Πάνω από 1000 απολύσεις, σήμερα, στην ΛΑΡΚΟ. Είναι είδηση λέτε;
Με συνοπτικές διαδικασίες ψηφίζεται στην Βουλή τροπολογία που «τελειώνει» μία από τις εμβληματικές βιομηχανίες της χώρας.
- 14 Ιουνίου 2022 06:04
Συγνώμη να σας απασχολήσουμε για λίγο; Με ένα ζητηματάκι που είναι –σχετικά- εκτός της κυρίαρχης ειδησεογραφίας.
Δεν αφορά τις «κορώνες» του Ερντογάν και τις κάκιστες σκέψεις του για τα νησιά του Αιγαίου. Ούτε το πόσο καλά πάει φέτος ο τουρισμός και τις ουρές στα αεροδρόμια. Δεν σχετίζεται με τις συζητήσεις για την ένταξη της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ (πολύ περισσότερο με φωτογραφίες της Φινλανδής πρωθυπουργού). Δεν είναι επίσης κάποια ιστορία προερχόμενη από το αστυνομικό δελτίο.
Απλά σήμερα στην Βουλή, με μια τροπολογία που θα ψηφιστεί από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, πρόκειται να απολυθούν 1060 (δηλαδή όλοι οι) εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ. Πάνω από 1000 άνθρωποι θα χάσουν σε μία ημέρα την δουλειά τους, σε μια επιχείρηση παραγωγής σιδηρονικελίου, από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, που λειτουργεί από το 1963 με επίκεντρο το εργοστάσιο της Λάρυμνας στην Φθιώτιδα.
Γιατί θα συμβεί αυτό; Επειδή η κυβέρνηση αποφάσισε να ξεμπερδεύει δυναμικά με το «πρόβλημα» μιας εμβληματικής παραγωγικής μονάδας. Να την «καθαρίσει» από οποιοδήποτε «βάρος» . Έτσι γίνονται αντιληπτοί άνθρωποι που δουλεύουν στην ΛΑΡΚΟ επί 10ετίες, σε μια επιχείρηση που κάποιοι από τους συναδέλφους τους έχουν σκοτωθεί σε εργατικά δυστυχήματα.
Μετά το «καθάρισμα» η ΛΑΡΚΟ θα παραδοθεί σε ιδιώτη επενδυτή τον οποίο η κυβέρνηση ακόμη αναζητά η τέλος πάντων δεν αποκαλύπτει. Δίχως κανείς να γνωρίζει αν πρόκειται να λειτουργήσει ως εργοστάσιο ή απλά θα παραχωρηθούν κάποια κτίρια.
Άραγε αυτές οι 1060 απολύσεις που αποφασίζονται σήμερα θα βρουν «χώρο» στα κατά καιρούς διαγγέλματα του Κυριάκου Μητσοτάκη; Εκείνα για τα οποία μας μιλάει για «πολλές δουλειές», όπως π.χ τις 700 θέσεις εργασίας που θα «φέρει» η επένδυση της PFIZER στην Θεσσαλονίκη. Υποθέτουμε πως όχι γιατί η … «προσθαφαίρεση» θα βγάλει αρνητικό αποτέλεσμα.
Να ξέρετε πάντως πως οι απολύσεις αυτές γίνονται για το καλό μας. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα αυτά συμβαίνουν γιατί ο κρατικός προϋπολογισμός υποχρεώνονταν να ξοδεύεται για την λειτουργία της επιχείρησης. Έδωσε –είπε ο υπουργός Οικονομικών- 52 εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία 10 χρόνια σε μία εταιρία με πεπαλαιωμένο εξοπλισμό. Τέτοια που δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική, παρότι στις μέρες μας οι τιμές και η συνολικά η αξία του προϊόντος που παράγει έχουν «πάρει τα πάνω» τους στην παγκόσμια αγορά.
Βέβαια ο ίδιος ο Χρήστος Σταϊκούρας, επειδή είναι βουλευτής Φθιώτιδας, φρόντισε με δηλώσεις του στην Βουλή στις 21 Μαρτίου να αποσαφηνίσει ότι το θέμα των απολύσεων χειρίζεται ο …Κωστής Χατζηδάκης. Πράγμα βολικό αφού ο υπουργός Εργασίας είναι βουλευτής στην Β1 Αθηνών.
Ο υπογράφων έχει κάνει αρκετά ρεπορτάζ για την ΛΑΡΚΟ στις αρχές της 10ετίας του ’90. Από εκείνον τον καιρό τα σωματεία των εργαζομένων στην επιχείρηση κατέθεταν προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εταιρίας. Δίχως φυσικά να εισακούονται.
Βλέπετε και τότε η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, με υπουργό Οικονομικών τον Στέφανο Μάνο, είχε ως μύχιο πόθο να κλείσει την επιχείρηση. Αλλά δεν το τόλμησε. Έκανε όμως ότι μπορούσε για να μην δαπανήσει τίποτε για τον εκσυγχρονισμό της. Παράδειγμα που ακολούθησαν και οι μετέπειτα κυβερνήσεις. Είτε του ΠΑΣΟΚ, είτε της Ν.Δ.
Τέτοιου είδους «βαριές βιομηχανίες» δεν ήταν «ταιριαστές» με τα αναπτυξιακά πλάνα των δεκαετιών που ακολούθησαν, έως την οικονομική κρίση του 2009. Οι κυβερνήσεις θεωρούσαν αποδοτικό «μονόδρομο» τον τουρισμό και τις υπηρεσίες. Πρόκειται πάνω – κάτω για τις ίδιες πολιτικές δυνάμεις που σήμερα -με αφορμή τις διεθνείς εξελίξεις- «ανακάλυψαν» πως η εγχώρια οικονομία στερείται «αυτάρκειας» και «αυτονομίας».
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις