Χαμηλώνει το budget για ρούχα στη φετινή Black Friday

Χαμηλώνει το budget για ρούχα στη φετινή Black Friday
Κατάστημα ενδυμάτων Eurokinissi

Υπό πίεση η αγορά ένδυσης ενόψει σκληρού χειμώνα. Μειώνεται η καταναλωτική διάθεση αλλά και το διαθέσιμο ποσό για αγορές.

Παρά το γεγονός του ότι τα ρούχα και τα παπούτσια δεν αποτελούσαν αγορές «αιχμής» κατά την περίοδο των εκπτώσεων υπό τη σκέπη της Black Friday, εν τούτοις ο διεθνής ανταγωνισμός και το ηλεκτρονικό εμπόριο, έβαλαν στο παιχνίδι και τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Μόνο με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Ιούλιο του 2022, ωστόσο, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στη χώρα (και παρά την επίδραση του τουρισμού) μειώθηκαν κατά 3,4%, επίδοση, που αν υπολογιστεί και το εφέ των ανατιμήσεων, ίσως να ήταν και χαμηλότερη.

Ο μέσος ευρωπαϊκός όρος για αγορές προϊόντων ένδυσης έναντι του διαθέσιμου εισοδήματος κυμαίνεται στο 5% κατά τα τελευταία έτη (ακόμη και κατά την περίοδο της πανδημίας), όταν στην Ελλάδα δεν προσδιορίζεται ακριβώς. Η αγορά ένδυσης και υπόδησης, που όσο κι αν τη θεωρούμε αναγκαία και ενδεχομένως απολαυστική, διέρχεται μια νέα φάση κρίσης, όσο εντείνεται η πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα.

Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με έρευνα της διαδικτυακής πλατφόρμας Glami, πως φέτος μόνον οι μισοί Έλληνες καταναλωτές προτίθενται να κάνουν αγορές ένδυσης και υπόδησης κατά την Black Friday -περίοδο όπου νομοτελειακά θα εμφανιστούν ευκαιρίες- γεγονός που υποδεικνύει πως οι αγορές σε μη εκπτωτικές περιόδους, θα είναι ακόμη πιο περιορισμένες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της Glami, το 50% των Ελλήνων ανέφερε πως περιμένει την περίοδο του Black Friday για να αγοράσει ρούχα και παπούτσια – ποσοστό χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας, όπου στην ίδια ερώτηση το ποσοστό ήταν 66%. Το 37% δεν έχει αποφασίσει τι θα πράξει (έναντι 23% πέρυσι).

Το 43% προτίθεται να ξοδέψει έως και 100 ευρώ για αγορές ένδυσης, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό (23%) αυτών που θα διαθέσουν ελαφρώς μεγαλύτερο budget, από 100 έως 200 ευρώ. Σημαντικό είναι και το ποσοστό αυτών που δεν έχουν ακόμη σαφή εικόνα για το αν ο προϋπολογισμός, τους επιτρέπει να προβούν σε αγορές την τρέχουσα περίοδο (24%).

Η πανδημία επηρεάζει

Το 72% των Ελλήνων συμμετεχόντων στη φετινή έρευνα επιβεβαιώνει ότι αποφεύγει πλέον τα φυσικά καταστήματα με πολύ κόσμο ακόμη και κατά τη διάρκεια των μεγάλων εκπτωτικών περιόδων όπως είναι η Black Friday.

Ποσοστό της τάξης του 9% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρο κατά πόσο αισθάνεται άνετα στα φυσικά καταστήματα όταν επικρατεί πολυκοσμία ενώ μόνο ένα 19% δήλωσε ότι δεν επηρεάζεται από την παρουσία πλήθους. Σε σχέση με πέρυσι, το ποσοστό που δεν σκοπεύει να στραφεί στα φυσικά καταστήματα μειώθηκε μόνο κατά 5%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να διατηρεί δυναμική.

Τέλος, μόλις το 21% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι διαθέτει λίστα αγορών και άρα έχει προβεί σε αναζήτηση τιμών και προϊόντων. Η πλειονότητα, το 49% των ερωτηθέντων ανάφερε πως δεν προσχεδιάζει αλλά απλώς αναζητά τις καλύτερες προσφορές, όταν αυτές εμφανιστούν.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα