Το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ οδηγεί στο άνοιγμα της Jumbo από σήμερα
Η νέα στροφή υπαγορεύτηκε για λόγους που δεν σχετίζονται με την εμπορική στρατηγική της Jumbo, αλλά επειδή βάση της νέας ΚΥΑ, θα υποχρεώνονταν να μεταφέρει τους εργαζομένους της στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.
- 01 Φεβρουαρίου 2021 09:57
Με νέα απόφαση – που ανατρέπει την προηγούμενη του Σαββατοκύριακου – η αλυσίδα Jumbo προχωρά στο άνοιγμα των καταστημάτων της και στις «κόκκινες περιοχές», ακολουθώντας το διπλό μοντέλο του click inside για προϊόντα, όπως ρούχα, παπούτσια και είδη βιβλιοχαρτοπωλείου, και click away για όλα τα υπόλοιπα (παιχνίδια, είδη οικιακού εξοπλισμού κτλ.
Η νέα στροφή υπαγορεύτηκε για λόγους που δεν σχετίζονται με την εμπορική στρατηγική της αλυσίδας, αλλά με το γεγονός του ότι αν διατηρούσαν σε αναστολή λειτουργίας καταστήματα και άρα και εργαζόμενους, ενώ διέθεταν το δικαίωμα πώλησης και λειτουργίας έστω για μέρος των προιόντων της γκάμας τους βάση της νέας ΚΥΑ, θα υποχρεώνονταν να μεταφέρουν τους εργαζομένους στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ. Ως εκ τούτου η εταιρεία θα επιβαρύνονταν συμμετέχοντας στην κάλυψη των αμοιβών και ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων, χωρίς να παράγει τζίρο με τα καταστήματα της κλειστά στις κόκκινες περιοχές, οι οποίες αποτελούν λόγω Αττικής, ένα μεγάλο μέρος της δύναμης της.
Πάντως το νέο format που ισχύει για το λιανεμπόριο έχει δημιουργήσει σύγχυση σε επιχειρήσεις και καταναλωτές με τις μεν πρώτες να επιχειρούν να βρουν το βέλτιστο μοντέλο λειτουργίας.
Η χρήση του μοντέλου click in shop, δηλαδή αγορές από το κατάστημα, με επίσκεψη κατόπιν ραντεβού και για 2 ώρες παραμονής στον εμπορικό χώρο, με περιορισμό ένα άτομο ανά 25 τ.μ., που μπορούν να εφαρμόζουν επιχειρήσεις ένδυσης, υπόδησης και ειδών βιβλιοχαρτοπωλείου στις “κόκκινες περιοχές”, γίνεται κατά το δοκούν. Ενδεικτική είναι η περίπτωση των αλυσίδων της Inditex, όπως η Zara, η Stradivarius, η Bershka, η Pull & Bear και τα άλλα σήματα του χαρτοφυλακίου του ισπανικού ομίλου, τα οποία ενώ υπάγονται στις δραστηριότητες (KAΔ) που μπορούν να λειτουργούν με το μοντέλο αγορών με ραντεβού στις κόκκινες περιοχές, δεν λειτουργούν τα φυσικά τους καταστήματα από το Σάββατο. Εξυπηρετούν τους καταναλωτές με τη μέθοδο click & collect (αγορά από το e-shop και παράδοση στην είσοδο των καταστημάτων) εφόσον ωστόσο έχουν ολοκληρώσει τις αγορές τους, της πληρωμής συμπεριλαμβανομένης, μέσω των e-shop των εμπορικών σημάτων αποκλειστικά.
H Η&Μ πάντως, που είχε αποστασιοποιηθεί τον Δεκέμβριο από το click away, λειτουργεί το δίκτυό της με το click in shop, τουλάχιστον προς ώρας. Σε άλλα σήματα της αγοράς, με το μοντέλο των αγορών κατόπιν ραντεβού εξυπηρετούν στις επιβαρυμένες περιοχές τα καταστήματα franchise της Mango, της Benetton αλλά και πολυκαταστήματα όπως τα Αttica.
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr