Ο Μπέος, η Πρωτοψάλτη και πολλά μαζεμένα φάλτσα
Διαβάζεται σε 5'Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη βγήκε φωτογραφία με τον Αχιλλέα Μπέο και προκάλεσε δίκαιες αντιδράσεις.
- 18 Δεκεμβρίου 2023 13:46
Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη συμμετείχε σε Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του δημοτικού θεάτρου Βόλου και στα πλαίσια αυτής, φωτογραφήθηκε με τον δήμαρχο της πόλης, Αχιλλέα Μπέο.
Ο δε Αχιλλέας Μπέος έκανε και δήλωση μετά τη συνάντηση των δύο, αναφέροντας στα social χαρακτηριστικά: “Μια μεγάλη φωνή, μια εξαιρετική καλλιτέχνιδα, της Άλκηστις Πρωτοψάλτη, με την οποία έχουμε μια γνωριμία που την χαρακτηρίζουν αμοιβαία εκτίμηση και σεβασμός από τα χρόνια της συνεργασίας μας στο Ρόδον, είχα την χαρά να απολαύσω απόψε μαζί με εκατοντάδες Βολιώτες, στο κόσμημα της πόλης μας, το Δημοτικό μας Θέατρο”.
Η εν λόγω φωτογραφία προκάλεσε πλείστα σχόλια στα μέσα δικτύωσης προς το πρόσωπο της τραγουδίστριας, με πολλούς να την κατηγορούν για υποκριτική στάση. Πριν λίγες ημέρες άλλωστε η ίδια είχε επιλέξει να αφαιρέσει τη λέξη “χοντρή” από τον “Άδωνι” του Σταμάτη Κραουνάκη, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να καταδικάσει το bodyshaming σε μια κίνηση που επίσης είχε προκαλέσει αντιδράσεις, ακόμη και από την πλευρά του ίδιου του συνθέτη του κομματιού.
Εν προκειμένω, η συμμετοχή της στην εκδήλωση του δήμου Βόλου και το καρέ με τον δήμαρχο, ήρθαν ως ανακόλουθα γεγονότα με τα παραπάνω, ειδικά μετά τα πρόσφατα ομοφοβικά σχόλια του κ. Μπέου σχετικά με τα ομόφυλα ζευγάρια αλλά και τον Στέφανο Κασσελάκη. Ο ίδιος ο Αχ. Μπέος είχε επιτεθεί χυδαία προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ στην επινίκια ομιλία του. Χρήστες του διαδικτύου λοιπόν κατηγόρησαν την κ. Πρωτοψάλτη για “επιλεκτική ευαισθησία”.
Να σημειωθεί πως η, σε κάθε περίπτωση σπουδαία ερμηνεύτρια, Άλκηστις Πρωτοψάλτη δέχθηκε να τραγουδήσει στην πρεμιέρα της επαναλειτουργίας του Δημοτικού Θεάτρου Βόλου σε αφιέρωμα για τον Βαγγέλη Παπαθανασίου. Η κίνησή της ως επαγγελματίας μπορεί να οριοθετείται εντός των δικών της “στάνταρ”, ωστόσο η πρόσφατη συμβολική της από σκηνής πράξη, που θεωρητικά αποσκοπούσε στο να ταχθεί στο πλευρό των κοινωνικών δικαιωμάτων, συγκρούεται μετωπικά με το ενσταντανέ με έναν άνθρωπο που εκουσίως έχει χαρακτηριστεί από τις ακραίες δηλώσεις του. Ακόμη κι αν αυτό το ενσταντανέ ήταν εθιμοτυπικό, ακόμη και η συμβολική κίνηση καθαυτή περί της λέξης “χοντρή”, ήταν τω όντι, υπερβολική (και ήρθε κάπως βολικά, μετά από δεκαετίες).
Αν θεωρήσουμε πως τα πλαίσια της πολιτικής “κορεκτίλας” έχουν θρυμματιστεί μέσα στον δημόσιο λόγο και εργαλειοποιούνται κατά το δοκούν οδεύοντας ουκ ολίγες φορές και σε “φάλτσα”, το μεγαλύτερο “φάλτσο” είναι τα “πυροτεχνήματα” μιας όποιας εξωστρέφειας που δεν διέπεται από μια συμπαγή συνέπεια στάσης και συμπεριφοράς. Και δεν μιλάμε για την προσωπική ζωή του καθενός που προστατεύεται από το δικαίωμα της ιδιωτικότητας, αλλά από τον τρόπο που επιλέγει κανείς να “επικοινωνεί” δημοσίως, ειδικά όταν είναι ένα πρόσωπο που εντάσσεται στη σφαίρα των διασημοτήτων που καλώς ή κακώς, μπαίνουν στο στόχαστρο της κριτικής με τα έργα και τις μέρες τους.
Τα κακά προηγούμενα
Ο Αχιλλέας Μπέος έχει φυσικά κριθεί και κατακριθεί, έχει απαντήσει και ανταπαντήσει, έχει περιχαρακωθεί πίσω από το λαϊκίστικο προφίλ του τοπικού άρχοντα που δήθεν “τα βάζει με το Σύστημα” και έχει στεγανοποιήσει το δικό του trademark το οποίο βέβαια, έχει γίνει εκλογικά αποδεκτό στον Βόλο. Η δε κ. Πρωτοψάλτη κουβαλάει ακόμη πάνω της τα όσα είχε “ακούσει” από την εν καιρώ lockdown “περιοδεία” της με βαν στην Αθήνα, και τη “μίνι” πριβέ συναυλία στο Μαξίμου (ακόμη κι αν ισχυρίστηκε εν συνεχεία πως δεν ήξερε πως το βαν θα σταματήσει εκεί).
Δυστυχώς, φωτογραφήσεις σαν αυτή με τον δήμαρχο Βόλου, δεν βοηθούν σε καμία κατεύθυνση, ακόμη κι αν οι προθέσεις είναι αγαστές. Διότι ο κ. Μπέος μεταξύ άλλων, θυμίζουμε πως έχει αποκαλέσει “φλώρους” καλλιτέχνες σαν τον Αλκίνοο Ιωαννίδη που “τόλμησαν” να τα βάλουν μαζί του, αλλά τώρα ήθελε “προφανώς” κάτι πιο “ποιοτικό” για να διανθίσει το άνοιγμα του δημοτικού θεάτρου μετά από 11 χρόνια απραξίας, με την “έντεχνη” βάσει “εικαστικών ταμπελών” κ. Πρωτοψάλτη, να του κάνει τελικά την τιμή. Οι όποιες δε αντιδράσεις στα μέσα δικτύωσης μαρινάρονται πάντα και αυτές από πολιτικό πρόσημο, είτε εκ δεξιών είτε εξ αριστερών, και κάπου εκεί χάνεται το νόημα που θα έπρεπε να ακολουθεί την κοινή λογική, η οποία θα έπρεπε να τάσσεται πάντοτε προς το συμφέρον των κοινωνικά βαλλόμενων. Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι αν οι Πρωτοψάλτη και Μπέος είναι κατά δήλωσή τους “δεξιοί” ή απολιτίκ, αν η κ. Πρωτοψάλτη είναι σπουδαία φωνή ή όχι (που προφανώς είναι), αλλά αν ο λόγος υποστηρίζει τις πράξεις και αντιστρόφως. Στην περίπτωση του κ. Μπέου μπορούμε a priori να πούμε πως πράγματι, ο λόγος του υποστηρίζει τις πράξεις του.
Εικάζουμε τέλος πως ίσως η κ. Πρωτοψάλτη μπει εκ νέου στη διαδικασία να δώσει εξηγήσεις. Όμως όταν κανείς καλείται να δώσει περαιτέρω εξηγήσεις για μια απόφασή του, όποια κι αν είναι αυτή, τότε εκ προοιμίου η απόφασή του έχει ναυαγήσει σε θολά νερά. Είτε αυτοπροσδιορίζεται ως δεξιός, είτε ως αριστερός, είτε ως εξωγήινος.
Θα μπορούσε εν τέλει να πει “όχι” στον κ. Μπέο η κ. Πρωτοψάλτη; Προφανώς και ναι. Γιατί τα κρίσιμα όχι είναι αυτά που τιμούν τα “ναι” μας.