Πανδημία: Τώρα είναι αργά, Μακαριώτατε
Καθυστέρησε πολύ να αντιδράσει η επίσημη Εκκλησία ώστε να αναχαιτιστούν τα ανοηταίνοντα ρεύματα ιερωμένων αρνητών στους κόλπους της. Μεγάλη και η κυβερνητική ευθύνη, όπως και του κ.Τσιόδρα.
- 12 Οκτωβρίου 2021 16:56
Αστραψε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και βρόντησε ο Τσιόδρας. Ο μεν Μακαριώτατος προέτρεψε τους ιερωμένους αρνητές να φύγουν από τους κόλπους της Εκκλησίας και να ιδιωτεύσουν διατηρώντας τις απόψεις τους για την πανδημία και το εμβόλιο. Ο δε Τσιόδρας, σε ασυνήθιστα υψηλούς τόνους, μίλησε για αντιεπιστημονικές ανοησίες ορισμένων από το σινάφι του.
Πολύ καλά τα είπαν και οι δύο. Όμως ο Μακαριώτατος άργησε τραγικά να πεί το αυτονόητο. Και ο κ.Τσιόδρας δεν αισθάνθηκε ούτε τώρα την ανάγκη να στηλιτεύσει την απαράδεκτη συμπεριφορά πλήθους ιερωμένων, ούτε να αναφερθεί δημοσίως στα σχολάζοντα αντανακλαστικά του Μακαριωτάτου και συνολικά της Εκκλησίας.
Μοιραία και καταστροφική σε κρίσιμες στιγμές για την κοινωνία η αδράνεια, τα μισόλογα και η έλλειψη σθένους εκ μέρους του Αρχιεπισκόπου και των Συνοδικών.
Ενώ έβλεπαν ότι ικανό μέρος ιερωμένων ωθεί τους πιστούς στην άρνηση, προβάλλοντας εξοργιστικές αντιεπιστημονικές ανοησίες, ποτέ δεν πήραν το φραγγέλιο, όπως ο Ιησούς, για να διώξουν τους εμπόρους της πίστης από την επίσημη Εκκλησία.
Ιδού, συγκεκριμένα, ποιά ήταν η στάση της, όπως την καταγράψαμε σε παλιό σημείωμα εδώ στο News 24/7 ( 2.1.2021):
«Η επίσημη Εκκλησία φάνηκε δραματικά κατώτερη των περιστάσεων. Αντί να κλείσει εξ αρχής τα λαλέοντα χείλη των ασεβών-ευσεβών (ασεβών μπροστά στο μέγα δώρο της ζωής), που θεωρούσαν τους ναούς κλωβούς ασφαλείας, τον εκκλησιασμό κάτι σαν θείο εμβόλιο και την Θεία Μετάληψη σαν δραστικό, τροπαιοφόρο φάρμακο, τι έκανε;
Άρχισε να καταγγέλει τους περιορισμούς και να υπερασπίζεται ως και τα άλογα αιτήματα των πιστών, σε μια έξαρση προστατευτικής σπουδής (κάποια αιτήματα, πάντως, έχουν βάση). Προπάντων, όμως, έδειξε ότι ανέχεται τα ασυστόλως απύλωτα στόματα Μητροπολιτών που κήρυτταν ανυπακοή. Και βάλθηκε να παζαρεύει με την κεντρική εξουσία ρυθμίσεις, υπενθυμίζοντας αρρήτως την δική της εξουσία, την τόσο σημαντική εκλογικά…
Απέφυγε η ηγεσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας να πεί ευθέως, καθαρά και πειστικά το δικό της «Συν Αθηνά και χείρα κίνει». Το ψέλλισε καθυστερημένα και ενώ οι φανατικοί πιστοί είχαν ήδη πεισθεί ότι διώκεται η πίστη τους από αθέατους εχθρούς και επινοημένους δυνάστες της ανθρωπότητος.
Έχασε δηλαδή των ευκαιρία να παρέμβει έγκαιρα, καθησυχαστικώ τω τρόπω, και να πεί όσα εν πολλοίς περιλαμβάνει το δικό της credo. Ότι ο Θεός μας κατέστησε νοήμονες και μας προίκισε με ποικίλες ικανότητες, ώστε δια της Επιστήμης να αντιμετωπίζουμε παντοίους κινδύνους, κρίσεις και επιδημίες».
Υπάρχει όμως και χειρότερη συνέχεια: Μόλις τον Ιούλιο του 2021 αισθάνθηκε την ανάγκη ο Αρχιεπίσκοπος να ρωτήσει τους ιθύνοντες για κάποια ζητήματα που θέτουν οι πιστοί σε σχέση με την πανδημία και το εμβόλιο. Πράγματι, έγινε η συνάντηση (με Κικίλια, Τσιόδρα). Και απαντήθηκαν τα ερωτήματα, δήλωσε ικανοποιημένος ο Μακαριώτατος.
Αυτό που έπρεπε να γίνει από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, ώστε να είναι πλήρες των οπλοστάσιο των επιχειρημάτων, έγινε με απαράδεκτη καθυστέρηση και ενώ οι θρησκόληπτες ανοησίες είχαν παγιώσει στην κοινωνία των πιστών καθεστώς κάθετης άρνησης και σφοδρής εναντίωσης( στα μέτρα και στο εμβόλιο).
Μεγάλη η κυβερνητική ευθύνη επ΄αυτού. Παζάρευε με την Εκκλησία, αγνοούσε ενίοτε τις αποφάσεις της επιστημονικής επιτροπής για να μην δυσαρεστηθεί η Εκκλησία και απέφευγε να πεί ρητά στον Αρχιεπίσκοπο ότι επιβάλλεται να προβεί σε καθαρές και αυστηρές συστάσεις/προτροπές προς τους απείθαρχους. Δυστυχώς, αυτό έγινε μόλις τώρα…
Ομως καθοριστικά αρνητική υπήρξε και η επιφύλαξη του κ.Τσιόδρα να μιλήσει ανοιχτά για τους αρνητές ιερωμένους. Σοβαρός επιστήμων, δεδηλωμένα πιστός και άνθρωπος της Εκκλησίας ο κ.Τσιόδρας θα μπορούσε με στιβαρή παρέμβαση να προβληματίσει και να επηρεάσει ικανό μέρος των πιστών προς θετική κατεύθυνση. Δυστυχώς δεν το έπραξε.
…Είπε κάτι σημαντικό προσφάτως ο Αρχιεπίσκοπος, μιλώντας στους Συνοδικούς. Εξέφρασε την ανησυχία του ότι ζούμε σε εποχή αποιεροποίησης. Δηλαδή, αν ερμηνεύουμε σωστά το ρηθέν, βάλλονται μεταξύ άλλων η θρησκευτικότητα και η πίστη.
Εχει δίκιο. Αλλά το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, τουλάχιστον για τις επιπτώσεις στο ορθόδοξο δόγμα, το φέρει η Εκκλησία της Ελλάδος. Και προσωπικά ο Αρχιεπίσκοπος. Για τους λόγους που εκτενώς αναφέραμε.