Μηχανή του χρόνου: Τα άγνωστα πολυβολεία των Γερμανών στον Ισθμό της Κορίνθου

Μηχανή του χρόνου: Τα άγνωστα πολυβολεία των Γερμανών στον Ισθμό της Κορίνθου

Γιατί οι Ναζί κατασκεύασαν Γιατί ανατίναξαν τη διώρυγα κατά την αποχώρησή τους από την Ελλάδα (βίντεο από drone)

Από τη mixanitouxronou.gr : Οι προσπάθειες για την ολοκλήρωση της διώρυγας που ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο, διήρκεσαν 2.300 χρόνια! Σύμφωνα με τα αρχαία κείμενα, ο τύραννος της Κορίνθου, Περίανδρος, ήταν ο πρώτος που επιχείρησε να κατασκευάσει τη διώρυγα, το 602 π.Χ…

Η διώρυγα της Κορίνθου έχει μήκος 6,4 χιλιόμετρα, πλάτος στην επιφάνεια της θάλασσας 24,6 μέτρα, ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,5 έως 8 μέτρα. Οι πρώτες μελετημένες προσπάθειες για να ανοιχτεί η διώρυγα της Κορίνθου έγιναν από τον Ιωάννη Καποδίστρια, αλλά λόγω έλλειψης χρημάτων το έργο εγκαταλείφθηκε και επανήλθε στο προσκήνιο από τον Χαρίλαο Τρικούπη. Οι εργασίες διάνοιξης του Ισθμού ξεκίνησαν στις 23 Απριλίου του 1882.

Χρειάστηκαν 2.500 εργάτες και μηχανικοί για να ολοκληρώσουν το δύσκολο αυτό έργο μέσα σε 11 χρόνια.

Ο Ισθμός αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη της χώρας και όταν ξέσπασε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος βρέθηκε στο στόχαστρο των κατακτητών ως κομβικό σημείο για τον έλεγχο των συγκοινωνιών.

 

Όμως, αυτό που οι Έλληνες οραματίστηκαν στην αρχαιότητα και χρειάστηκαν περισσότερο από 2.500 χρόνια για να γίνει πραγματικότητα, το κατέστρεψαν οι Γερμανοί κατακτητές μέσα σε λίγα λεπτά. Οι επιτελείς της Βέρμαχτ θεώρησαν τον Ισθμό νευραλγικό και κατά την αποχώρησή τους στις 10 Οκτωβρίου 1944 τον ανατίναξαν. Το σαμποτάζ ήταν προσχεδιασμένο και περιελάμβανε τέσσερα χτυπήματα, τα οποία διέλυσαν ολοσχερώς τη διώρυγα.

Τη σημασία που είχε για τους Γερμανούς ο Ισθμός της Κορίνθου μαρτυρούν τα φυλάκια στην περιοχή τα οποία κατέγραψε με κάμερα drone ο χρήστης haanity, ο οποίος  μας προσφέρει μια άγνωστη οπτική του ιστορικού και εμβληματικού τεχνικού έργου. Απολαύστε την πτήση πάνω από τη διώρυγα και δείτε τα οχυρά.

Τα πολυβολεία και τα οχυρωματικά έργα των Γερμανών

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα πολυβολεία έχουν τριγωνική διάταξη στην κάθε πλευρά του Ισθμού, ώστε το ένα να «καλύπτει» το άλλο και κανείς να μην μπορεί να περάσει χωρίς έλεγχο. Επίσης, η διαπλάτυνση που είναι καθαρά ορατή δίπλα στα πολυβολεία εικάζουμε ότι πιθανότατα ήταν το σημείο που είχαν χτίσει τη γέφυρα κατά την περίοδο της κατοχής. Στα πλάνα φαίνεται ακόμη και η μπάρα που χρησιμοποιούσαν για να αποκλείουν την πρόσβαση. Όλο το τοπίο πλαισιώνεται από μια ιδιότυπη «έρημο», καθώς στο σημείο δεν υπάρχει βλάστηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ:

 

Ιδού το πρώτο αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε πριν τη γαλλική επανάσταση και μάλλον δεν το έχετε δει ποτέ. Το «έθαψαν», όπως και τις επόμενες προσπάθειες, οι ιδιοκτήτες ιππήλατων αμαξών και άλλοι καρχαρίες της εποχής
Η παραλιακή είχε εντυπωσιακές επαύλεις και ξενοδοχεία, αλλά τα «νίκησε» η αντιπαροχή. Γνωρίζετε σε ποιο σημείο βρίσκονταν και τι ανεγέρθηκε στη θέση τους;

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα