Το σχέδιο της Παπουτσάνης για το αβέβαιο 2023

Το σχέδιο της Παπουτσάνης για το αβέβαιο 2023
Φωτογραφία αρχείου iStock

Τη στρατηγική απόφαση ενίσχυσης των δικών της brands αλλά και της επέκτασης στην κατηγορία των απορρυπαντικών προκρίνει η εταιρεία. Η πίεση στα περιθώρια κέρδους αλλά και οι κινήσεις αντιστάθμισης.

Έτος αβεβαιότητας, το οποίο ωστόσο ξεκινά από καλύτερη κοστολογική βάση χαρακτήρισε και το 2023 η διοίκηση της Παπουτσάνης, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Μπορεί έως το εννεάμηνο του 2022, να εμφάνισε αύξηση τζίρου της τάξης του 28%, ωστόσο το μισό αυτής της επίδοσης αποδίδεται στις ανατιμήσεις και το άλλο μισό στην οργανική ανάπτυξη. Στο ίδιο διάστημα ωστόσο η εταιρεία κατέγραψε σημαντική μείωση του περιθωρίου κέρδους EBITDA (12% στο εννεάμηνο από 18% στο σύνολο του 2021), αποφασίζοντας να απορροφήσει τα υπέρογκα κόστη πρώτων υλών (+40%), ενέργειας (σχεδόν τριπλάσια κόστη) αλλά και μεταφορικών.

Την ώρα ωστόσο που η εταιρεία είχε να διαχειριστεί τις επιπτώσεις των κοστολογίων, κατέγραφε και τη θετική επίδραση των επενδύσεων της (25 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία τριετία), που δημιούργησαν εξοικονομήσεις της τάξης του 1,3 εκατ.ευρώ.

Κατά τον CEO της εταιρείας κ. Μ. Τασόπουλο, αυτό το μίγμα θα πρέπει να αλλάξει και γι αυτό η εταιρεία αφενός διαπραγματεύτηκε τα συμβόλαια της με βιομηχανικούς πελάτες, ώστε να μοιραστεί το κόστος για το α’ τρίμηνο του 2023, αλλά και στηρίζει στρατηγικές ενίσχυσης των δικών της brands αλλά και των ξενοδοχειακών προϊόντων που διαθέτουν καλύτερα περιθώρια κέρδους.

Με βάση την υπάρχουσα ωστόσο υποδομή και τις προβολές για τα επόμενα έτη, η εταιρεία εκτιμά ότι θα «ανέλθει» σε νορμάλ επίπεδα κερδοφορίας το 2025, ήτοι 18% περιθώριο κέρδους EBITDA και 10% περιθώριο κέρδους προ φόρων.

Στο μεταξύ, η εταιρεία, σκοπεύει να εκμεταλλευτεί την ισχυρή της θέσης ως παραγωγός για τρίτους βιομηχανικούς πελάτες και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αλλά ταυτοχρόνως να χτίζει το δικό της χαρτοφυλάκιο σε λιανική και ξενοδοχειακό κλάδο. Στόχος δε είναι σε μεσοπρόθεσμη βάση το 50% του κύκλου εργασιών να προέρχεται από τα δικά της brands, ενώ μετά την εξαγορά της φίρμας Αρκάδι, σκοπεύει να δημιουργήσει διακριτή θέση και στα προϊόντα οικιακής χρήσης, πέρα από τα καλλυντικά.

Για το 2023, η εταιρεία προγραμματίζει περιορισμένες επενδύσεις της τάξης των 3 εκατ.ευρώ, ωστόσο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 15 εκατ. ευρώ από EBRD και πόρους του TAA, για μελλοντικές επενδύσεις κατά την προσεχή τριετία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα