Στην Μυτιληναίος το έργο για 17 σχολεία-ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία

Στην Μυτιληναίος το έργο για 17 σχολεία-ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία
Τάξη δημοτικού σχολείου ISTOCK

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 159,21 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 128,4 εκατ. ευρώ), ενώ τα κτιριακά συγκροτήματα είναι μοιρασμένα στην Περιφέρεια και συγκεκριμένα σε εννέα Δήμους.

Το σχήμα ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος στο μεγάλο κτιριακό έργο ΣΔΙΤ για τις 17 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία. Αυτό προέκυψε από την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Για το έργο προσφορά είχαν επίσης καταθέσει και οι: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΤΕΚΑΛ, Κ/Ξ ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ και Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ. Για την Μυτιληναίος είναι ακόμα ένα έργο που μεγαλώνει το ανεκτέλεστο της και ακόμα ένα έργο-ΣΔΙΤ που αναλαμβάνει. Να θυμίσουμε πως μαζί με την ΑΒΑΞ έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι για το flyover στην Ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα είναι ακόμα ένα μεγάλο έργο στη σειρά έργων που έχει τεθεί ως ανάδοχος στην Ελλάδα δυναμώνοντας το κατασκευαστικό της αποτύπωμα. Τα σημαντικότερα από αυτά φέτος είναι τα σιδηροδρομικά έργα Κιάτο-Αίγιο και Αίγιο-Ρίο, η παράκαμψη Χαλκίδας. ο οδοφωτισμός του Δήμου Αθηναίων κ.α. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.

Κώστας Καραμανλής: Χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις, προσφέρουμε στους πολίτες της δυτικής Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στους μαθητές, μια καλύτερη ποιότητα ζωής»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, με αφορμή την ολοκλήρωση και αυτού του κύκλου των διαδικασιών δήλωσε: «Στο σχεδιασμό μας, προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση των σχολικών μονάδων της χώρας, ειδικά σε περιοχές όπως η Δυτική Θεσσαλονίκη, που έχει ιδιαίτερη πληθυσμιακή ανάπτυξη. Νομίζω, ότι σήμερα, με την ανακοίνωση του προσωρινού αναδόχου του έργου προϋπολογισμού 128,4 εκατ. ευρώ, αποτυπώνεται πως δε μένουμε στα λόγια, αλλά κάνουμε πράξεις,

Αποδεικνύουμε επίσης πως στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν μας απασχολούν μόνο τα “μεγάλα” έργα, αλλά και τα λεγόμενα “μικρά” έργα, τα οποία όμως έχουν άμεσο αποτύπωμα στην καθημερινότητα των πολιτών. Και έχουμε μία ιδιαίτερη ευαισθησία όταν πρόκειται για την ποιότητα ζωής των μαθητών.

H δημιουργία των 17 σύγχρονων βιοκλιματικών σχολικών μονάδων, προχωρεί τάχιστα με ΣΔΙΤ, γιατί η Κυβέρνηση δε βασίζεται μόνο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά χρησιμοποιεί και άλλα εργαλεία, ώστε να δημιουργηθεί ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον για τους μαθητές. Άλλωστε, τα ΣΔΙΤ είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο και για την κατασκευή σχολείων, καθώς αναλαμβάνεται και η συντήρηση και λειτουργία των σχολικών μονάδων, επομένως πρέπει να χρησιμοποιείται με τη μεγαλύτερη ευελιξία και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις, προσφέρουμε στους πολίτες της δυτικής Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στα παιδιά μας, τους μαθητές, μια καλύτερη ποιότητα ζωής».

Γιώργος Καραγιάννης: «Ένα έργο εξαιρετικά υψηλής αξίας καθώς αφορά το πιο ενεργό και ελπιδοφόρο κομμάτι της κοινωνίας μας, τους νέους»

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Κινηθήκαμε με γρήγορους ρυθμούς για να ολοκληρώσουμε τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ των 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία και ειδικά τη Δυτική Θεσσαλονίκη όπου οι ελλείψεις στις υφιστάμενες υποδομές δημιουργούσαν έντονο πρόβλημα για τους μαθητές και τους δασκάλους. Πρόκειται για ένα έργο εξαιρετικά υψηλής αξίας καθώς αφορά το πιο ενεργό και ελπιδοφόρο κομμάτι της κοινωνίας μας, τους νέους. Είναι αποστολή και υποχρέωσή μας να βρισκόμαστε δίπλα στους πολίτες και αναβαθμίζουμε την καθημερινότητά τους. Το σχέδιό μας για τη Θεσσαλονίκη είναι ολοκληρωμένο και συνεκτικό, περιλαμβάνοντας ευρεία γκάμα έργων που θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης σε όλα τα επίπεδα».

Τα επόμενα βήματα

Αν δεν υπάρξουν προσφυγές ή ενστάσεις, θα ακολουθήσει η συγγραφή της σύμβασης, η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης του έργου (συνεργαζόμενες τράπεζες, ίδια κεφάλαια κλπ), η αποστολή της στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση από τη Βουλή και η επίσημη τελετή των υπογραφών. Τελευταία βήματα θα είναι η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων και η υπογραφή της που θα της δώσει σάρκα και οστά καθώς θα περάσουμε στην κατασκευαστική περίοδο της ΣΔΙΤ.

Μεγάλος στόχος για την ΚΤΥΠ είναι το έργο να υπογραφεί το πρώτο πεντάμηνο του 2023. Είναι το πρώτο κτιριακό εργο-ΣΔΙΤ (από το 2020) που φτάνει στην τελική του φάση και το ενδιαφέρον στρέφεται στο πόσοι τελικά θα είναι εκείνοι που θα συμμετέχουν σε αυτό.

Για την ΚΤΥΠ θα είναι το πρώτο έργο-ΣΔΙΤ μετά από περίπου εννιά χρόνια όταν ξεκίνησε η υλοποίηση του διπλού έργου για την υλοποίηση 24 σχολείων στην Αττική. Παράλληλα είναι το πρώτο κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ για τη Θεσσαλονίκη καθώς στο παρελθόν είχε και πάλι επιχειρηθεί η κατασκευή σχολείων μέσω της μεθόδου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα χωρίς όμως επιτυχία.

Οι εταιρείες και το έργο

Ο ανάδοχος πρόκειται να αναλάβει τον σχεδιασμό, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία 17 σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε πέρυσι, στις 31 Μαϊου 2021 και πλεόν προχωρά στην τελική φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο-ΣΔΙΤ για σχολικές μονάδες το οποίο έχει αναλάβει να υλοποιήσει η ΚΤΥΠ Α.Ε. για την τρέχουσα δεκαετία.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 159,21 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 128,4 εκατ. ευρώ). Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που ακολουθεί το παράδειγμα της Αθήνας (με τα 24 σχολεία-ΣΔΙΤ) τα οποία αποτελούν πρότυπο δημόσιου σχολείου σήμερα. Τα κτιριακά συγκροτήματα είναι μοιρασμένα στην Περιφέρεια και συγκεκριμένα σε εννέα Δήμους.

Τα σχολικά συγκροτήματα είναι τα κάτωθι:

1. 7ο Νηπιαγωγείο Πεύκων στο Δήμο Νεάπολης Συκεών

2. 4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκων στο Δήμο Νεάπολης Συκεών

3. 1ο ΕΠΑΛ Συκεών στο Δήμο Νεάπολης Συκεών

4. ΓΕΛ Ευκαρπίας στο Δήμο Παύλου Μελά

5. 4ο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας στο Δήμο Παύλου Μελά

6. 3ο ΓΕΛ Πολίχνης στο Δήμο Παύλου Μελά

7. 1ο Λύκειο Πολίχνης στο Δήμο Παύλου Μελά

8. 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Δήμο Λαγκαδά

9. 3ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου στο Δήμο Ωραιοκάστρου

10. 6ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου στο Δήμο Ωραιοκάστρου

11. 1ο ΓΕΛ Μίκρας στο Δήμο Θέρμης

12. 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων στο Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης

13. Ειδικό Δημοτικό Σχολείο & Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς στο Δήμο Καλαμαριάς

14. 3ο Γυμνάσιο Πυλαίας στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη

15. 3ο Λύκειο Πυλαίας Χορτιάτη ο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη

16. 3ο Δημοτικό Σχολείο Πανοράματος στο Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη

17. Μουσικό Γυμνάσιο Λύκειο Κατερίνης στο Δήμο Κατερίνης

27 χρόνια

Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 324 μήνες, δηλαδή 27 έτη. Τα δύο πρώτα χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης θα αφορούν την κατασκευή των σχολικών συγκροτημάτων.

Ο ανάδοχος με την ολοκλήρωση του κατασκευαστικού αντικειμένου θα αναλάβει την λειτουργία-συντήρηση και φύλαξη των σχολείων. Αν λάβουμε υπόψη μας την εμπειρία της Αθήνας, πρόκειται για υποδομές-κόσμημα που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από ιδιωτικά σχολεία.

Το έργο αυτό αποτελεί μέρος των κτιριακών έργων-ΣΔΙΤ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Παράλληλα τρέχουν και οι διαγωνισμοί για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς, για 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας και για 4 Δικαστικά Μέγαρα στην Κεντρική Μακεδονία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα