Τι και πώς ψωνίζουμε στην Black Friday

Διαβάζεται σε 3'
Black Friday
Black Friday istock

Ο φετινός Νοέμβριος είναι ο πρώτος, μετά από πολλά χρόνια, χωρίς ενδιάμεσες εκπτώσεις. Τα είδη που προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές.

Εκτός από βροχές ο Νοέμβριος φέρνει επίσης και το μεγάλο εκπτωτικό γεγονός της Black Friday, η οποία τα τελευταία χρόνια εκτείνεται πολύ πέρα από την τελευταία Παρασκευή του μήνα. Για την ακρίβεια, τότε κορυφώνεται καθώς πολύ νωρίτερα το λιανεμπόριο ξεκινά τις καμπάνιες του και τις προσφορές τιμών.

Με το εργαλείο των ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και τις επενδύσεις σε υποδομές, logistics και εξυπηρέτηση – που επισπεύστηκαν και δοκιμάστηκαν σκληρά κατά την περίοδο της πανδημίας- το εγχώριο λιανεμπόριο εισέρχεται πλέον με μεγαλύτερη δυναμική, ώστε να ανταποκριθεί στην καταναλωτική ζήτηση.

Παρά το ότι ολόκληρη η αγορά ανεξαρτήτως κλάδου συμμετέχει στον εκπτωτικό θεσμό της Black Friday, ασφαλώς και σύμφωνα με όλες τις καταναλωτικές έρευνες την πρωτοκαθεδρία των αγορών κατέχουν τα είδη τεχνολογίας και οι ηλεκτρικές συσκευές διαχρονικά τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Πρόκειται για προϊόντα που αγοράζονται βάσει προγραμματισμού και η ευκαιρία μιας γενναίας έκπτωσης δεν αφήνει αδιάφορους τους καταναλωτές. Με βάση δε τα στοιχεία της GfK για το 2019, το οποίο αποτελεί ένα έτος για βάση σύγκρισης, καθώς δεν συμπεριλαμβάνει τα πανδημικά δεδομένα του 2020 και του 2021, η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έδειξε ιδιαίτερη δυναμική στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, δεχόμενη θετική επίδραση και από την Black Friday.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της GfK, σημαντικός όγκος πωλήσεων πραγματοποιείται πλέον στο δ’ τρίμηνο κάθε χρονιάς, γεγονός που αποδίδεται τόσο στην υιοθέτηση της Black Friday από το εγχώριο λιανεμπόριο όσο και από στην παραδοσιακή αύξηση της ζήτησης κατά την χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο.

Είναι επίσης χαρακτηριστική η ένταση της επικοινωνίας των αλυσίδων τεχνολογίας και οικιακού εξοπλισμού, καθώς οι καμπάνιες συναγωνίζονται σε πρωτοτυπία ακόμη και παλαιότερα διαφημιστικά προγράμματα των ίδιων εταιρειών. Το δε omnichannel μοντέλο με το οποίο αναπτύσσονται στην ελληνική αγορά «επιταχύνει» τόσο τη διάδοση του μηνύματος όσο και αυτές καθαυτές τις αγορές.

Για φέτος οι προβλέψεις του λιανεμπορίου συγκλίνουν πως θα συνεχιστεί η «παράδοση» εκ μέρους των καταναλωτών και από τα 2-2,5 δις.ευρώ (που κατά μέσο όρο δαπανούνται στην Ελλάδα κατά την Black Friday) τη μερίδα του λέοντος θα καρπωθούν οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών.

Πέραν από τα gadgets, τα τεχνολογικά προϊόντα και τις τηλεοράσεις (οι οποίες έχουν διαχρονικά την τιμητική τους κατά την Black Friday), τα στοιχεία των τελευταίων χρόνων αποδεικνύουν ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι υψηλό και για τις λεγόμενες «λευκές» συσκευές.

Με γεμάτες αποθήκες, οι μεγάλες αλυσίδες στοχεύουν να αποσπάσουν μερίδια αγοράς, ενώ μετά από μια περίοδο συγκράτησης –εξαιτίας και των επιδοματικών προγραμμάτων αντικατάστασης συσκευών που ολοκληρώθηκαν- κινούνται πλέον επιθετικά, προσφέροντας όχι μόνον καλές τιμές αλλά και ευελιξία πληρωμών, πρόσθετες υπηρεσίες αλλά και γρήγορη παράδοση. Οι επιχειρήσεις δε με εκτεταμένο πανελλαδικά δίκτυο αλλά και ψηφιακό κατάστημα, αναμένεται να καταγράψουν νέα ρεκόρ επισκεψιμότητας.

Ας σημειωθεί δε ότι ο φετινός Νοέμβριος είναι ο πρώτος, μετά από πολλά χρόνια, χωρίς ενδιάμεσες εκπτώσεις, με το ενδιαφέρον επιχειρηματιών και καταναλωτών να εστιάζει πλέον αποκλειστικά στο εμπορικό γεγονός της Black Friday. Ως εκ τούτου η αγορά αναμένεται να δώσει μεγαλύτερη αξία στη συγκεκριμένη περίοδο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα