ΒΙΚΟΣ: Η οικογένεια που τα “έβαλε” με τις πολυεθνικές και επένδυσε στην Ήπειρο

ΒΙΚΟΣ: Η οικογένεια που τα “έβαλε” με τις πολυεθνικές και επένδυσε στην Ήπειρο
Η οικογένεια Σεπετά

Η ΒΙΚΟΣ ολοκλήρωσε το νέο εργοστάσιό της στο Καλπάκι Ιωαννίνων, μια επένδυση 22 εκατ. ευρώ. Επίσης, λανσάρει δύο νέες συσκευασίες αναψυκτικών, ενώ ετοιμάζεται για δυναμική είσοδο στην HORECA. Το success story της οικογένειας Σεπετά.

Τριάντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την ίδρυση της ΒΙΚΟΣ Α.Ε., η οποία έχει καταφέρει όλο αυτό το διάστημα να καθιερωθεί τόσο στην ελληνική βιομηχανία, όσο και στη συνείδηση του κόσμου, αποτελώντας ένα αξιόπιστο και προσφιλές brand, άρρηκτα συνδεδεμένο με το φυσικό μεταλλικό νερό – και όχι μόνο. Για την επέτειό της, η εταιρεία έχει ως μότο το “Δύναμή μας, η ανάπτυξή μας”, κάτι που εφαρμόζεται στην πράξη, αφού η ΒΙΚΟΣ αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο, έχοντας ως στόχο την κορυφή, παραμένοντας, παράλληλα, προσηλωμένη στην ποιότητα.

Η ΒΙΚΟΣ ξεκίνησε την παραγωγική της δραστηριότητα το 1992, εμφιαλώνοντας την πρώτη της φιάλη φυσικού μεταλλικού νερού. Έκτοτε, έχει επενδύσει πολλά εκατομμύρια, φτάνοντας στην τεράστια επένδυση των 22 εκατομμυρίων ευρώ το διάστημα 2021-2022. Διαθέτει 260 στρέμματα με ιδιόκτητες εγκαταστάσεις και πέντε εργοστάσια καθετοποιημένης παραγωγής, εκ των οποίων τα τέσσερα εμφιαλώνουν νερό και παράγουν αναψυκτικά, ενώ το πέμπτο, η Petcom Plastics, παράγει προπλάσματα φιαλών (preforms) από PET και πώματα. Αξίζει, δε, να σημειωθεί, πως η εμφιάλωση του νερού στις εγκαταστάσεις της εταιρείας γίνεται με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

Στο νέο εργοστάσιο της ΒΙΚΟΣ Α.Ε. στο Καλπάκι Ιωαννίνων NEWS 24/7

Οικογενειακή επιχείρηση – Στο “τιμόνι” η δεύτερη γενιά Σεπετά

Η ΒΙΚΟΣ Α.Ε. ιδρύθηκε από τον Πέτρο Σεπετά και την Ελένη Θεοχάρη, ενώ σήμερα στην εταιρεία έχουν ενταχθεί και οι τρεις γιοι της οικογένειας – Κωνσταντίνος, Ρηγίνος, Παύλος – συμβάλλοντας ο καθένας με τον δικό του τρόπο στην ανάπτυξή της. Η νέα γενιά της οικογένειας συνεχίζει το όραμα και το ενισχύει με “φρέσκιες” ιδέες, αποδεικνύοντας πως η ΒΙΚΟΣ είναι μια εταιρεία που “βλέπει” μπροστά και στοχεύει στην εξέλιξή της στο μέλλον, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων.

Σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στα Ιωάννινα, ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας, Πέτρος Σεπετάς, έκανε μια αναδρομή στο παρελθόν, ενθυμούμενος τα πρώτα βήματα της ΒΙΚΟΣ και σημειώνοντας την εξέλιξή της μέχρι σήμερα. “Πριν από τριάντα χρόνια αποφάσισα με την σύζυγό μου, την κ. Ελένη Θεοχάρη, να ξεκινήσουμε αυτή την επιχείρηση. Τότε, ένα στέλεχος μεγάλης πολυεθνικής με ρώτησε: “μα, καλά, πού πας να τα βάλεις με την πολυεθνική;”. Εγώ απάντησα: “δεν πειράζει, θα προσπαθήσω”. Σήμερα έχουμε φτάσει να είμαστε η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία (μη αλκοολούχων) ποτών στην Ελλάδα και η πρώτη με ελληνική ιδιοκτησία. Συνεχίζουμε, ώστε να εδραιώσουμε τη θέση μας”, ανέφερε σχετικά.

Στο νέο εργοστάσιο της ΒΙΚΟΣ Α.Ε. στο Καλπάκι Ιωαννίνων NEWS 24/7

Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο μεγαλύτερος γιος της οικογένειας, ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, ο οποίος είναι Sales & Marketing Director της ΒΙΚΟΣ Α.Ε., παρουσιάζοντας την εξέλιξη της εταιρείας το τελευταίο διάστημα και σημειώνοντας τους στόχους της για το μέλλον. Μεταξύ άλλων, ανέφερε: Είμαστε και οι τρεις πλέον εδώ στην Ήπειρο και προσπαθούμε να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, ώστε να πάμε παραπέρα. Το 2021 ο τζίρος άγγιξε τα 91 εκατ. ευρώ και για φέτος η εκτίμηση της αύξησης είναι μεταξύ 18% – 20%“.

Ο Παύλος Σεπετάς, ο οποίος εργάζεται στους τομείς της παραγωγής, της οργάνωσης της λειτουργίας, της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης, είπε με τη σειρά του: “Το industry 4.0 δημιουργεί νέες προσεγγίσεις στις παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής στη βιομηχανία. Η χρήση της υψηλής τεχνολογίας είναι αυτή που διασφαλίζει την ποιότητα των προϊόντων, την βέλτιστη απόδοση των γραμμών παραγωγής, την αποτελεσματικότερη διαχείριση όλου του δικτύου μας διανομής και φυσικά των ενδυνάμωση των εργαζομένων μας με νέα εργαλεία, ώστε να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους πιο εύκολα”.

Στο νέο εργοστάσιο της ΒΙΚΟΣ Α.Ε. στο Καλπάκι Ιωαννίνων NEWS 24/7


Έπειτα, ο Ρηγίνος Σεπετάς σημείωσε: “Σήμερα είμαστε μία μεγάλη ομάδα 449 εργαζομένων, στους οποίους αν προστεθούν και όσοι έμμεσα συνεργάζονται με την εταιρεία, ο ευρύτερος κύκλος υπερβαίνει τους 650 ανθρώπους. Η ΒΙΚΟΣ θα συνεχίσει να επενδύει στην Ήπειρο όχι μόνο επειδή εδώ είναι οι ρίζες μας και είμαστε περήφανοι γι’ αυτές, αλλά και επειδή η Ήπειρος έχει πλέον σημαντικές προοπτικές“.

Τέλος, η κ. Ελένη Θεοχάρη, συνιδρύτρια της ΒΙΚΟΣ Α.Ε. και ο άνθρωπος που έκοψε το πρώτο τιμολόγιο της εταιρείας πριν από τριάντα χρόνια, έκλεισε την παρουσίαση αναφέροντας: “Η εταιρεία ΒΙΚΟΣ, είναι μία ελληνική οικογενειακή εταιρεία που πρεσβευτές της είναι οι ίδιες οι αξίες. Αξίες, που εμπεριέχονται σε κάθε μπουκάλι και πλέον σε κάθε κουτάκι. Πέρα από την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα, τον ανθρωποκεντρισμό, τον σεβασμό στο περιβάλλον, και τη φιλαλληλία, την χαρακτηρίζει η ακεραιότητα και η ειλικρίνεια. Τα χαρακτηριστικά της εταιρείας, γίνονται μέσα από τα προϊόντα της, συνώνυμα της ζωής, της αισιοδοξίας και της ευδαιμονίας, όπως όμως την ορίζει ο Αριστοτέλης με την έννοια της ολοκλήρωσης, της πραγμάτωσης και της πληρότητας”.

Νέα υπερσύγχρονη μονάδα στο Καλπάκι – Επένδυση 22 εκατ. ευρώ

Η ΒΙΚΟΣ Α.Ε. έθεσε σε λειτουργία πριν από μερικούς μήνες τη νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων του Δήμου Πωγωνίου. Το νέο βιομηχανοστάσιο αποτελεί μια τεράστια επένδυση ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ, με την οποία ολοκληρώνεται ένας κύκλος επενδύσεων 47 εκατομμυρίων την τελευταία επταετία, ο οποίος ακολουθείται από νέες επενδύσεις στην παραγωγή, τις υποδομές και τα logistics, την ψηφιοποίηση και την ενέργεια, καθώς και το ανθρώπινο δυναμικό.

Η νέα μονάδα διαθέτει εμβαδόν 8.800m2, φτάνοντας έτσι το συνολικό εμβαδόν των εγκαταστάσεων της ΒΙΚΟΣ στα 87.800m2. Εκεί “τρέχουν” δύο γραμμές παραγωγής και εμφιάλωσης αναψυκτικών σε γυαλί και αλουμίνιο, με τη δυναμικότητα της παραγωγής να ανέρχεται στη γυάλινη συσκευασία σε 20.000 φιάλες ανά ώρα και στην αλουμινένια συσκευασία σε 42.000 φιάλες ανά ώρα. Η συνολική παραγωγική δυναμικότητα των 32 γραμμών που διαθέτει η ΒΙΚΟΣ στα εργοστάσιά της, ανέρχεται πλέον σε 421.000 μονάδες την ώρα.

Ο μεγάλος στόχος – Δυναμική είσοδος στην αγορά HORECA

Με τις νέες συσκευασίες σε γυαλί και αλουμίνιο, τα προϊόντα της ΒΙΚΟΣ Α.Ε. μπαίνουν πλέον στην κατηγορία lifestyle και αποκτούν μεγάλη δυναμική εξωστρέφειας, ενώ το καινούργιο, πέμπτο εργοστάσιο ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο της εταιρείας στην αγορά της HORECA της εστίασης και των ξενοδοχείων. “Πρόκειται για δύο συσκευασίες premium που θα αναφέρονται κατά βάση στην αγορά HORECA, στην οποία εστιάζουμε”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Σεπετάς.

Αναπτυξιακή πορεία των αναψυκτικών – Ψηλά στην κατηγορία COLA

Ως προς το φυσικό μεταλλικό νερό, το brand ΒΙΚΟΣ έχει ενισχύσει κατά 0,8 μονάδες το μερίδιο του σε σχέση με πέρσι, ενώ το μήνα Σεπτέμβριο πέρασε στην πρώτη θέση. Στην κατηγορία των αναψυκτικών, η ΒΙΚΟΣ Α.Ε. διαγράφει, επίσης, μια εντυπωσιακή αναπτυξιακή πορεία, ενώ ο εν λόγω κλάδος αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση για τους ιθύνοντες και, καθώς και μια από τις βασικές στοχεύσεις τους.

Τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά ΒΙΚΟΣ βελτιώνουν συνεχώς το μερίδιο τους και “μειώνουν” τη διαφορά από τους βασικούς ανταγωνιστές. Συγκεκριμένα, ενώ η αγορά των αναψυκτικών έχει ανάπτυξη +1,4%, το brand ΒΙΚΟΣ αναπτύσσεται με 10,2% και μέσα σε λίγα χρόνια (από το 2014, όταν και εισήχθη στον κλάδο) έχει καταφέρει να έχει μερίδιο 7,1% σε μία αγορά που υπάρχουν εδραιωμένες και αναγνωρίσιμες μάρκες.

Ενδεικτικά, στην κατηγορία της Cola, η ΒΙΚΟΣ βρίσκεται στην τρίτη θέση στην αγορά με μερίδιο 6,4%. Η ανάπτυξη της Βίκος Cola στην κατηγορία είναι 8,5%, ενώ η κατηγορία αναπτύσσεται οριακά +0,8%. Όσον αφορά τη Βίκος Cola Zero Sugar, την οποία η εταιρεία λάνσαρε την άνοιξη του 2021, έχει ήδη καταφέρει να συμβάλει σημαντικά, καθώς αποτελεί πλέον το 36% της συνολικής κατηγορίας Cola και αναπτύσσεται διαρκώς (+7,7%). Σημαντική είναι η ανάπτυξη και στην πορτοκαλάδα, η οποία βρίσκεται στην τρίτη θέση με μερίδιο 9,3% και με αύξηση όγκου +10,9%, ομοίως και στη λεμονάδα, όπου η ΒΙΚΟΣ έχει περάσει στην τρίτη θέση με μερίδιο 11,5%, έχοντας κερδίσει 0,8 μονάδες σε σχέση με πέρσι.

Pink Grapefruit – Η αιχμή του δόρατος για την ΒΙΚΟΣ Α.Ε.

Το μεγάλο στοίχημα, όμως, της ΒΙΚΟΣ, το οποίο κερδήθηκε ήδη – σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα – είναι το προϊόν Βίκος Pink Grapefruit, που λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2022 και μέσα σε 6 μήνες έχει καταφέρει να καταγράψει σημαντικά μερίδια στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των Pink.

Πιο αναλυτικά, στο σύνολο της αγοράς Pink Grapefruit, ο ΒΙΚΟΣ καταγράφει μερίδιο 12,3% και είναι στην τρίτη θέση. Τους καλοκαιρινούς μήνες, μάλιστα, κατέγραφε μερίδια πάνω από 16% και ήταν στη δεύτερη θέση. Εστιάζοντας στην αγορά των supermarkets μόνο, η επίδοση του Βίκος Pink Grapefruit είναι, επίσης, εντυπωσιακή, καθώς καταγράφει ήδη μερίδιο 11,5%, αν και ακόμα παρουσιάζει χαμηλή διανομή. Στην αγορά της μικρής λιανικής (convenience stores & kiosks), το Βίκος Pink Grapefruit είναι ήδη στη δεύτερη θέση με το μερίδιό του να είναι στο 14,2%, όμως ήδη τους τελευταίους μήνες το μερίδιο εκτοξεύεται πάνω από το 20%.

Είναι η αιχμή του δόρατος για τη νέα επένδυση, γιατί είναι αμιγώς ένα προϊόν το οποίο έχει επιτόπια κατανάλωση και συνδυάζεται μαζί με αλκοολούχα ποτά. Θα φτάσουμε να κλείνουμε στη δεύτερη θέση μέχρι το τέλος της χρονιάς στην κατηγορία της Pink στα supermarket. Εδώ είναι η πραγματική πρόκληση, και επενδύοντας στις δύο νέες συσκευασίες, θα καταφέρουμε να ανεβάσουμε νούμερα κατευθείαν και να επενδύσουμε στην κρύα αγορά”, ανέφερε σχετικά ο Κωνσταντίνος Σεπετάς.

Στο νέο εργοστάσιο της ΒΙΚΟΣ Α.Ε. στο Καλπάκι Ιωαννίνων NEWS 24/7

Η ευλογημένη Ήπειρος – Πηγή έμπνευσης και αφορμή ύπαρξης

Η οικογένεια Σεπετά αντιμετωπίζει με σεβασμό τον ευλογημένο τόπο στον οποίο δραστηριοποιείται, με αγάπη, ευγνωμοσύνη και ενδιαφέρον για το περιβάλλον. Η Ήπειρος αποτέλεσε όχι μόνο πηγή έμπνευσης για τους ιδρυτές της ΒΙΚΟΣ Α.Ε., αλλά και αφορμή ύπαρξης της εταιρείας εδώ και τριάντα χρόνια, κάτι που συνειδητοποιούν και γνωρίζουν καλά και οι ίδιοι. Η φυσική ομορφιά της περιοχής είναι απερίγραπτη, ενώ η επένδυση της εταιρείας σε ένα τόσο υπέροχο μέρος που έμενε για πολλά χρόνια στην αφάνεια, αποδεικνύεται πως μόνο θετικό αποτέλεσμα έχει.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα