Του Έλληνα όλα μπορείς να τα στερήσεις στην κρίση, όχι όμως το τυρί

Του Έλληνα όλα μπορείς να τα στερήσεις στην κρίση, όχι όμως το τυρί

Στα χρόνια της ύφεσης οι περισσότερες κατηγορίες τροφίμων κατέρρευσαν αν μία αντιστέκεται και παρουσιάζει και ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια δεν είναι άλλη από τα τυροκομικά

Το ότι οι διατροφικές μας συνήθειες άλλαξαν ριζικά τα τελευταία επτά χρόνια δεν αποτελεί είδηση. Είναι γνωστό ότι οι περισσότερες κατηγορίες τροφίμων ακόμη και αυτές που είναι στην πρώτη γραμμή της διατροφής, όπως το γάλα (σ.σ. η πτώση ήταν -17% στο επτάμηνο του 2016) έχουν δεχθεί και δέχονται ισχυρές πιέσεις και πουλάνε κάθε μέρα και λιγότερα προϊόντα.

Το τρόφιμο που αντιστάθηκε σθεναρά αυτή την περίοδο δεν είναι άλλο από το τυρί. Βασικό και καθημερινό στοιχείο διατροφής αν και γνώρισε και αυτό μια πτωτική πορεία τα πρώτα χρόνια της ύφεσης τα τελευταία έχει καταφέρει και έχει καλύψει την “χασούρα” καθώς κινείται σταθερά ανοδικά.

Όπως αναφέρει η Κωνσταντίνα Καλούδη, Consultant Κλαδικών Μελετών της ICAP, με αφορμή σχετική κλαδική μελέτη που συνέταξε η εταιρεία,  από το 2013 και μετά η εγχώρια κατανάλωση τυροκομικών προϊόντων ακολουθεί ανοδική πορεία, σημειώνοντας ποσοστό αύξησης 4,3% το 2013/2012 και 2,6% το 2014/2013. Το 2015 η κατανάλωση εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 2% περίπου σε σχέση με το 2014. Σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις της αγοράς, το 2016 η κατανάλωση τυροκομικών αναμένεται να εμφανίσει αύξηση με ανάλογο ρυθμό αύξησης.

Το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης καλύπτεται διαχρονικά από τυριά ελληνικής παραγωγής, το ποσοστό των οποίων διαμορφώθηκε σε 65%-66% το 2015 επί της συνολικής κατανάλωσης. Βεβαίως, η εισαγωγική διείσδυση παραμένει σε σχετικά υψηλά επίπεδα και κυμαίνεται στο 33%-35% τα τελευταία έτη. Σε ερώτηση του news247 σχετικά με την τάση, ηΕλένη Δεμερτζή, Senior Manager Οικονομικών Mελετών της ICAP Group μας ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σταθερή στροφή προς τα εγχώρια τυριά τόσο εξαιτίας της στροφής των καταναλωτών προς τα ελληνικά προϊόντα όσο και λόγω της μείωσης κατανάλωσης πιο ακριβών εισαγόμενων τυροκομικών.

Η μεγαλύτερη υποκατηγορία παραμένουν τα λευκά τυριά (φέτα, τελεμές, αγελαδινό τυρί) με μερίδιο 45,2% και με αυξητικές τάσεις.Το 2015, περίπου το 12% της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης αφορούσε τυποποιημένα τυροκομικά προϊόντα, καταγράφοντας μείωση σε σχέση με το 2014. Ωστόσο, όσον αφορά την κατανάλωση τυροκομικών μόνο μέσω των super markets και των λοιπών σημείων λιανικής, το ποσοστό φτάνει στο επίπεδο του 22%.

τέλος αύξηση παρουσιάζουν οι ποσότητες εξαγωγής τα τελευταία χρόνια. Το ποσοστό εξαγωγικής επίδοσης κυμαίνεται στο 21% περίπου τη διετία 2014-2015.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα