Γαλάνη: ‘Η οξύτητα της Δύσης συναντά της στρογγυλάδα της Ανατολής’

Γαλάνη: ‘Η οξύτητα της Δύσης συναντά της στρογγυλάδα της Ανατολής’
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ - ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ "CHRONOS" ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ (EUROKINISSI/ΕΥΗ ΦΥΛΑΚΤΟΥ) Eurokinissi

Η Δήμητρα Γαλάνη λίγες ώρες πριν την αποψινή συναυλία της με τους Chronos project και τους ΤΑΚΙΜ, μας ξεναγεί στον μουσικό της κόσμο

Της Φωτεινής Λαμπρίδη

Το Chronos project γεννήθηκε πριν από 3-4 χρόνια και ήταν ένα δημιουργικό “συμβόλαιο” συνεργασίας της Δήμητρας Γαλάνη με τέσσερις εξαιρετικούς Έλληνες μουσικούς (Χρήστος Ραφαηλίδης-βιμπράφωνο, Πέτρος Κλαμπάνης-κοντραμπάσο, Θωμάς Κωνσταντίνου-ούτι, λαούτο, Σπύρος Μάνεσης-πιάνο) που ενορχηστρώνοντας διαφορετικά διάσημα ελληνικά τραγούδια, γραμμένα από μεγάλους δημιουργούς, ανέδειξαν τότε, με οδηγό τη σπουδαία φωνή της, τις επιρροές της ελληνικής μουσικής από την Ανατολή και τη Δύση. “Το Chronos Project”  είναι ένα πεδίο στο οποίο μπορούν να συμβούν πολλά γιατί είναι εν εξελίξει» λέει τώρα η Δήμητρα Γαλάνη στο Εθνος, ενόψει της αποψινής της συναυλίας (20.30) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών όπου στο αρχικό σχήμα Γαλάνη-Chronos προστίθεται και το σπουδαίο συγκρότημα των ΤΑΚΙΜ.

Αφορμή για αυτή τη συνάντηση που αφιερώνεται στη μνήμη του συνθέτη Νίκου Σκαλκώτα, ήταν ένας μουσικός, μέλος και των δύο σχημάτων, ο ουτίστας Θωμάς Κωνσταντίνου. Η Δήμητρα Γαλάνη δεν συναντιέται πρώτη φορά όμως με τους ΤΑΚΙΜ (που εκτός από τον Κωνσταντίνου είναι και οι Αλέξανδρος Αρκαδόπουλος-κλαρίνο, Πάνος Δημητρακόπουλος-κανονάκι, Γιώργος Μαρινάκης-βιολί, Κώστας Μερετάκης-κρουστά, φωνητικά, Γιάννης Πλαγιαννάκος-κοντραμπάσο)

«Είμαι θαυμάστρια των ΤΑΚΙΜ, έχω παίξει μαζί τους και στο παρελθόν. Είναι νέοι , χωμένοι στην παράδοση και ταυτόχρονα πολύ ανοιχτόμυαλοι. Εκπροσωπούν μια γενιά , που δεν θέλει την παράδοση μουσειακό είδος. Έτσι αποφασίσαμε ένα πείραμα. Να διανθίσουμε το δικό μας υλικό σ΄ ένα διαρκές παιχνίδι Ανατολής – Δύσης. Ο τρόπος που μπαινοβγαίνει  ο ένας πολιτισμός μέσα στον άλλον , είναι μοναδικός. Υπάρχουν  στο αποψινό πρόγραμμα παραδοσιακά και έντεχνα τραγούδια. Εμένα με μαγεύει αυτό», εξηγεί η Γαλάνη.

Τα πάντα είναι θέμα αισθητικής, παιδείας και ήθους. Τα ΜΜΕ προβάλουν μόνο έναν συγκεκριμένο ήχο βέβαια. Η καθαρή και πρωτότυπη γραφή μένει δυστυχώς εκτός

Αναρωτιέμαι αν η πρόταση αυτή , έρχεται να υπενθυμίσει πως η Ελλάδα συνεχίζει να είναι ένα σταυροδρόμι πολιτισμών, παρά την εμμονή των πολυεθνικών να εγκαθιδρύσουν έναν άχρωμο ποπ δυτικό ήχο μέσω των ΜΜΕ. <Μα η Ελλάδα και η Μεσόγειος είναι σταυροδρόμι. Η ανοιχτοσύνη και η θέση,  είναι μεγάλο προνόμιο. Παράγεται ένας καινούριος ήχος από τη διασταύρωση. Από την άλλη, είναι και η ελληνική γλώσσα που προσθέτει η ακόμα και το ελληνικό φως. Με την έννοια ότι έχεις υλικό από τον Σολωμό και τον Καβάφη έως τα παραδοσιακά της Μικράς Ασίας. Είναι  τεράστια αυτή η παράδοση . Τα έργα τέχνης δεν έχουν χρόνο. Και βέβαια έχουν πολλαπλές αναγνώσεις όταν ανανεώνεται ο ήχος τους,  με σεβασμό στην αισθητική που έχουν δώσει οι δημιουργοί τους» απαντά. 

Η ίδια που έχει τραγουδήσει και τη Δύση και την Ανατολή, δηλώνει πως οι προσμίξεις είναι ό,τι την γοητεύει: «Η παιδεία μου τα περιλαμβάνει και τα δύο. Ξέρω που πατάω. Είμαι εκεί που η οξύτητα της Δύσης πάει να συναντήσει τη στρογγυλάδα της Ανατολής. Έχει μια κυκλικότητα , σαν την ζεστασιά της μάνας. Προσωπικά μου αρέσει το καλό τραγούδι . Και τα καλά ποπ τραγούδια-έχω τραγουδήσει τέτοια. Τα πάντα είναι θέμα αισθητικής, παιδείας και ήθους. Τα ΜΜΕ προβάλουν μόνο έναν συγκεκριμένο ήχο βέβαια. Η καθαρή και πρωτότυπη γραφή μένει δυστυχώς εκτός. Όμως όσο οι νέοι άνθρωποι αγγίζουν αυτό το υλικό θα συνεχίζει να υπάρχει»

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα