Αναζητώντας ανήλικους (Joker) στην αίθουσα
Η αγχώδης προσπάθεια να εμπεδωθεί μια αίσθηση "νόμου και τάξης", οδηγεί σε περιστατικά, που θα μπορούσαν άνετα να σταθούν σε κωμωδία των Monty Python. Μόνο που εκτός από φαιδρά, είναι και επικίνδυνα.
- 21 Οκτωβρίου 2019 00:08
Θα μπορούσε η εμφάνιση αστυνομικών στην κινηματογραφική αίθουσα “ΑΕΛΛΩ”, την Κυριακή, κατά τη διάρκεια της προβολής της ταινίας “Joker”, να ήταν στα πλαίσια της “Ημέρας της Αστυνομίας”. Τυχαίες επισκέψεις για ανταλλαγή ευχών και ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας, την ώρα της κατανάλωσης ποπ κορν.
Ωστόσο, αυτή η εκδοχή δεν στέκεται, καθώς είχε προηγηθεί ανάλογη επίσκεψη και το Σάββατο στα Village.
Όπως φαίνεται είναι σε εξέλιξη μια επιχείρηση αναζήτησης ανηλίκων που παρακολουθούν ακατάλληλες ταινίες στον κινηματογράφο, η οποία είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς πώς θα συνεχιστεί, καθώς όλο και κάποιο φωτεινό μυαλό στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ή στο υπουργείο Πολιτισμού, θα ανακαλύψει τι “κατεβάζουν” ενήλικοι και ανήλικοι στα σπίτια τους.
Δεν αναφέρω τυχαία δύο υπουργεία, καθώς στην επιχείρηση αναζήτησης ανήλικων στις αίθουσες, είναι αρκετά δύσκολο να κατανοήσει κανείς ποιος παίρνει την ευθύνη και πώς έχει ξεκινήσει η ιστορία.
Για την παρέμβαση στο “ΑΕΛΛΩ”, η ΕΛ.ΑΣ. υποστηρίζει ότι ζητήθηκε συνδρομή από το Υπουργείο Πολιτισμού, ώστε να γίνει καταγραφή και να διαπιστωθεί πόσοι ανήλικοι είδαν το “Joker”.
Το Υπουργείο Πολιτισμού όμως, διέψευσε κατηγορηματικά ότι έδωσε οποιαδήποτε εντολή στις αστυνομικές αρχές να παρέμβουν σε κινηματογραφικές αίθουσες και ανέφερε ότι “δεδομένου ότι στην είδηση φέρεται ότι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ενημέρωσαν για την παρουσία ανηλίκων στις αίθουσες προβολής, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού έδωσε εντολή να εξακριβωθεί εάν πράγματι οι φερόμενες πληροφορίες αληθεύουν. Σε περίπτωση που εξακριβωθεί ότι οι καταγγέλλοντες είναι πράγματι υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ, θα κινηθούν οι προβλεπόμενες από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα διαδικασίες”.
Πέρα από το γελοίον του πράγματος, ας συμφωνήσουμε ότι εφόσον το προβλέπει ο νόμος πρέπει να γίνονται σεβαστές οι σημάνσεις καταλληλότητας για τις ταινίες. Αυτός είναι ο τρόπος; Η αστυνομική παρουσία στις αίθουσες; Εξαντλήθηκαν όλες οι άλλες επιλογές; Έγινε κάποια προειδοποίηση στους κινηματογράφους, που έχουν και την ευθύνη, όταν παρατηρήθηκε το φαινόμενο;
Αυτά συμβαίνουν δυστυχώς όταν ακόμα και σε ένα πολύ κρίσιμο τομέα όπως αυτός της ασφάλειας του πολίτη κυριαρχούν λογικές προπαγάνδας και επικοινωνιακής διαχείρισης.
Είναι εμφανής η διάθεση να εμπεδωθεί μια αίσθηση “νόμου και τάξης”, η οποία όμως είναι στην πραγματικότητα μια κατασκευή, αφού είναι γεγονός και φανερώνεται από τα στοιχεία διαχρονικά ότι πρόκειται για μια μάχη αέναη που δίνουν όλες οι κυβερνήσεις με τα ίδια πάνω κάτω αποτελέσματα.
Απλώς κάποιες επιλέγουν να ιδεολογικοποιούν αυτή τη μάχη, για να πλήξουν τους αντιπάλους τους, για να καλύπτουν λάθη και κυρίως για να την χρησιμοποιούν για προπαγανδιστικούς λόγους όποτε το χρειάζονται. Καλό είναι πάντως να γνωρίζουν όσοι σε αυτό τον τομέα έχουν ποντάρει τα ρέστα τους στο “φαίνεσθαι” και στα τηλεοπτικά πλάνα, ότι μπορεί ακόμα και στο κοινό που θεωρούν προνομιακό να έχουν προβλήματα.
Ένας από τους βασικούς πυλώνες του μικροαστισμού, της “επικρατούσας θρησκείας” της Μεταπολίτευσης, είναι η ιερή διασκέδαση το άγιο Σαββατοκύριακο. Αν από υπερβάλλοντα ζήλο, αρχίσουν τα όργανα της τάξης να χαλάνε τη διασκέδαση των πολιτών, ούτε οι δημοσκόποι δεν θα μπορούν να διαχειριστούν τη ζημιά.
Είναι βέβαιο, ότι ο θρυλικός πια “κυρ Παντελής”, ακόμα και αν ικανοποιείται με τις εικόνες της διαρκούς αστυνομικής παρουσίας και της μεταφοράς ταλαιπωρημένων προσφύγων, δεν του αρέσει να τον ενοχλούν όταν παρακολουθεί με το ανήλικο τέκνο του στον κινηματογράφο, μια ακατάλληλη ταινία.