Wolt: Πρεμιέρα για τους Φινλανδούς που θέλουν να αλλάξουν το delivery στην Ελλάδα

Wolt: Πρεμιέρα για τους Φινλανδούς που θέλουν να αλλάξουν το delivery στην Ελλάδα

Τρόπος πληρωμής της παραγγελίας, επιλογές εστιατοριών, εργασιακές σχέσεις με τους μεταφορείς και εμπειρία devivery είναι μερικές από τις βασικές αλλαγές που φέρνει η φινλανδική start up Wolt, που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Αθήνα

Μπορεί μία νεόκοπη – ξεκίνησε μόλις το 2014 – φινλανδική Start Up όπως είναι η Wolt να ταράξει τα νερά της ώριμης αγοράς delivery στην Ελλάδα; Οι άνθρωποι της το πιστεύουν αλλά και η ίδια αγορά έχει δείξει ότι δεν έχει “ταβάνι” και είναι ανοιχτή σε νέες αλλαγές. Ποιος θα πίστευε πριν από δέκα χρόνια ότι εφαρμογές όπως το e-food.gr θα αντικαθιστούσαν τα φυλλάδια και τις τηλεφωνικές παραγγελίες ή ότι πλέον θα φτάνουν στην πόρτα μας delivery για παραγγελίες 2 ευρώ, π.χ. για ένα καφέ.

Η Wolt μετά από – σκάρτα – πέντε χρόνια λειτουργίας έχει καταφέρει να είναι σε 13 χώρες από την Σκανδιναβία έως το Ισραήλ και την Γεωργία και ανταγωνίζεται ευθέως σε αρκετές από τις 38 πόλεις που έχει παρουσία διεθνείς κολοσσούς στον χώρο των διανομών φαγητού όπως η UBER eats. Ο κύκλος εργασιών της αυξάνεται με ρυθμούς 200% ετησίως και σήμερα έχει καταφέρει να συνεργάζεται με 3.500 εστιατόρια, 10.000 διανομείς και να έχει πάνω από 1,5 εκατ. χρήστες που παραγγέλνουν είτε μέσω του site της είτε των εφαρμογών της σε AppStore και Google Play.

Στην Ελλάδα, η οποία γίνεται η 14η χώρα, οι διανομές ξεκίνησαν την περασμένη Παρασκευή και η Wolt έχει αρχικά παρουσία στο βόρειο τομέα και σε μία ακτίνα που περιλαμβάνει τις περιοχές Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, Χολαργού, Κηφισιάς, Αγίας Παρασκευής, Ψυχικού, Μελισσίων, Βριλησσίων και Ν. Ερυθραίας. Όπως ανέφερε στο News24/7 o Δημήτρης Καρέλος, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας στην Ελλάδα, στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2019 να βρίσκονται στο σύνολο των περιοχών που τους ενδιαφέρουν στην Αθήνα. Ήδη δουλεύουν πάνω στην γεωγραφική επέκταση προς το κέντρο της πόλης.

Μία από τις βασικές αλλαγές που φέρνει η Wolt είναι τα εστιατόρια που συνεργάζεται, αρκετά από τα οποία βάζει για πρώτη φορά στον χάρτη του delivery. Προς το παρόν είναι πάνω από 50 και ανάμεσα τους είναι τα Vegan Fairies, Big Cahuna, Il Covo, La Rotisserie, Κρήσσα Γη, Penny Lane, Nama. Όπως εξηγεί ο κ. Καρέλος “τα εστιατόρια που θέλουμε να έχουμε στην λίστα μας είναι αυτά που συζητάμε στις παρέες μας και με τους φίλους μας για το φαγητό τους” ξεκαθαρίζοντας ότι στην λογική της εταιρείας δεν είναι να συνεργάζεται με μαζικές αλυσίδες fast food και πίτσας ή το “φθηνό” σουβλατζίδικο. Η λίστα των εστιατορίων θα αυξάνεται συνεχώς τις επόμενες εβδομάδες καθώς είναι δεκάδες αυτά που βρίσκονται σε διαδικασία φωτογράφισης των πιάτων του μενού, το οποίο είναι μία από τις πολλές διαφοροποιήσεις με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό.

Πως λειτουργεί

Μια από τις βασικές αλλαγές που φέρνει η Wolt είναι ο ίδιος τρόπος λειτουργίας του delivery. Η πληρωμή γίνεται μόνο με κάρτα (για λόγους ευκολίας και ασφάλειας σύμφωνα με την εταιρεία) ενώ την παραγγελία την εκτελούν συνεργαζόμενοι με την Wolt διανομείς. Πως λειτουργεί; Ο πελάτης ολοκληρώνει την παραγγελία του και με την αποστολή της γίνεται η αποδοχή από το κατάστημα και η αυτόματη χρέωση στην κάρτα μαζί με το έξτρα κόστος διανομής ( ξεκινά από 1 ευρώ για απόσταση μέχρι 1,5 χλμ. και αυξάνεται 0,10 ευρώ ανά 500 μέτρα με την μέγιστη απόσταση διανομής είναι τα 4 χλμ.). Ταυτόχρονα ενημερώνεται μέσω αλγόριθμου ο κοντινότερος ελεύθερος συνεργάτης – διανομέας της Wolt ότι στο “χψ”κατάστημα βρίσκεται σε διαδικασίας παρασκευής μία παραγγελία την οποία πρέπει να παραδώσει στην “ψω” διεύθυνση.

Ο πελάτης καθ’ολη την διάρκεια ενημερώνεται για τον χρόνο παράδοσης ενώ στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού του βλέπει online το σημείο που βρίσκεται ο διανομέας (σ.σ. όπως στο beat ή στο forky).

Νέο μοντέλο διανομής

Αυτό το μοντέλο διανομής ήρθε να προσφέρει μία διαφορετική λύση – πέρα από επιλογών προς τους καταναλωτές – στους επιχειρηματίες εστίασης αλλά και σε διανομείς σε μία περίοδο που το σκηνικό στην αγορά των “ντελιβεράδων” αλλάζει. Είναι γνωστό ότι από το Υπουργείο Εργασίας προωθείται εγκύκλιος που έχει να κάνει με τις υποχρεώσεις που έχουν οι εργοδότες του χώρου της εστίασης απέναντι στους διανομείς. Τα κόστη, το ρίσκο, η ευθύνη και η μαζικότητα του delivery είχε αποθαρρύνει αρκετούς επιχειρηματίες από το ανοιχτούν στην συγκεκριμένη δραστηριότητα. Με την λύση που προσφέρει η Wolt, τουλάχιστον μπορεί να πειραματιστούν.

Αντίστοιχα στους διανομείς προσφέρονται – σύμφωνα με την εταιρεία – καλύτερες συνθήκες από αυτές που επικρατούν στο σύνολο της αγοράς. Όπως ενημερώθηκε το News24/7 o μεταφορέας ως ελεύθερος συνεργάτης (σ.σ. με δικό του εξοπλισμό) υπογράφει ιδιωτικό συμβόλαιο με την Wolt και αποφασίζει αυτός το πότε και το πόσο θα εργαστεί. Συγκεκριμένα ενημερώνεται για το πρόγραμμα της επόμενης εβδομάδας και επιλέγει για τις ώρες που θα συνεργαστεί με την εταιρεία.

Η εταιρεία του προσφέρει εγγυημένο ωριαίο εισόδημα (ακόμη και αν δεν εκτελέσει ούτε μία παραγγελία) χιλιομετρικό μπόνους ( που ουσιαστικά καλύπτει το κόστος καυσίμων) αλλά και έξτρα αμοιβή με βάση τις ώρες που εργάστηκε και τις παραγγελίες που διένειμε.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα