Μηχανή του Χρόνου: To τελευταίο ταξίδι του θρυλικού ‘Ολυμπία’

Μηχανή του Χρόνου: To τελευταίο ταξίδι του θρυλικού ‘Ολυμπία’

Το πλοίο της μετανάστευσης που μετέφερε χιλιάδες φτωχούς Έλληνες στην Αμερική. Ο καπετάνιος βραβεύτηκε για το περιπετειώδες πέρασμα ανοιχτά των Βερμούδων

Η φωτογραφία τραβήχτηκε τον Μάιο του 2009 στο λιμάνι της Καλαμάτας. Δείχνει το θρυλικό κρουαζιερόπλοιο “Ολυμπία», το οποίο μετέφερε χιλιάδες Έλληνες στην Αμερική τις δεκαετίες του 50 και του ’60. Ήταν το τελευταίο ταξίδι του «πλοίου της μετανάστευσης», το οποίο κατευθυνόταν στις Ινδίες προκειμένου να αποσυρθεί και να μετατραπεί σε σίδερα.

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1953 στη Γλασκόβη για λογαριασμό της «Greek Line» του ομίλου  Γουλανδρή. Στις 16 Απριλίου 1953 έκανε το παρθενικό του ταξίδι με λιβεριανή σημαία. Ήταν το πρώτο νεότευκτο υπερωκεάνιο που έκανε ταξίδια από τον Πειραιά στην Αμερική. Διέθετε 138 καμπίνες πρώτης θέσεως και 1.169 τουριστικής και σε κάθε του ταξίδι μετέφερε 1.300 επιβάτες.

 

Εκείνη την περίοδο, χιλιάδες Έλληνες ταξίδεψαν με το κρουαζιερόπλοιο αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στη νέα ήπειρο. Όταν αγκυροβολούσε στο λιμάνι της Νέας Υόρκης πραγματοποιούσε κρουαζιέρες στην Καραϊβική μεταφέροντας κυρίως Aμερικανούς τουρίστες.

Η περιπέτεια της Καραϊβικής

 Σε μια τέτοια κρουαζιέρα με 450 επιβάτες και 390 άνδρες πλήρωμα αποφεύχθηκε μια παρολίγον ναυτική τραγωδία. Τον Φεβρουάριο του 1972 το «Ολυμπία» απέπλευσε για το Σεν Τόμας της Καραϊβικής.

Τα μετεωρολογικά δελτία ανέφεραν ότι αναμενόταν θύελλα και από την αρχή του ταξιδιού υπήρξαν μικροί κλυδωνισμοί.

Ο πλοίαρχος Ι. Κατσίκης τοποθέτησε σχοινιά για τη μετακίνηση των επιβατών στους διαδρόμους και απαγόρευσε την είσοδό τους στο κατάστρωμα. Όταν το πλοίο έπλεε κοντά στο Ακρωτήριο Χατέρας στην Βόρεια Καρολίνα ανοιχτά των Βερμούδων, οι άνεμοι έπνεαν με ταχύτητα 50-60 χλμ την ώρα, ενώ τα κύματα έφταναν τα 7 μέτρα ύψος.

Το πλοίο κατάφερε να φτάσει στον προορισμό του και το πλήρωμα τιμήθηκε για το θάρρος και την ψυχραιμία του.

 

Το 1983 το πλοίο πωλήθηκε στη “Sally Shipping” και δύο χρόνια αργότερα μετονομάστηκε ως “Garibe I”.

Τη δεκαετία του ’90 πέρασε στην κυριότητα της «Regal Cruises”, η οποία του έδωσε το όνομα «Regal Empress» και πραγματοποίησε τα τελευταία του ταξίδια στην Καραϊβική, το Μαϊάμι και τις Μπαχάμες. Επί μισό αιώνα ταξίδεψε στα πέρατα του κόσμου και πρωταγωνίστησε στις μετακινήσεις των Ελλήνων μεταναστών. Το 2009 έκανε το τελευταίο του ταξίδι στις Ινδίες, όπου έγινε παλιοσίδερα.

Δείτε πλάνα από το Ολύμπια στον Πειραιά:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Η πόλη των 100.000 ανθρώπων που επί δεκαετίες δεν υπήρχε σε κανέναν χάρτη
Η καθοριστική επικράτηση του Κάστρο όταν κατέλαβε τη Σάντα Κλάρα με 2.000 άνδρες
Η φονικότερη μάχη για τους Έλληνες στον πόλεμο της Κορέας

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα