Στο “Ελ. Βενιζέλος” τα νέα Τέμπη;

Διαβάζεται σε 3'
Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος
Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος EUROKINISSI

Η κατάσταση στο «Ελ. Βενιζέλος» σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων θυμίζει-τηρουμένων των αναλογιών- την απαράδεκτη εικόνα των σιδηροδρόμων που είχε ως αποτέλεσμα την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Υπερβολές; Κάθε άλλο…

1) Ο μηχανολογικός εξοπλισμός είναι απηρχαιωμένος. Ενώ μετά τα δέκα έτη λειτουργίας πρέπει να αντικαθίσταται, στο «Ελ. Βενιζέλος» συνεχίζει να λειτουργεί επι 25 χρόνια! Επίσης δεν υπάρχει ο μηχανισμός εκείνος που προειδοποιεί για την πιθανότητα σύγκρουσης αεροσκαφών στην τερματική περιοχή του αεροδρομίου. Σας θυμίζει κάτι αυτό;

Βέβαια, τα αεροσκάφη-σε αντίθεση με τα τρένα- είναι εξοπλισμένα με συγκεκριμένα όργανα που προλαμβάνουν και αποτρέπουν συγκρούσεις. Όμως όχι πάντοτε. Φάνηκε με την σύγκρουση ελικοπτέρου με επιβατηγό αεροσκάφος στον ποταμό Πότομακ της Ουάσιγκτον(31.1.25).

2) Ο μέσος όρος ηλικίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας έχει ξεπεράσει το όριο των 50 χρόνων, γεγονός επικίνδυνο για την ασφάλεια των πτήσεων, όπως αποφαίνονται συγκεκριμένες επιστημονικές έρευνες.

Υπάρχει εν εξελίξει πρόγραμμα προσλήψεων(97 άτομα, μέσω ΑΣΕΠ), αλλά η εκπαίδευσή τους θα διαρκέσει τουλάχιστον δύο χρόνια, με αποτέλεσμα να παραμένουν στη θέση τους, μέχρι να αντικατασταθούν, ακόμη και ηλικιωμένοι Ελεγκτές.

Ιδού λοιπόν και άλλη αναλογία: Ελλειψη προσωπικού, όπως και στα τρένα. Εκεί, βέβαια, κάποιες προσλήψεις γίνονταν με ρουσφέτια, όπως τραγικά αποδείχτηκε.

3) Η Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλαδος έχει επανειλημμένα προειδοποιήσει την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) και το καθ΄ύλην αρμόδιο υπουργείο για τις ελλείψεις, τις συνθήκες εργασίας( ηλικιωμένο προσωπικό, υπεράνθρωπες προσπάθειες να ανταποκριθεί) και την ανάγκη προσλήψεων.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ.Καραμανλής ουδέποτε απάντησε στα διαβήματα των Ελεγκτών ούτε εδέησε να τους συναντήσει. Αντίθετα, κάποιο ενδιαφέρον έδειξε ο επόμενος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος φάνηκε να γνωρίζει τα συγκεκριμένα προβλήματα.

Οσο για τον νεόφερτο υπουργό Χρίστο Δήμα, ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Σνομπάρει τα διαβήματα των Ελεγκτών και φαίνεται να λειτουργεί-τουλάχιστον μέχρι τώρα- όπως ο Κ. Αχ. Καραμανλής που αγνοούσε επιδεικτικά τις έγραφες προειδοποιήσεις των Συνδικαλιστών.

Τα υπαρκτά προβλήματαΙ(εξοπλισμός/προσωπικό) οδηγούν αναπόφευκτα και σε καθυστερήσεις πτήσεων σε ορισμένες περιόδους αυξημένης κίνησης(π.χ.Πάσχα, τουριστική περίοδος). Όπως μας είπε η αντιπρόεδρος των Ελεγκτών, Ολγα Τόκη, καθυστερήσεις θα υπάρξουν οπωσδήποτε και το Πάσχα που έρχεται, καθώς το «Ελ.Βενιζέλος» έχει συγκεκριμένο όριο χωρητικότητας. Και πάνω αυτό, αδυνατεί να υπηρετήσει την αύξουσα πυκνότητα των πτήσεων. Με αποτέλεσμα καθυστερήσεις…

Όλα αυτά τα λένε εδώ και χρόνια οι Ελεγκτές. Η πρόσφατη προειδοποίηση έγινε από την κ.Τόκη πριν από λίγες μέρες (στο TalkRadio by Alpha-98.9) και πριν από αυτήν, υπήρξε εκτενής ανακοίνωση-προειδοποίηση αμέσως μετά την αεροπορική τραγωδία στις ΗΠΑ.

Για την κυβέρνηση τα είπαμε. Αβελτερία και έργο αναντίστοιχο των αναγκών. Όμως η αντιπολίτευση που είναι; Τι κάνει; Γιατί δεν το αναδεικνύει σε μείζον θέμα; Γιατι δεν χαλάει τον κόσμο επικρίνοντας, καταγγέλλοντας, προειδοποιώντας;

Μάλλον λείπει ταξίδι για δουλειές. Δηλαδή ασχολείται κυρίως με την αυτόνομη κάθοδό της στις εκλογές και με την ιδέα της Μεγάλης Κεντροαριστεράς. Ε, αν ο μη γένοιτο συμβεί κάποιο ατύχημα στο «Ελ. Βενιζέλος», θα βγεί στις ρούγες και στεντορεία τη φωνή θα καταγγείλει την κυβέρνηση…

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα