Σούπερ Μάρκετ: Επέκταση και μέσω εξαγορών από τις μεγάλες αλυσίδες

Σούπερ Μάρκετ: Επέκταση και μέσω εξαγορών από τις μεγάλες αλυσίδες
Σούπερ Μάρκετ (φωτό αρχείου) iStock

Στο στόχαστρο των μεγάλων του κλάδου οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις τοπικού χαρακτήρα.

Κινητικότητα -ιδίως στο μικρομεσαίο τμήμα της εγχώριας αγοράς – εμφανίζει ο κλάδος του σούπερ μάρκετ, με τους μεγάλους παίκτες να ενεργοποιούνται προκειμένου να κερδίσουν τοπικά μερίδια αγοράς.

Οι μεγάλες κινήσεις συγκέντρωσης προς το παρόν– αν και συζητιούνται δεν τελεσφορούν- ωστόσο μέσα στο 2022 καταγράφηκαν σημαντικές επενδυτικές κινήσεις από τις πανελλαδικής εμβέλειας αλυσίδες. Η δύσκολη συγκυρία πληθωρισμού και κόστους λειτουργίας κατέστησε δε τα μικρά τοπικά δίκτυα ευάλωτα οικονομικά στον ισχυρό ανταγωνισμό, αν και διατήρησαν το «ατού» της τοπικής παρουσίας, που εξάλλου προσέλκυσε επενδυτές.

Ήδη μέσα στο 2022 έχουν ανακοινωθεί έξι εξαγορές μικρομεσαίων αλυσίδων, όπως η εξαγορά του 50% του ΣΥΝΚΑ από τη Μασούτης και η δημιουργία κοινής εταιρείας, η απόκτηση της SEP Παπαδόπουλος από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, η ένταξη στο δυναμικό της Market In της αλυσίδας Χαρά στη Χίο, η κίνηση της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός να πάρει στον έλεγχο της το δίκτυο των Συνεργαζόμενων Παντοπωλών, αλλά και της Μαθιουδάκης, αλλά και η πλέον πρόσφατη κίνηση της Μασούτης να προχωρήσει στην εξαγορά της αλυσίδας Δεναξά στη Σαντορίνη.

Οι παραπάνω κινήσεις αποτελούν «ουρά» διαδικασιών που ξεκίνησαν ήδη από τη διετία 2020-2021, όπου είχαν πραγματοποιηθεί αντίστοιχες κινήσεις, όπως της Olla από το Γαλαξία, η εξαγορά από τη Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες δικτύου της εταιρείας Συμεωνίδης, οι εξαγορές της OΚ! Anytime Markets, η οποία απέκτησε τον έλεγχο των καταστημάτων της βορειοελλαδίτικης Happy Market της Kosmothess Cash & Carry με δίκτυο 110 καταστήματα, αλλά και η εξαγορά από τον όμιλο Μούχαλη 55 convenience store της Kiosky’s από την Delivery Hero.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η μικρομεσαία λιανική του κλάδου, ελέγχει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς πανελλαδικά, το οποίο υπολογίζεται στο 1,5 δις.ευρώ. Μέσα στην πανδημία τα μικρά σούπερ μάρκετ και οι τοπικές αλυσίδες είδαν μάλιστα τους τζίρους τους να αυξάνουν λόγω και των ειδικών συνθηκών, κατοχυρώνοντας μερίδιο που υπολογίζεται στο 14% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου.

Η νέα πραγματικότητα ωστόσο με τα αυξημένα κοστολόγια πιέζει τις τοπικές επιχειρήσεις, ενώ από την άλλη πλευρά οι μεγάλοι του κλάδου διαγκωνίζονται να διατηρήσουν ρυθμούς ανάπτυξης σε μια αγορά, όπου οι πωλήσεις σε όγκο υποχωρούν.

Σημειώνεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο το μέγεθος της αγοράς των c-store (δηλαδή των μικρών σούπερ μάρκετ ευκολίας) αποτιμήθηκε σε 2,12 τρισ. δολάρια το 2021 και αναμένεται να αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό 5,6% από το 2022 έως το 2028 και να αγγίξει τα 3,12 τρισ. δολάρια.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα