Μηχανή του Χρόνου: Πώς η Βουγιουκλάκη διαφήμιζε τις γούνες του Χουντάλα

Μηχανή του Χρόνου: Πώς η Βουγιουκλάκη διαφήμιζε τις γούνες του Χουντάλα

Η Βλαχοπούλου περίμενε τρία χρόνια για μια λεοπάρ γούνα, ενώ γούνες φορούσαν ο Βοσκόπουλος και ο Κούρκουλος

Από τη mixanitouxronou.gr:

Τη δεκαετία του 1960 η γούνα έγινε μόδα για τις γυναίκες. Οι περισσότερες διάσημες κυρίες έκαναν κοσμικές εμφανίσεις φορώντας ένα εντυπωσιακό γούνινο πανωφόρι. Οι πιο γνωστές ήταν οι γούνες του Χουντάλα. Φυσικά αναφερόμαστε σε μια εποχή που δεν έχει αναπτυχθεί το κίνημα για την προστασία των ζώων και δεν υπάρχουν συνθετικές γούνες. Ο Γιώργος Χουντάλας ξεκίνησε να εργάζεται σε γουναράδικο από την ηλικία των 11 ετών. Προερχόταν από πολυμελή οικογένεια και αναγκάστηκε να εργαστεί από μικρός για να ενισχύει το οικογενειακό εισόδημα.

Έμαθε την «τέχνη» και όταν ολοκλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία και επέστρεψε στην Αθήνα, άνοιξε το δικό του εργαστήριο. Στην αρχή η επιχείρηση ήταν μικρή και τα κέρδη ίσα που έφταναν για να ζήσει. Σιγά σιγά όμως η φήμη του εξαπλώθηκε και οι γούνες Χουντάλας άρχισαν να γίνονται περιζήτητες. Μεγάλο ρόλο στη διάδοση του ονόματός του έπαιξε η διαφήμιση που του έκαναν οι σταρ της εποχής. Ο ίδιος μιλώντας στη «Μηχανή του Χρόνου» παραδέχτηκε τη σημαντική βοήθεια που του προσέφερε η Αλίκη Βουγιουκλάκη: «Η Αλίκη Βουγιουκλάκη μου πούλαγε γούνες. Γιατί το θέατρό της με το εργαστήρι μου ήταν πολύ κοντά. Ήταν δηλαδή γύρω στα 50 μέτρα. Κι όταν έφευγα από το εργαστήριό μου πήγαινα στο θέατρο. Είχαμε γίνει φιλαράκια, με έβλεπε μικρό παιδί να δημιουργηθώ. Και με βοήθαγε. Μου λέει Γιώργο, θα μου φέρεις μια γούνα. Λευκή γούνα. Για να σου κάνω διαφήμιση στην ταινία «Η Λίζα και η άλλη». Πάω τη γούνα εγώ, εντάξει. Τη φοράει. Όλα όμορφα κι ωραία. Το σκηνικό να σας πω τώρα: Ο Λάμπρος ο Κωνσταντάρας. Αυτή το ‘χει σκάσει. Και μπαίνει μέσα ο Κωνσταντάρας και λέει μπαμπά κοίτα μια ωραία γούνα που πήρα από τον κύριο Χουντάλα! Όλα ωραία όμορφα! Την άλλη μέρα το κόψανε! Το έκοψε ο Φινός. Γιατί ήτανε διαφήμιση. Φωνές η Αλίκη. Φωνές ο Κωνσταντάρας. Ρε Φίνο, κάτσε ένα μικρό παιδί, ένα φτωχό παιδί να το βοηθήσουμε, δεν είναι τίποτα. Να πει Χουντάλα. Το κόψανε τελικά. Και μου λέει η Αλίκη, μη στενοχωριέσαι μου λέει, θα σου κάνω εγώ διαφήμιση στο θέατρο. Πώς θα μου κάνεις διαφήμιση στο θέατρο; Τότε έπαιζε το βασίλισσα Αμαλία, με το Χρήστο Πολίτη. Εκεί φόραγε ένα μακρύ φόρεμα και μου λέει, θα μου φέρεις γούνα ρενάρ λευκά να τη βάλουμε γύρω γύρω γύρω στα 5-6 μέτρα. Κι ο κόσμος θα βλέπει τη γούνα κι εγώ θα λέω ότι η γούνα είναι του Χουντάλα. Και πράγματι στο θέατρο τη συνόδευε ο  Πολίτης. Σιγά λέει, θα πατήσεις τον Χουντάλα. Για να κάνει διαφήμιση».

Το παλτό της Ρένας Βλαχοπούλου

Από το εργαστήριο του Χουντάλα ψώνιζαν όλες οι καλλιτέχνιδες της εποχής. Ηθοποιοί, αλλά και τραγουδίστριες. Μια από τις γνωστές και αγαπημένες πελάτισσες ήταν η Ρένα Βλαχοπούλου, η οποία αγαπούσε πολύ το λεοπάρ και ήθελε να αποκτήσει μια τέτοια γούνα: «Η Ρένα είχε αδυναμία για μια λεοπάρδαλη. Αλλά η λεοπάρδαλη, η μονοκόμματη λεοπάρδαλη ήταν δυσεύρετο ζώο και συνέχεια με ρωτούσε: -Πότε θα μου κάνεις τη λεοπάρδαλη; -Ρένα βρήκα δύο ζώα. -Πότε θα μου κάνεις τη λεοπάρδαλη; -Με δύο ζώα θα κάνουμε παλτό; Πάει ένας χρόνος δύο χρόνια, βρήκα άλλα δύο ζώα. Ήρθε μπράβο ωραία. Τι μας λείπει τώρα; Μας λείπει άλλο ένα. Το ‘βαζε από δω το ‘βαζε από εκεί, τίποτα. Το παλτό δεν έβγαινε. Έγινε θα ψάξω. Καστοριά Καναδά για μια λεοπάρδαλη να της κάνω το παλτό. Δεν βρήκα το πέμπτο και η Ρένα επιμένει: -Τι λείπει; -Λείπει ο γιακάς και λείπουν τα μανίκια. -Κάντη κοντομάνικη. Κάντη κοντομάνικη θα τη φορέσω. -Χα χα χα. Τελικά βρέθηκε και το πέμπτο το φτιάξαμε το παλτό» Το να αποκτήσει μια γυναίκα γούνα την εποχή εκείνη ήταν ισοδύναμο με το να αποκτήσει ένα ακριβό κόσμημα.

Ο Χουντάλας ήταν από τους πρώτους επιχειρηματίες που χρησιμοποίησαν τις δόσεις. Έτσι η γούνα άρχισε να μην αποτελεί προνόμιο μόνο των ευκατάστατων κυριών, αλλά και των ασθενέστερων οικονομικά, που τις πλήρωναν σε δόσεις. Για αρκετά χρόνια η γούνα φορέθηκε και από άντρες. Νίκος Κούρκουλος, Τόλης Βοσκόπουλος, Σταμάτης Κόκοτας, Μιχάλης Μενιδιάτης, ήταν ορισμένοι από τους «τολμηρούς» πελάτες του Χουντάλα που φόραγαν την αντρική γούνα. Στις μέρες μας οι αληθινές γούνες έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα για λόγους οικολογικούς προστασίας των ζώων.

Διαβάστε ακόμη στη Μηχανή του Χρόνου:

Πώς ο Ερμαφρόδιτος έγινε μισός άνδρας και μισός γυναίκα

Η διάσημη σκηνή του οργασμού στην ταινία «Όταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι»

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα