουστίδη και τον Βασίλη Δήμο αποτελούν την αρχική ομάδα που δημιούργησε την εταιρεία.

Τα κολακευτικά σχόλια για την μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης στα 15 e-shop που συνεργάζονταν με την πλατφόρμα δεν αρκούσαν για να πάρει μπροστά η Skroutz. Οι ίδιοι το πρωί δούλευαν στις “κανονικές” τους δουλειές και τα απογεύματα ασχολούνταν με το site. Παράλληλα όπως ανέφερε και ο Γιώργος στην “ιστορική” ανάρτηση στο insomnia, ” o server (σ.σ. που είχαν τότε) είναι για πολλές σφαλίαρες. Όσο κρατήσει, έχω στείλει ήδη email στο Πρόεδρο της Δημοκρατίας να μας δανείσει για να πάμε σε έναν καλύτερο servera“.

O Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν ανταποκρίθηκε δεν όμως το ίδιο και με την εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία Dionic η οποία αντί να τους δανείσει έριξε 300.000 ευρώ στην εταιρεία, εξαγοράζοντας το 50% της Skroutz το 2006.

skroutz.gr

Βλέποντας και οι τρεις αρχικοί μέτοχοι ότι πλέον το πράγμα αρχίζει και σοβαρεύει, τον επόμενο χρόνο παραιτούνται από τις δουλειές τους και αφιερώνονται αποκλειστικά στο skroutz. Τα πρώτα γραφεία τους ένα γκαράζ και το προσωπικό όλο και όλο τέσσερα άτομα.
Στα εντυπωσιακά γραφεία που διαθέτουν στην Νέα Ιωνία σήμερα, οι εργαζόμενοι ξεπερνούν τους 170 (ήταν 96 το 2015) και τα καταστήματα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα ξεπερνούν τα 2.650.

Για την Dionic η επένδυση των 300 χιλ. ευρώ πίσω στο 2006 στην Skroutz αποδείχθηκε χρυσοφόρα. Με ζημιές εκατομμυρίων σχεδόν κάθε χρόνο, μόνο στο 6μήνο του 2017 ήταν 3,26 εκατ. ευρώ, η ανάγκη για ρευστό που θα μείωνε την οικονομική αιμορραγία. Η πώληση της συμμετοχής της στην Skroutz που ανακοίνωσε χθες στο Χρηματιστήριο έφερε στα ταμεία της 10 εκατ. ευρώ.

Για τους τρεις φίλους που την δημιούργησαν το διαζύγιο με την Dionic μπορεί να κόστισε κάτι παραπάνω από ότι υπολόγιζαν – σε αυτό βοήθησε ότι υπήρχε ενδιαφέρον και τρίτων για την απόκτηση του 50% – όμως ανοίγει νέους ορίζοντες για την Skroutz. Ορίζοντες που όπως είναι λογικό δεν θα ήθελαν να μοιραστούν με έναν μέτοχο ο οποίος τα τελευταία χρόνια δεν είχε καμία ενεργή συμμετοχή.

Προς επιβεβαίωση του παραπάνω σε κοινή τους δήλωση το απόγευμα της Πέμπτης, οι Γ. Χατζηγεωργίου, Β. Δήμος και Γ. Αυγουστίδης, ανέφεραν: «Από την ίδρυση της εταιρείας, το όραμά μας είναι να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τις online αγορές μας, και το Skroutz να μεγαλώσει με τις ίδιες αρχές που είχαμε από την πρώτη ημέρα. Ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε την απόλυτη εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών, ώστε οι επισκέπτες της ιστοσελίδας να αγοράζουν γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια από οποιαδήποτε συσκευή. Αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας που ιδρύσαμε, είμαστε σε θέση να ολοκληρώσουμε πολλές από τις υπηρεσίες που χτίσαμε μεθοδικά τα τελευταία χρόνια και να πορευτούμε στο μέλλον με μεγαλύτερη σιγουριά, παρέχοντας προστιθέμενη αξία στους Έλληνες καταναλωτές».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα