“112”: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης
Πολύς λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα για το "112", τον δωρεάν ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης που απευθύνεται σε όλους τους πολίτες που ταξιδεύουν σε χώρες της ΕΕ και ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι με κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον αριθμό που δοκιμάστηκε πιλοτικά στην Ελλάδα την Παρασκευή.
- 13 Ιουλίου 2019 08:31
Το “112” είναι ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης, πο χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών σε περιπτώσεις άμεσης ανάγκης σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στόχος του είναι να διευκολύνει όλους τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ, στην περίπτωση που βρεθούν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ενώ βρίσκονται εξωτερικό.
Το “112” λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης, ενώ σε ορισμένες χώρες αποτελεί και τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.
Την Παρασκευή, πραγματοποιήθηκε η γενική άσκηση πιλοτικής δοκιμής του “112” στο Αρχηγείο της Πυροσβεστικής με την παρουσία του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.
Στο πλαίσιο της άσκησης, αρκετά κινητά δέχθηκαν μια ειδική ειδοποίηση στην οποία αναγραφόταν: «Ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης: Ακραία κατάσταση», με την επισήμανση ότι επρόκειτο για δοκιμαστική εκπομπή μηνύματος. Το μήνυμα συνοδευόταν από μία σειρήνα και ένα σχετικό ηχητικό μήνυμα το οποίο προειδοποιούσε για ακραία φαινόμενα.
Τι ακριβώς είναι το “112”
Το “112” λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:
– την Αστυνομία
– τo Πυροσβεστικό Σώμα
– το ΕΚΑΒ
– το Λιμενικό Σώμα
– την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
– την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000
Στις τηλεφωνικές κλήσεις απαντούν ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.
Η κλήση προς το 112 γίνεται χωρίς χρέωση τόσο από σταθερό όσο και από κινητό τηλέφωνο, ακόμη και αν αυτό δεν διαθέτει κάρτα SIM. Κλήσεις προς τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης μπορούν να γίνουν και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
Σημειώνεται ότι το “112” λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας, ενώ στην περίπτωση που η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η κλήση προς το “112” παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.
Στην Ελλάδα, αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του “112” είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
Περισσότερες πληροφορίες για τη λειτουργία του “112” στις υπόλοιπες χώρες – μέλη της ΕΕ μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ